Categorie: "Campagne"

Koeien: gevaarlijk èn slecht voor ‘t milieu. Zegt Maredo’s Steakhouse

Met excuses voor de mindere kwaliteit van beide advertenties, maar ik vind ze schandalig grappig en wil ze daarom graag laten zien. Adverteerder is het restaurant Maredon's Steakhouse… U voelt 'm al aankomen natuurlijk. De kop van de bovenste advertentie luidt:  Every year, cows release 100 MILLION TONNES of ozone-depleting gases. Save the environment. Opeten dus. En de tweede: Cows cause more fatal TRAFFIC ACCIDENTS than any other animal species. Make our roads safer. Opeten dus. Die koe-onvriendelijk stad waar Maredo's zit heet Kuala Lumpur (en het koe-onvriendelijk bureau O&M). Via Scamp.

Ambulancebroeders bellen Even Apeldoorn in CB’s nieuwste spot

Na die klier van een cipier in de gevangenis stapt verzekeraar Centraal Beheer Achmea de ambulancewereld in. De premiere van de nieuwste uit Apeldoorn (makers DDB Amsterdam) was afgelopen week op Adfoblog. In de nieuwe commercial krijgen twee Finse (waarom Finse?!) ambulancebroeders een nieuwe ambulance
die van alle -soms onverwachte- snufjes is voorzien.

BigMacs thuisbezorgd? Trieste advertenties voor McDelivery 1711

Trek in een BigMac, maar geen zin om de deur uit te gaan? Geen probleem in Bangkok in Thailand. Want daar bel je gewoon even McDelivery via nummer 1711. Bijgaande geestige -maar toch ook trieste- advertenties spotten behoorlijk met McDonalds-verslaafden. En eigenlijk hadden die mannen natuurlijk dik moeten zijn… Maar dan was deze reclame natuurlijk nooit goedgekeurd door de klant. Via 2enty4our

 

 

 

Keira Knightley’s prachtfilmpje na de advertentie: Coco Mademoiselle

Vorige maand de fraaie uiting, nu een erg mooi reclamefilmpje met de erg mooie Britse actrice Keira Knightley (plus website). Coco Mademoiselle genaamd. Keira laat die bolhoed uit de advertentie, die haar borsten bedekte, subtiel vallen, als knipoog naar die advertentie. En bezoekt Gabrielle Chanel's beroemde Parijse appartement, lees ik op Adgabber. Joss Stone zingt LOVE voor het filmpje. FILMPJE ZIEN KLIK HIER.

Citroën C1 bevrijdt zich in commercial uit Rubik’s Kubus … met C1′s

Urban solution. Just imagine what Citroën can do for you. Heel wat, kennelijk. Bij voorbeeld uit een Rubik's Kubus/cube rijden, met een C1. Leuke commercial. Maar de Creative Bastards snappen iets niet. En die andere C1's die vastzitten dan? Bovendien hebben ze bij zo'n kubus ook niet direct de associatie gemak, ''want de solution is bij zo'n ding vaak ver te zoeken.'' Zit wat in.

‘Stop Bos’-campagne tegen nieuwe autobelastingen van start

Verdonk hoorde ik het woord al in de mond nemen, Wilders ook, evenals, last but not least, Rutte: filebestrij- ding. Wat het kabinet gisteren voor- stelde, stelt niets voor. ''Files zijn in een jaar tijd met 11 pct gegroeid'', kopt de Volkskrant vandaag. In de inhaak Stop Bos-campagne, die vandaag in de dagbladen is begonnen, luidt de kop: Automobilisten moeten €500 miljoen extra belasting betalen… maar niet om de files op te lossen. ''Rijdend Nederland'' -een initiatief van RAI Vereniging, Bovag, TLN, EVO en VNA- claimt dat Minister Bos van Financiën via een ''woud aan nieuwe autobelastingen'' het milieu wil verbeteren, maar vooral de schatkist profiteert. Nu maar hopen dat de in de adver- tentie aangedragen feiten kloppen! Meepraten? Klik hier.

‘Ik verticket.nl’-campagne tegen ticketbelasting of vliegtaks begint

Inhaken geblazen, wederom, in de dagbladen. Op de dag na. De anti-vliegtaks-campagne barst los vandaag met een geestige advertentie van Barin, alle in Nederland actieve luchtvaartmaatschappijen (de club van reisbureaus ANVR blijft vreemd genoeg nog stil, maar steunt de actie met o.a. de Consumentenbond en Schiphol Group). Tekst van de Barin-advertentie, met belastingfor- mulier als vouwvliegtuigje: De regering zegt: ticketbelasting. Wij zeggen: ik verticket.nl. Vliegtaks heet dus nu ticketbelasting, waartegen op die site kan worden geprotesteerd. Verder overdrijft Barin de effecten van de toeslag schromelijk, mijns inziens. Wat te denken van een verlies van 12.000 banen? Of economische schade van rond 1 miljard euro per jaar? Volgens het kabinet is de toeslag bedoeld

Tennisser aan diggelen geslagen in spotje voor sportdrankje Mizone

Zoals zo vaak in de reclame voor alcoholvrije drankjes, je drinkt wat en dan ineens… Deze knap gemaakte commercial is speciaal voor tennis- liefhebbers. Het product is Mizone Rapid-water, een merk van Frucor en alleen te koop in Australië en Nieuw Zeeland. Lichte fruitsmaak, met diverse vitamines, het overbekende recept. Wat er allemaal niet kan gebeuren met je tegenstander: No contest, dankzij fast re-hydration… Via Duncan's TV.

Balkenende en Bos ‘’misbruikt” voor inhaakadvertenties Prinsjesdag

Prinsjesdag, Troonrede, Miljoenennota, prima moment om in te haken met een advertentie. Twee dagbladadvertenties die vandaag verschijnen doen het imago van dit kabinet geen goed, hoewel heel tongue-in-cheek bedoeld natuurlijk. BNR Nieuwsradio beeldt premier Jan-Peter Balkenende af met een heel klein mondje. De slogan: BNR. Bespaart je de onzin. Ook op de politieke toer gaat Bolletje, dat Ik Wil Bolletje GEBAKKEN LUCHT (chocola-variant) onder de aandacht brengt via een grote foto van Minister van Financiën Wouter Bos. Met daaronder het zinnetje: En daar maken wij dan weer koekjes van. Tenslotte ontwaarden we een grappige inhaker van supermarktketen Jumbo, dat komt met een antwoord

Rock-oldy Bryan Ferry (61) in karaoke-commercial van Carlsberg

Ze riepen altijd, vanuit de (Deense) hoogte, ''Carlberg, probably the best beer in the world.'' Na vele jaren werd dat de ''Carlsberg don't do… but if they did‘'-campagne. Onderdeel daarvan deze recente, geestige com- mercial waarin de rock-oldy Bryan Ferry (61) optreedt, maar niet als zanger. Hij zit in de support act van drie karoake zingende kroegtij- gers, die als ware rocksterren worden behandeld. Maar hun liedje klinkt erbarmelijk (als Martha van de Vandella's dat had gehoord, was ze op straat gaan huilen). De achtergrondzangeressen zijn wel professional. Voor de commercial heeft het reclamebureau (Saatchi & Saatchi) 25.000 vrijwilligers ingehuurd om alles echt te doen lijken. Aan het eind klinkt het ‘'Carlsberg don't do karaoke nights, but if they did, they would probably be the best karaoke nights in the world." Meer over de commercial op de site van Carlsberg