Categorie: "Campagne"

Je slipje is je beste vriend, doceert Nelly Furtado in MTV-spotje

'Make friends with your underwear and you'll have a friend for life.'' Dat is de wijze les van Tante Nelly. Nelly Furtado welteverstaan, de Canadese zangeres/songwriter die onlangs MTV Artist of the Week was. Grappige commercial voor MTV, waarin Furtado de draak steekt met types als Lindsay Lohan, Paris Hilton en Britney Spears die verbaasd zijn/doen dat ze zonder slipjes gefotografeerd worden. Panties zijn nuttig als je uit limos stapt, als er paparazzi in de buurt zijn, bloggers met cameraphones of wie dan ook met een telelens, doceert die aardige tante Nelly in best een aardig spotje (via Duncan's TV).

Tuinspuit & bejaard stel, waar dat niet toe kan leiden volgens Virgin

Advertenties uit de bizarre Everlasting Love-campagne van Virgin Money in Australië hebben we al laten zien. Onderwerp: seniorenliefde of bejaardenseks. Hierbij het bizarre filmpje. De logica van deze campagne nog even herhaald. Virgin Money gaat met nieuwe huishypotheken de markt op en het idee is dat je dan een (bijna) levenslange relatie aangaat met ze, dus kun je maar beter een partner hebben, waar je na vele jaren nog steeds een gepassioneerde relatie mee hebt….  Snapt u. 

Gorilla drumt op muziek Phil Collins voor chocolaspotje (!) Cadbury

Echt waar. Een gorilla -geen echte gekkie- drumt op muziek van Phil Collins, anderhalve minuut lang. En dat blijkt een commercial voor het Engelse chocolademerk Cadbury. De experts snappen er niets van, dit heeft immers niets met reclame te maken. Anderen prijzen klant en bureau juis voor baanbrekend werk. Het reclamebureau erachter, Fallon in Londen, meldt: "Chocolate is about joy and pleasure.'' Puur vermaak, met melkchocolade, dus, haha, in de reclameblokken. Dat willen we vaker zien. Prachtig filmpje, met een spannende opbouw. Collins zingt In the Air Tonight. Een heel verhaal over dit opmerkelijke spotje stond in de Britse krant The Independent. (Via Adfoblog

Hippo’s in bed gelegd in commercial voor fruitdrankje Original Juice

Laten we er op deze zondag maar eens een dieren-in-de-reclamedag van maken. Wel van rare reclame. Neem nou deze commercial, met twee hippo’s (Horace en Henrietta) die in bed liggen t.b.v. een commercial voor… vruchtensap, van Original Juice Company. Een interessant feit: hippo‘s kunnen hun adem vijf minuten inhouden (onder water, niet onder een deken). En nog zo‘n feit (gaap) is dat het aangeprezen fruitdrankje geen suiker en geen conserveringsmiddelen bevat. It's the original fruit juiced. There's nothing weird going on here. Meer dierenfeiten op de Australische site van Original Juice (pinguins kunnen bijna 2 meter hoog springen!). Via Duncan's TV. (En donderdag j.l. hadden we al een pitbull in een voetbalspotje)

Fake advertentie? OB-tampon absorbeert een heel zwembad

Very, very absorbant. Staat er boven deze bijzonder sterke adverten- tie van O.B. Maar is-ie wel echt? Adrant, het Amerikaanse blog dat de advertentie zelf opdiepte, zegt voorzichtig: ''Maybe a bit gross but bril- liant none the less. That is, of course, if it is, in fact, a real ad.'' Iemand reageerde door te zeggen dat het idee helemaal niet nieuw was, een ander stelde dat-ie wel fake moest zijn, want absorbant schrijf je met een e aan het eind. En ikzelf geloof er ook niet in, want het gemelde emailadres van tamponfabrikant O.B., www.ob.com, geeft niet thuis. En dit adres wel. Jammer.

Seniorenseks ingezet in campagne voor Australische Virgin Money

NSFW noemt het preutse Amerikaanse blog AdFreak sommige beelden uit de nieuwste, een beetje bizarre campagne in Australië van Virgin Money, de zoveelste dochteronderneming van Richard Branson. Dat gaat over bijgaand plaatje, dat ze maar liever niet afbeelden (al kun je er wel naar doorklikken, toch hypocriet). Not Suitable/Safe for Work, want dan kan de baas boos worden. Zoiets bekijk je in je eigen tijd, op je eigen computer. De ‘'Everlasting Love''-campagne bevat ook expliciete beelden in een commercial waarin bejaarden in natte t-shirts

Haka-dans uit Nieuw Zeeland uitgelegd in rugbycommercial Adidas

Rugby. Als onderdeel van de Impossible is Nothing-campagne van Adidas hierbij een eenvoudige, aangrijpende commercial, deze keer in de vorm van een animatie. Aanleiding de World Cup Rugby 2007. Vier leden van de All Blacks, het zo succesvolle rugbyteam van Nieuw Zeeland, leggen uit waarom het team voor hun internationale wedstrijden altijd de traditionele haka-dans van de Māori's uitvoeren. De maker is reclamebureau 180 Amsterdam. Een van de creatief verantwoordelijken (Andy Facrell) is zelf Nieuw Zeelander. Voor de animatie werd Maori-artiest George Nuku ingeschakeld. De All Blacks hebben speciale krachten: ‘'The ancestors buried back in New Zealand, we bring them up through the ground and then into our bodies.'' De tekst en meer achtergrond bij Duncan's TV.

Bush trekt troepen terug in commercial Noors energydrankje Gnist

Gnist, one of the world's most important energy drinks. Zo belangrijk, dat George Bush zijn troepen van over de hele wereld terugtrekt. Bizar, want reclame voor een Noors drankje. Wel de moeite waard, want leuk en erg knap gemaakt, deze animatie van bureau SMFB. ''It's better than it sounds, really,'' zegt 't Amerikaan- se blog Adrant erover KLIK HIER