Categorie: "Campagne"

Gone running, ben zo of zo laat terug, leuke promotie van Nike

Welbekend, die renners, die ineens weg zijn. Gone running heet het. Nike -het reclamebureau dan- bedacht iets leuks en nuttig voor Niker-unners, een ''klokje''. Nou eigenlijk voor de achterblijvers. Will return at …. uur. Dat klokje is nog niet in Nederland  opgedoken, jammer. Na de doorlees nog een uiting uit de serie. Via Advertising for Peanuts, dat nog een paar uitingen toont, inclusief eentje om op je kantoordeur te plakken; geen klokje, gewoon met veel geestige tekst.

Reclame mannenondergoed JBS gestopt, ‘discrimineert’ vrouwen

Het Deense JBS maakt ondergoed voor mannen en houdt wel van provocerende reclame (ZIE COMMERCIAL). Het bovenste plaatje is uit de serie van de nieuwe campagne, het onderste van de oude (tekst: Men don't want to look at naked men). Een van de twee campagnes is door Deense consumentenorganisatie Forbrukerombudet (hun ombudsman … of misschien wel vrouw) in de ban gedaan als discriminerend voor vrouwen. Welke? Dan even verder lezen…

Christijan Albers’ tankbeurtblunder en de inhaker van Cup-a-Soup

4 uur Cup-a-Soup. Dat zouden meer mensen moeten doen. Alweer bijna twee maanden oud, deze dagbladinhaker. Maar te sterk om hier niet getoond te worden. En hij stond alleen in het AD, dus niet iedereen zal deze uiting gezien hebben. N.a.v. de blunder van Christijan Albers, die te vroeg wegreed na een tankbeurt met zijn Formule 1-bolide, kwam het soepmerk ermee op 3 juli in het AD, meldt marketingorganisatie Cebuco. Zie dat prachtige, behulpzame handje links. Goed van Unilever dus, goed voor het medium dagbladen (en van de maker bureau TBWA). ''Door de korte aanlevertijden kun je in dagbladen dan ook snel aansluiten op het nieuws van de dag. De advertentie vormt dan als het ware een aanvulling op de redactie.'' Aldus de tevreden dagbladmar- keteers. En zo kweek je weer extra sympathie voor het merk. Every- body happy, ook de krant (behalve Albers).  En de tv ook (dank AJT), zie deze hilarische inhaakcommercial.

David Bowie wordt nooit oud in Frans spotje voor bronwater Vittel

Niet al te recent, deze Franse commercial voor Vittel (van Nestlé Waters), met David Bowie. Moet kunnen, moeten we gezien hebben toch. "Never Get Old" is zijn toepasselijke song. In het filmpje trekken de verschillende Bowie's langs, inclusief Ziggy Stardust, Aladdin Sane, Thin White Duke, Scary Monsters Clown en Diamond Dog (helpt Duncan't TV ons). The pay-off, "Chaque jour une vie nouvelle", is in het Engels vertaald als "A New Life Everyday". En dat dankzij … bronwater. Die reclame toch. 

American football & boobs in platte commercial voor Bodog.com

Bodog.com is the world's leading entertainment community. En ik had er nog nooit van gehoord. Die naam dook op, vanwege de volgende commercial, platte humor. Sweet? Bodog, tien jaar geleden veilig gevestigd op Antigua door Calvin Ayre -nu een biljonair- doet alles op het gebied van onlinegambling (inclusief American football, zie de fantasiesite) maar is heeft ook een platenlabel en zit b.v. in tv-producties. Via Duncan's TV .

Haai knipoogt voor Olympus-spotje voor nieuwe onderwatercamera

De tijd dat Duitse reclamemakers geen humor hadden is lang voorbij. Zelfs een haai kunnen ze laten glimlachen, als het moet dan. Bijvoor- beeld om reclame te maken voor de waterdichte camera van Olympus, de 725 SW (uh, tot 5 meter diep). Geestig hoor. Het bureau is Springer u. Jacobi. Via een grote omweg, via Shedwa in New York.

‘Mannen weten niet veel over vrouwen, maar wel…” (spotje Finesse)

Your hair is like sunshine. Commercials vertonen is heel erg in. Ook techweb (!) Dutchcowboys vond het de moeite waard om eentje voor een shampoomerk te laten zien… De blogger heeft de pest aan was- middel- en shampoo-spotjes, blijkt, maar vindt deze anders. Al zegt-ie helaas niet wat hij er zelf van vindt, dat moeten reageerders doen. Voor het merk Finesse is een heel andere insteek gekozen. Wel aardig, juist daarom. Maar ''doet'' dit spotje wat voor dit shampoo- merk? Nee, denk ik. Misschien voor wat naamsbekendheid zorgen. ''Your smile says 'Hi', I've got a good dentist.''  Mannen weten niet veel over vrouwen, maar great hair weten ze wel te herkennen, is de strekking.

Melk moet-spotjes voor holbewoners, dus afblijven van bier of fris

Met Melk Meer Mans, zei men vroeger in Nederland. Of Melk is goed voor elk, Melk moet. Melk doet je goed of Melk, de Witte Motor. Gek op melk zijn we, vergeet Joris Driepinter niet. Amerikanen hebben er echter een haat/liefde relatie mee. Calcium voor opgroeiende kinderen, okay, maar melk voor volwassenen… Desondanks wordt melk wordt nog steeds goed geplugd in de VS, nu weer in een serie erg geestige geanimeerde spotjes met holbewoners. Niet bijzonder geschikt voor kiddies, zou je denken. De cavemen moeten leren af te blijven van een blikje pils of een flesje fris. It'll always be the survival of the fittest. En dan slechts: Drink milk. Via Shedwah. De moeite waard: de leuke Amerikaanse melksite, met meer over de cavemen.