Categorie: "Campagne"

Alonso, Hamilton en Häkkinen in ‘race’-commercial Mercedes-Benz

Racing is a state of mind. MF's Viral Friday-rubriek signaleert 'n aardige commercial van de Duitse autofabrikant Mercedes-Benz met drie coureurs van het McLaren-Mercedes team: tweevoudig wereldkam- pioen Fernando Alonso, wonderboy Lewis Hamilton en oud gediende Mika Häkkinen. In het filmpje spot staat de rivaliteit tussen Alonso en Hamilton centraal. The 'toepasselijke song ''Anything you can do, I can do better'' (Irving Berlin) komt oorspronkelijk uit de musical/film Annie Get Your Gun. Zie ook de Behind the scene- en de Making of-video's.

Deel opbrengst naar goed doel: Absolute New Orleans gelanceerd

Wodkamerk Absolut wil niet alleen de wereld verbeteren (zie HIER en HIER) met zijn nieuwe reclamecampagne, maar doet er in het echt ook nog wat aan. Voor 't eerst ooit heeft 't Zweedse alcoholmerk een wodka met een smaakje ontwikkeld, genoemd naar een stad: Absolut New Orleans. Meldt Beyond Madison Avenue. Een deel van de verkoop- opbrengst gaat naar vijf goede doelen aan de Amerikaanse golfkust, waar de steden nog lang niet hersteld zijn van de dramatische over-stromingen. Wat een knappe marke- ting/reclamestunt! Absolute New Orleans komt in een beperkte oplage op de markt in de VS voor 19 dollar per stuk. Hoeveel er daarvan naar die goede doelen gaat is niet bekend. En, uh, de smaak? Het blog schrijft: ''The bold elixir offers a pump of mango, jazzed up with a little black pepper.'' Absoluut bijzaak.

Advertentie van de eenvoud – voor het merk Nejma zonnebloemolie

Fraai vanwege z'n eenvoud, deze advertentie voor Nejma Sunflower oil for cooking and frying. Via Adrant, waar de blogger natuurlijk meteen aan George Bush en Al Gore moest denken. Wat zegt u? De blogger (ook complimenteus over de advertentie) voegt er dit zinnetje aan toe: ''Sometimes taking the purer tack can just destroy the competition by association, a little like how a certain president must feel when doe-eyed cause-toting Al Gore walks into the room.''  Juist ja (geloof ik).

‘Vang de wind’-commercial van General Electric promoot windenergie

American Copywriter zet een aantal Amerikaanse commercials onder elkaar die getipt worden voor reclameprijzen dit jaar. Reclamewereld. blog-lezers hebben ze bijna allemaal al zien passeren, op een paar na. Hier eentje die windenergie promoot, van General Electric, met als achtergrondmuziek Catch the wind, de nog altijd prettige tonen van een jonge Bob Dylan  de Schotse zanger Donovan. GE zegt: ''Capturing the wind and putting it to good use.'' Aardig filmpje, wel erg Amerikaans, vol happy family & emotie, dus op het sentimentele af. Op YouTube reageert iemand nuchter met een pleidooi voor overheidssubsidie in de VS voor ''privé-windmolens (heeft zeker een grote tuin) en dynamo's.''  Denk niet dat Bush dáár geld voor overheeft…

De dood slaat onverwachts toe, ‘n Japanse verzekeringscommercial?

''Death strikes unexpectedly,'' besluit de commercial… Geestige ervaring gehad met deze niet zo'n geestige commercial uit Japan. Luguber en absurd, van een Japanse verzekereraar. Met aan het eind een boodschap in de trant van (sorry Centraal Beheer!), Even Apeldoorn bellen. Lijkt het. De aanbieder op YouTube is een Japanner. Haha, die rare Japanners. ''It's utterly disgraceful and superb'', zegt de onder de indruk geraakte Britse blogger CMM. Maar bij de reacties op YouTube is er ook eentje van ''Doinkies''. Die schrijft: ''I looked up the site and it seems this is not an insurance commercial or any sort of TV commercial at all. It is a viral marketing movie made to promote the movie "Tsubakiyama-kachou no Nanokakan", which came out last year.'' Raar.

Dell introduceert veel kleurige laptops in nieuwe commercial

De Amerikaanse computerfabrikant Dell wil ook graag cool worden met z'n Inspiron-laptops (ook tekoop in Nederland). Denk aan Apple, met z'n witte iBooks. Hoe je dat doet, los van wide-screen en high definition beeld? Goed geraden, geef ze kleuren, acht nieuwe kleuren (like no other, als het ware). En zoek een goed reclamebureau om er een leuke commercial voor te maken. 

Spring goed om met je waterbed, waarschuwt Goodyear-commercial

''Dont let a puncture ruin your day.'' Zegt guitig bandenkoning Good- year, dat elders blijkbaar ook waterbedden verkoopt. Ook van rubber niet waar. Amu- sante commercial om te benadrukken dat je kwaliteit rubber goed moet zijn (al meldt de site van Goodyear in Nederland niets over waterbedden, banden zijn troef). Over rubber gesproken, zou Goodyear ook condooms maken? Misschien wel handig voor dit stelletje, dan is de dienstverlening compleet.

Het licht is groen, maar Seat (?) Panda staat stil in sexy commercial

Op de onverwachts -echt waar- tegengekomen site Crocqaudile, van twijfelachtige allure en waar ook valt door te klikken naar free sexy adult video's, vond ik deze free sexy adult Seat (?) Panda-commercial. Onvermijdelijk van twijfelachtige allure, maar wél grappig. Het filmpje, een gewaagde scene bij het verkeerslicht, is vier jaar oud; valt mee.

Pas op als je je nieuwe Levi’s-jeans aantrekt, zegt nieuwe commercial

Elke nieuwe commercial van Levi's maakt nieuwsgierig, want gemaakt door het topbureau BBH (vestiging in de VS in dit geval). Boeiend weer deze, want 't zal je maar gebeuren dat je huis explodeert als je je nieuwe jeans aantrekt… We vonden 'm op Shedwa, waar het commentaar van de Newyorkse blogger was: ''I like this Levi's commercial, the effects are cool, but what the hell is going on in it?'' Yeah.