Gouden Loekie top-10 eerste kwartaal bekend: van Audi en Bol tot Lidl en Specsavers

De eerste 10 kwartaalwinnaars van de Gouden Loeki van dit jaar zijn bekend, zo meldt organisator Ster. De selectie van januari-maart -zie ze hier- bevatte drie spotjes gemaakt door reclamebureau Etcetera voor de klanten Bol.com (Geintje!) en Lidl (twee stuks, Formil en Stamppotweken).   Van de overige zeven is de meerderheid van buitenlandse makelij. Die 7 zijn commercials voor Jumbo (Jaaraanbiedingen van reclamebureau Alfred), KWF Kankerbestrijding (Eigenlijk best gek, hè? van bureau Houdini), SNS Bank (Hypotheekcheck van FHV BBDO) en vier in het buitenland gemaakte, van Neckermann Reizen (Sterallures van bureau Albion London), Specsavers (Fawlty Car van inhuis bureau Specsavers Creative UK), Cillit Bang (The Mechanic, bureau BETC Paris) en Audi (Welkom in de wereld van Quattro van TV Werk München).  Zoals eerdergemeld is de opzet veranderd en speelt het publiekspanel van GfK een veel grotere rol. Dat ‘representatieve’ en ‘onafhankelijke’ panel kiest de tien leukste/beste commercials en doet dat elk kwartaal. Hoe werkt het: zie hier.

Lees ook:Daniel Cloud Campos danst op song ‘She’s a Maniac’ in leuk spotje Cillit Bang
Lees ook:Rapsong begeleidt jochie met sterallures in spotje Neckermann Reizen
Lees ook:Er is maar één beter dan Ajax (in de keuken, Cillit Bang)
Lees ook:Het voetballertje uit Oman in de Audi Challenges Arabia-reclame
Lees ook:Al 30 jaar voetbalfan en je club niet mogen bekijken in spotje Canal +

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.