Nee, ik heb niets tegen Pepsi-reclame. Al lijkt het wel. Onlangs maakte ik melding van een Amerikaanse Pepsi-billboard, die ''creepy'' werd genoemd. Nu een Franse magazine advertentie voor Pepsi Light, sexy drink. Blijkt ook weer controversieel. Zo schrijft het Nederlandse blog Admosphere vriendelijk: ''Mooie visual (…) We zien een elegante dame een blikje Pepsi Light openen, het lijkt echter of ze spuit met een frisse spray of een flesje parfum. Leuke Franse approach.'' Maar het Amerikaan- se blog Shedwa denkt daar héél anders over. ''This is possibly the dumbest ad I have ever seen. It could even pass for a spoof. Who the hell wants to spray themselves in Pepsi, and what the hell kind of tagline is "sexy drink"? I think I'm just gonna quit wasting my time on this ad and stop now.'' Gemaakt door bureau CLM BBDO in Parijs.
Lees ook:P Diddy lift mee met een Diet Pepsi Truck, en dat wil iedereen daar
Lees ook:Je vader was een ramp in bed, maar hij had een goeie baan
Lees ook:Pen als injectienaald als reclame pizzabakker Hell mag niet
Lees ook:Missy Elliott, LL Cool, Macy Gray vallen in slaap in Pepsi Light-spot
Lees ook:Cindy Crawford ge-emojificeerd in spotje Diet Pepsi met knipoog naar klassieker
Pepsi mikt hier gewoon op een vrouwelijke doelgroep, zoals Coca Cola Light een vrouwelijk imago heeft opgebouwd (niet bewust overigens). Daarom heeft Coca Cola, Zero op de markt gebracht.. het “mannelijke” drankje. Pure onzin, maar de consument wil hier graag in geloven.
Helder, dank, Jesse, maar zou deze advertentie vrouwen aansporen om aan de Pepsi Light te gaan denk je? Ik heb mijn twijfels, maar we wachten af.
Ik vraag het me ook af. Erg aantrekkelijk ziet het er niet uit, maar deze reclame voldoet wel erg goed aan het totale reclame aspect.. het trekt de aandacht, maakt je nieuwgierig en brengt je vervolgens op discussiepad. “Het meiden heb je die reclame van Pepsi Light gezien..” Bingo!
Erg slim, dat wel!
het = hey