Categorie: "Campagne"

Jan Vayne ”eerlijk” over zijn haardos in commercial Unox-rookworst

Pianist Jan Vayne die kaal wordt, en dat voor een commercial voor rookworst (en heel veel geld), daar kunnen we niet omheen. Was al te zien op Adfoblog en zelfs DWDD. Onderdeel van de Eerlijk is heerlijk-campagne van Unox (zie op die site ook making of-filmpje over spotje met Vayne), met de boodschap dat zoveel mogelijk kunstmatige toevoegingen uit de producten wordt gehaald. Eerst wordt de rookworst ''groen'', haha, dan volgen andere Unox-produkten. Het geestige Jan Vayn-spotje van bureau TBWA wordt getipt als mogelijke Gouden Loeki-winnaar, meldt Adfoblog, waar ook te lezen is dat op DWDD het idee voor een mogelijke opvolger werd prijsgegeven: Marc-Marie Huijbregts die zijn hoge stemmetje blijkt te fingeren (of: Van Nieuwkerk kaal?).

Konijntjes springen vrolijk rond in New York in Sony Bravia-spotje

In de internationale reclamewereld in het een happening als er een nieuwe commercial voor de Sony's Bravia-tv-toestellen uitkomt. Ze zijn altijd zeldzaam mooi en goed. Ook deze weer, de derde in de reeks, na commercials met Jose Gonzales & balletjes (Balls) en verf (Paint).  De nieuwste Play-Doh commercial, op muziek van de Rolling Stones, She’s A Rainbow uit 1967, toont een paar honderd kleurige konijntjes één hele grote in het centrum van New York. Ook weer knap gemaakt, door reclamebureau Fallon London. Liefst 40 animatoren werkten mee aan het filmpje van 60 seconden dat uit rond 100.000 beeldjes werd geconstrueerd. Meer info erover op speciale Sony-site.

Speciale ogen, monden en handen in Pioneer Kuro-commercials

‘'De nieuwe generatie Pioneer Kuro TV's geven beelden een ongeëvenaarde plasticiteit, helderheid en contrast – waardoor de kijker de onmiskenbare indruk heeft dat er beelden zijn die de zintuigen meer te bieden hebben.'' Zegt Pioneer's Nederlanse website optimistisch. Bijgaand drie fascinerende en aparte zwart/wit-commercials voor de Kuro (wat betekent dat eigenlijk?), gemaakt door een Amerikaans reclamebureau, TBWA. Ogen, monden, handen, de borst, alles speelt erin mee: 'Seeing and hearing like never before…'  (via Duncan's TV).

Strippoker in commercial voor Centrum’s nieuwe Silver vitamine

Saaie reclame voor Centrum-vitaminen, louter met informatie, is dagelijks te zien op de Nederlandse televisie. Maar in andere landen kan er blijkbaar ándere, grappige reclame voor datzelfde merk worden gemaakt. Via een potje strippoker, met een verrassende draai aan het eind. Mogelijk gemaakt door Centrum's Silver, nieuw voor ouderen, want: Feel Young Again. Via Croqaudile.

Celebrations-snoepje moet staan voor feliciteren en verjaardagen

Zeg je Celebrations, dan denk je aan snoepen. Maar dat moet veran- deren. Want de ''merkbeleving moet verhoogd, door de naam synoniem te maken met feliciteren en verjaardagen'', zegt het reclamebureau. Voor Mars Nederland's werd een aardige, YouTube-achtige aanpak bedacht met een felicitatiepodium erisereenjarig.nl. De meest originele boodschappen erop worden vervolgens uitgezonden op nationale tv of -radio óf komen in een landelijk dagblad. In bijgaand (voorbeeld)spotje is het op kantoor een puinhoop omdat alle medewerkers een felicitatiefilmpje maken voor de baas. In een andere feliciteert een lief klein meisje haar oma.

 

Pas op voor de beauty industrie, waarschuwt Dove in nieuw spotje

Mediaminister Plasterk krijgt het moeilijk, met zijn voornemen om de moderne, seksueel getinte beeldcultuur aan te pakken. Waardoor meisjes en vrouwen geregeld als ''lustobject'' worden geportretteerd, vindt het kabinet. Na de provocerende (en geestige) Ché-advertentie hieronder uit België, wat goed nieuws voor Plasterk c.s. Want vrouwenverzorgingsmerk Dove vecht mee, met haar Campagne voor Echte Schoonheid. Na het verbluffende filmpje Evolution, waarin een gewoon meisje verandert in een beauty, alleen voor de reclame -en dat internationale reclameprijzen won- is net de opvolger gelanceerd. Onslaught, gemaakt door hetzelfde bureau, Ogilvy & Mather. Ook heel goed als commercial, maar, onvermijdelijk, zonder de impact van Evolution. De boodschap aan het eind ervan: ''Talk to your daughter before the beauty industry does.'' Zou dat werken? Is het zo simpel? Nee toch. Maar alle beetjes helpen wel.

Crashende Renaults in spectaculair nieuw spotje van … Renault

Wat een spectaculaire commercial van Renault, die durven! En wat een prettig contrast met al die stereotype mooie filmpjes met auto's die we gewend zijn. Een ballet van crashende Renault's, van groot tot klein, vermoedelijk op een zoutvlakte ergens ver weg. Maar geen gewonden uiteraard, want de plekken waar de berijders zitten blijven natuurlijk. Zal wat hebben gekost, dit Duitse filmpje met de slogan Das sicherste Ensemble der Welt. Aanleiding is het feit dat acht Renault-modellen 5 sterren hebben gekregen in de Euro NCAP Crashtest. Zie de Duitse site.

Telefoonnummers op kort rokje – sexy advertentie mannenblad Ché

Minister Plasterk, wat vindt u hier nu van?? Mag dit van u?? De commercial met naaktmodel Kim Engelbosch aan het tennissen, van het Belgische mannenmagazine Ché was heel sterk, en de advertentie met het dromen tussen de lakens was ook geestig bedacht. Dat missen we toch in Nederland van Nieuwe Revu, FHM, Pano enzovoorts. Toen werd het een tijdje stil rond Ché's Let us keep dreaming of a better world-campagne, gemaakt door reclamebureau Duval Guillaume. Maar deze advertentie/buitenreclame is weer erg sterk. En laat mannen weer verder dromen over die betere wereld … (via Copyranter)

Ans Markus met getatoeëerd bovenlijf in reclame Haven Amsterdam

Waarom dit ineens nodig is, wordt helaas niet duidelijk gemaakt. Zomaar? Of zijn er bedreigingen? Om de haven van Amsterdam te promoten bezorgt een aantal bekende Amsterdammers via een ontbloot bovenlijf, ''versierd'' met zeemanstatoeages, extra aan- dacht voor de haven via de slogan 'Haven Amsterdam. Ook van mij.' Zo wordt getoond dat de haven erbij hoort en dat iedereen er op de een of andere manier mee verbonden is, meldt Blik op Nieuws. Onder andere kunstenares Ans Markus, actrice Lieke van Lexmond en verslaafdenzorgexpert Keith Bakker vertellen