Categorie: "Reclameprijzen"

Goeiemoggel/KPN Loekiwinnaar november, Jan Vayne/Unox oktober

De spanning stijgt bij de Gouden Loeki-verkiezingen. In totaal 37 commercials zijn genomineerd voor de jaarverkiezing, die maandag 3 december start en uitmondt in de finale, die op vrijdag 21 december live wordt uitgezonden op Nederland 1. Vanaf vandaag zijn alle genomineerde spots te zien op de Loeki-site en kun je stemmen, meldt de Ster, het reclameverkoophuis van de Publieke Omroep dat de publiekscompetitie organiseert. De nummer één genomineerde commercial voor de maand november is de uiterst populaire Goeiemoggel van KPN (bureau N=5), gevolgd door Mars/Cadillac en Stivoro/ PB51/Roken doe je buiten. De nummer één voor october is Unox/Jan Vayne (TBWA), gevolgd door Nestlé/Bros/Vlieg- tuig en Sanoma/Donald Duck/Marijke's operatie. De september-uitslag wordt gecorri- geerd. Het blijkt dat, voor het eerst in de STER maandverkiezing, twee com- mercials hetzelfde aantal stemmen hebben gehad. Al gemeld waren num- mer één Centraal Beheer/Broeders (DDB), gevolgd door Andy/Gooische vrouwen en ANWB/Niet zonder de wegenwacht. Daar komt nu als gedeelde derde bij Dagje uit/NS. Vandaar 37 ipv 36 (12 x 3) finalisten.

Twee Epica-prijzen voor Centraal Beheer & NS-werk DDB Amsterdam

De reclameprijzenfestivallen buitelen over elkaar heen, maar deze is speciaal, want de jury bestaat uit Europese reclame- vakbladjournalisten. De prijs heet een Epica en beloont creativiteit in de reclame. Dit jaar is armoe troef voor Nederland, want er waren maar twee prijzen, vergeleken met zes vorig jaar. De twee Epica's gingen ook nog eens naar hetzelfde reclamebureau, DDB Amsterdam, voor de hier ook vertoonde ambulance/broedersspotje voor Centraal Beheer en voor het nieuwe spoorboekje van de NS. Dat meldt Marketing Tribune, dat

Na Loden Leeuw nu ‘Houten Reclameblok’ voor irritantste radiospot

Ze bedoelen het goed, zeggen ze. De 3FM-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga willen adver- teerders en reclamebureaus bewegen om de kwaliteit van radiocommercials te verbeteren. Daartoe gaan zij, in navolging van De Loden Leeuw van de Tros voor de irritantste tv-commercial (en irritantste BN-er in de reclame), volgende week Het Houten Reclameblok uitreiken. De prijs voor de irritantste radiocommercial van het afgelopen jaar. Onder de kanshebbers, melden Swijnenberg en Lantinga, bevinden zich onder meer de dj-reclame van Centraal Beheer Achmea, LOI (Wouter & Merel), de 'Glashelderrr'-spot van Interpolis, de jingle van Profiel ('de fietsspecialist') en het 'sterretje in de voorruit' van Carglass. Luisteraars van het programma De Coen & Sander Show mogen de komende dagen suggesties aandragen, zie de site. In het programma van aanstaande vrijdag

Gouden Loeki 07: kiezen uit tien commercials voor maand oktober

Het publiek, u dus, kunt weer stemmen op de 10 commercials die door de STER zijn gese- lecteerd voor de maand OKTOBER. Het zijn Unox (Jan Vayne), Sanoma Uitgevers (Marijke´s Operatie), Nestlé (Vliegtuig), Geox, Pickwick (Eiland), KPN (Merkfilm), Centraal Beheer (Corporate Warming), HP (Serena Williams), BCC (Installatie Service) en Knorr (Breek de Aardappel Week). STEMMEN KAN HIER tot en met 20 november, waarna de nummers 1 t/m 3 worden bekendgemaakt, die dan weer als nominaties meedingen naar de Gouden Loeki 2007 voor het hele jaar. GL, georgani- seerd door de STER, is de publieks- prijs voor de leukste of origineelste commer- cial van het jaar (die is niet per definitie ook de effectiefste). Met publieksprijzen voor reclame voelt Reclamewereld.blog zich uiteraard, als publieksblog over reclame, verwant. Lees

“Pigs in pain”-campagne van Belgisch reclamebureau wint prijs

Weer beesten. Deze week heeft het Belgische reclamebureau Duval Guillaume goud gewonnen op de Londen International Awards met de opmerkelijke "Pigs in pain''-campagne voor dierenrechtenorganisatie Gaia (=Global Action in the Interest of Animals). Zij lanceerden de campagne vorig jaar om onverdoofde varkenscastratie op de agenda te krijgen. De campagne viel in de prijzen in de categorie "geïntegreerde media," meldt VRT Nieuws. De jury prees de vernieuwende aanpak: "De manier waarop verschillende media gebruikt werden en het resultaat dat eruit vloeide zijn ongezien." Pigs In Pain was een gelegenheidsgroep die het bijgaande nummer "Why the pain" uitbracht. Dat werd een hit. ''De bijhorende affiches en kaartjes werden echte hebbedingen.'' 

