Krantenmakers zorgen voor woeste lezers met Live adblocking-stunt

Hé, joh, ik zit te lezen… Idioot!‘ Zegt ze uiterst spontaan. Woedend is ze vanwege dit staaltje Live adblocking van uitgever Persgroep Nederland van dagbladen als de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool (en veel meer regionale titels). Prachtige actie, mooi filmpje ook van reclamebureau TBWA\Neboko. Vooral gericht op adverteerders die het zo triest -en zo onterecht- laten afweten. De boodschap: ‘In de krant krijgen advertenties de aandacht die ze verdienen.’ Mag ik er nog even zuurtjes aan toevoegen

dat, als je de advertenties eruit knipt, je de (vaak) redactionele tekst op de achterkant van de pagina ook verknalt… Ach, kniesoor ;-) .

PS Online speelt dit natuurlijk heel hevig, ad blocking. Ingesteld door consumenten in binnen- en buitenland om hinderlijke/agressieve advertenties te weren, die je het lezen even onmogelijk maken – en zoveel irritaties opwekken. En, zo is mijn overtuiging, diezelfde geïnteresseerde lezers uiteindelijk wegjagen. Waardoor adverteerders verder van huis zijn, want hoe krijgen ze dan de aandacht die ze nodig hebben voor hun producten en diensten?

Lees ook:U kijkt nu naar deze advertentie zegt Volkskrant
Lees ook:Adidas, IKEA en nog 28 andere prachtige advertentiespreads
Lees ook:Nieuw: volg-me-niet-register voor surfer met reclamemoeheid
Lees ook:Niets is veranderd maar eigenlijk alles zegt streamingdienst Videoland in spotje
Lees ook:Oranjewoud wordt Antea Group meldt advertentie. Waarom?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.