Categorie: "Campagne"

Wecycle zamelt electrische afdankers in maar lijkt nieuwkoop te promoten in KleinKlusje-spotje

NEEE. Niet we fietsen, niet weer fietsreclame ;-) . Wecycle is een non-profit- organisatie die de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige verlichting (e-waste) organiseert. Zie bijgaand spotje maar dat, lijkt het wel, het kopen van nieuwe producten promoot – alsof gebruikt en wat ouder niet goed meer is… Op verzoek van…? Of ben ik nu te wantrouwend. ”Wecycle wil zoveel mogelijk e-waste inzamelen en werkt hiervoor samen met 90 procent van de

Doutzen Kroes in reclame voor Wadden en Rivella

Omdat naturel wel zo lekker is.’ Rivella startte een nieuwe campagne waarin de ‘natuurlijke schoonheid van de Wadden’ centraal staat. En die van Doutzen ;-) . Samen met Friezin/topmodel Kroes gaat het frisdrankmerk ervoor ‘proberen te zorgen’ dat die schoonheid bewaard blijft. Kern van de campagne is de 1 fles = 1m2 actie: elke fles Rivella die deze zomer over de toonbank gaat, staat voor 1m2 schoon Waddenstrand. De campagne bestaat verder uit een samenwerking met drie
 

Even Zweden bellen-reclame wint grote prijs in Cannes

Zweden zegt het eerste land ter wereld te zijn dat zijn/haar eigen telefoonnummer heeft geïntroduceerd, als onderdeel van een nieuwe marketingcampagne. Alsof Zlatan’s reclamewerk  met Volvo nog niet genoeg is voor dat land ;-) . Bel +46 771 793 336 en je krijgt een willekeurig Zweed aan de lijn, ergens in Zweden met wie je overal over kunt praten. Ze hebben zich aangemeld als een soort Ambassadeurs voor hun land, maar hebben geen training gekregen, laat staan dat ze verteld is wat ze

Havaianas The Original Since 1962 met leuke oude affiches en spotje

Havaianas poster 1Havaianas 2 voetbalHavaianas 3Havaianas 4Eindelijk weer eens iets vrolijks uit Brazilië, na al die misère-berichten over economie, sociale toestanden en het milieu. ‘Brazilian born. Universally worn.’ Luidt de slogan van Havaianas, je weet wel, #TheOriginal since 1962. Zie de oude posters en bijgaande commercial, weer eens wat anders vergeleken met deze twee oudjes van Havaianas (spotje 1, spotje 2 oud). ‘Hoedt u voor namaak‘, zeiden we nog veel langer geleden. ”This year Havaianas presents a very special advertising

Aandacht voor mensen achter de schermen in nieuw spotje dat PostNL persoonlijker moet maken

De nieuwe PostNL-campagne brengt een ‘ode aan mensen die zich inzetten voor het succes van anderen, zoals een sportcoach of een artiestenmanager’. Omdat zij, net als de medewerkers van PostNL, klaar staan voor anderen. Citeer ik de vaksite van Marketing Tribune. Reclamebureau TBWA\Neboko maakte ‘m, Michael Wong regisseerde de commercial. Iedere dag bezorgt PostNL overal in ons land miljoenen brieven en pakketten. ‘Daarnaast biedt PostNL diensten, waarmee zij het leven van

Jeep Wrangler stunt in woestijn in hete reclame voor Pennzoil-olie

Zo. Even wat anders tussen die printadvertenties van vanochtend. Een lange, lawaaiige commercial van oliemerk Pennzoil Synthetics met zo’n lekkere Jeep Wrangler in de hoofdrol. Wat staat geel ‘m goed als kleur. Drie minuten lang stuntrijden in de snikhete woestijn in de prachtig gefilmde Joyride Baja-video. De buitenlucht is heet (bijna 55 graden), de motor nog veel heter – en dat kan allemaal

James Blunt in grappig ‘Please Not Them’-spotje van Britse Lotto

I want to reach out to the ordinary people of this country‘ zegt de ex-officier van het Britse leger, beter bekend als singer/songwriter James Blunt. Ooit James Blount geheten. Nee, geen late campagne over Brexit van het Britse gokinstituut de Lotto/National Lottery. Maar een grappig, knap gemaakt spotje Please Not Them genaamd waarin hij mensen bezoekt, zoals enkele BB’s -Bekende Britten- daar voor hem deden (”hey, you may look painfully ordinary on the outside, but on the inside you’re beautiful.. Probably’). En niet welkom is. Wel als… De Lotto daar heeft

Net als André van Duin gaat Jumbo-gezin zingend de zomer door in nieuw spotje

Als de zon schijnt…’ is natuurlijk de grote hitsong van André van Duin. Maar dat Jumbo-gezinnetje kan óók zingen, hoor. De supermarkt wil met deze vrolijke nieuwe commercial van reclamebureau Alfred duidelijk maken dat ‘je het zomerse vakantiegevoel extra makkelijk en voordelig kunt beleven.’ Vaksite Adfo voegt daaraan toe dat de commercial een ‘kleine ode aan Disney en de familie Von Trapp’ is van Alfred. Volgens Jumbo zijn de populairste producten voor dit heerlijke

Kritisch rappend maakt Sticks reclame voor verzekeraar ASR

Was even in het buitenland, dus dit gemist, de ‘commercial’ Het Andere Verhaal van verzekeraar ASR. Het kritische verhaal van Sticks zelf. Want daarin vrij gelaten. De reacties zijn heel wisselend. Van ‘hoogst irritant’ en ‘je hebt je verkocht, Sticks’ , tot ‘heel goed’ en ‘mooi voorbeeld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ van het bedrijf. Vakrecensent/reclameman David Brinks zegt op site MF: ”Met de tekst van de rap zal iedereen het eens zijn. Sticks verwoordt wat we allemaal willen van onze verzekeraar. Nu is het aan a.s.r. om zich echt op deze manier te onderscheiden,

Cindy Crawford ge-emojificeerd in spotje Diet Pepsi met knipoog naar klassieker

We zetten ze maar even onder elkaar vanochtend: Pepsi’s allernieuwste spotje met Cindy Crawford en die klassieker, waar-ie op is gebaseerd, ook met Cindy. En met het Halfway Café, natuurlijk. ”Everyone’s favorite Diet Pepsi commercial is back and it’s been Pepsi eMOLEjified!” roept Pepsi over de nieuwe.  Wanneer komt zo’n Cindy Crawford Pepsi emoji, ‘she’s a supermodel super-moji’, en al die andere emoji’s nou