Burgemeester Job Cohen Reclameman van het Jaar 2007!

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen, die niets met reclame van doen heeft, is gisteravond verrassend uitgeroepen tot Reclameman van het Jaar 2007 door een jury van vakblad Marketing Tribune, initiatiefnemer van de prijs. Cohen kreeg de titel wegens ‘zijn niet- aflatende inzet voor zijn stad als ‘creative capital’, die onder meer zichtbaar is door de campagne ‘I Amsterdam’, het initiatief Amster- dam Topstad, het broedplaatsen- beleid en recent PICNIC 2007’. Cohen’s voorganger vorig jaar was Alexander Ribbink, marketingtopman bij TomTom. De prijs werd dit jaar voor de 25ste keer uitgereikt.

‘Voedingsindustrie staakt reclame gericht op jonge kinderen’

De voedingsindustrie verenigd in de FNLI gaat geen reclame meer maken die gericht is op
kinderen onder zeven jaar. Het verbod geldt voor alle media op alle
tijdstippen, meldt Adformatie Online, een bericht in NRC Handelsblad citerend. De FNLI is er overigens knap cy- nisch over. Directeur Philip den Ouden: ‘We
geloven niet dat dit een jota helpt tegen overgewicht, maar we willen
een keer een einde maken aan de dis- cussie.’
Voor het eerst is de industrie bereid tot
beperk- ende maatregelen voor jonge kinderen als het gaat om een ban op
reclame voor voeding gericht op kinderen tot 7 jaar. De FNLI stuurt een voorstel hierover binnen twee maanden naar de stichting
Reclame Code, zegt

Drie Dwaze Dagen-campagne Bijenkorf wint Retailprijs Adformatie

In Studio 21 werden gister- avond veel retailprijzen uitgedeeld, maar ook een reclameprijs, de Adformatie Retail Reclame Prijs. En die werd toegekend aan de Drie Dwaze Dagen-campagne van De Bijenkorf, gemaakt door reclamebureau Selmore. De campagne omvat ook com- mercials. Wat de vakjury zei staat hier. Zelf zag ik het nergens genoemd tot mijn verbazing, maar deze internetreclame, van bureau Yune, mag er ook zijn.

Gouden Loeki 07: kiezen uit tien commercials voor maand september

Het publiek, u dus, kunt weer stemmen op de 10 commercials die door de STER zijn gese- lecteerd voor de maand SEPTEMBER. Heel moeilijk kiezen deze keer! Het zijn Hans Anders (Plein), Peijnenburg (Op 10.000 meter hoogte), ANWB (Niet zonder de wegenwacht), Andy (Gooische vrouwen), VW (Boys), NS (Dagje uit), Verkade (Chocoling- en), Toyota (Pont), Bacardi (Bass Bins) en Centraal Beheer (Ambulance). STEMMEN KAN HIER tot en met 6 november, waarna de nummers 1 t/m 3 worden bekendgemaakt, die dan weer als nominaties meedingen naar de Gouden Loeki 2007 voor het hele jaar. GL, georgani- seerd door de STER, is de publieks- prijs voor de leukste of origineelste commer- cial van het jaar (die is niet per definitie ook de effectiefste). Met publieksprijzen voor reclame voelt Reclamewereld.blog zich uiteraard, als publieksblog over reclame, verwant. Lees

Reclame Scott-keukenpapier maakt indruk op Nederlandse creatief

Op een bijeenkomst over reclame, Cannes Lions Amsterdam, onlangs werd een groep jonge reclamemakers (creatieven) getoond welke reclame in de dagbladen en tijdschriften deze zomer op het internationale reclamefestival in Cannes prijzen (Leeuwen geheten) hadden gewonnen. Ze moesten kiezen welke zij de beste vonden op de ‘’Café du Print’’-sessie. Het werd een campagne voor Scott-keukenpapier uit Kuala Lumpur (bureau JWT), ‘een inspiratieloos produkt (keukenpapier) dat op een intrigerende manier