Categorie: "Campagne"

Boze reactie op ”Humor in Alcoholreclame”-item

De lobby van de alcoholproducenten, STIVA (dat staat voor Stichting Verantwoord Alcoholgebruik) laat in vakblad Adformatie weten dat het verhaal van anti-alcoholclub STAP ”ongenuanceerd” is. Daarin werd beweerd dat alcoholreclame op tv vaak ”te leuk” is en daarom van de buis moet worden geweerd. Want jongeren gaan te positief denken over alcohol en ze drinken al zoveel, meent STAP. De twee opponenten vliegen elkaar geregeld in de haren, dus ook nu weer.

Headbanger tegen gevaar van zwaarlijvigheid


Je ziet soms de raarste filmpjes voorbij gaan. Dit is er weer zo eentje. Geestig, deze uiting van de door de Amerikaanse overheid gesteunde AOTF, de American Obesity Task Force. Dit filmpje moet Amerikanen ervan weerhouden te dik te worden.

Diesel met pikante herfst/wintercampagne

Van het jeansmerk Diesel kun je altijd iets oorspronkelijks verwachten, dus moet de campagne ook opvallen. Die voor de hersft/wintercollectie 2006 is net aangekondigd. Met zowaar engelen, in stemmig rock & roll zwart-wit, en heavy metal-muziek, de commercial dan. Beelden bij de overlees.

Rumoer rond Heineken’s ‘anti-bier’ commercial

Net op de buis, een nieuwe
commercial van Heineken. Maar de boodschap is anders dan verwacht. De brouwer
wijst de bierdrinker op het belang van verantwoord drinkgedrag. Het filmpje
roept discussie op. Sommigen vinden de boodschap onduidelijk, anderen zelfs
hypocriet.