Balkenende en Bos ‘’misbruikt” voor inhaakadvertenties Prinsjesdag

Prinsjesdag, Troonrede, Miljoenennota, prima moment om in te haken met een advertentie. Twee dagbladadvertenties die vandaag verschijnen doen het imago van dit kabinet geen goed, hoewel heel tongue-in-cheek bedoeld natuurlijk. BNR Nieuwsradio beeldt premier Jan-Peter Balkenende af met een heel klein mondje. De slogan: BNR. Bespaart je de onzin. Ook op de politieke toer gaat Bolletje, dat Ik Wil Bolletje GEBAKKEN LUCHT (chocola-variant) onder de aandacht brengt via een grote foto van Minister van Financiën Wouter Bos. Met daaronder het zinnetje: En daar maken wij dan weer koekjes van. Tenslotte ontwaarden we een grappige inhaker van supermarktketen Jumbo, dat komt met een antwoordop de Miljoenennota. Met veel vraagtekens, want zeker wisten de reclamemakers natuurlijk nog niets, m.b.t. de impopulaire maatregelen. Alles gaat omhoog, van BTW en eigenwoning forfait tot de prijs van autoleasen, bier en dieselolie. Maar bij Jumbo …

Lees ook:Miljoenennota: Dirk verzacht pijn met gratis Dijselbloemetje
Lees ook:Allerslimste koop bij Jumbo-spotje met dank aan Louis van Gaal en de belastingadviseur
Lees ook:Wouter, Bosch heeft nu iets om ècht mee te besparen (inhaker)
Lees ook:Reclametassen-oorlogje: Dirk ruilt ‘Wouter-tas’ in
Lees ook:Doneer armen en eenzamen een diner voor de feestdagen roept Jumbo-spotje op

5 reacties op “Balkenende en Bos ‘’misbruikt” voor inhaakadvertenties Prinsjesdag

  1. Redactie, Michael

    UPDATE: Adfoblog, het blog van vakblad Adformatie, meldt vanochtend dat Wouter Bos ”not amused” is over de inhaker van Bolletje en overweegt stappen te nemen tegen de koekfabrikant. Het is bijna niet te geloven, zou wel heel dom zijn van Bos!
    Bij de Reclame Code Commissie zijn inmiddels meerdere klachten ingediend, maar op een site als Geenstijl.nl kwamen vooral enthousiaste reacties op de actie binnen, meldt het blog.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Willem de Z.

    Dat kan een leuke serie worden van BNR, de volgende is dan Wilders met zijn grote bek.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    UPDATE: De kritiek op de Bolletje-advertentie is blijkbaar verzonnen door GeenStijl. Gelukkig maar. Minister Bos van Financiën onderneemt geen stappen tegen de Almelose koekjes- en beschuitfabrikant Bolletje, zegt een woordvoerder. Volgens de woordvoerder van Bos kon de minister hartelijk lachen om de advertentie. Verder heeft Bos laten weten dat als er één dag is waarop geen gebakken lucht wordt verkocht, het wel Prinsjesdag is. Het verhaal dat er klachten zouden zijn ingediend bij de Reclame Code Commissie is vast en zeker ook verzonnen door GeenStijl.
    @Martin: thanks.

      /   Beantwoorden  / 
  4. DiGiTaLsOuL

    Natuurlijk kon Bos er wel om lachen. Hij neemt iedereen in de zeik en we laten het nog toe ook.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.