Categorie: "Reclameprijzen"

DekaMarkt grote winnaar Online Folder Awards

De online reclamefolder van supermarktketen DekaMarkt is door consumenten gekozen tot beste online folder van 2015. De folder (KLIK erop om te vergroten) werd beoordeeld met gemiddeld een 8.6 zeggen de organisatoren, site Reclamefolder.nl. ”Meer dan 7.000 consumenten brachten hun stem uit tijdens de tweede editie van de verkiezing, die jaarlijks wordt georganiseerd door Reclamefolder.nl. In totaal zijn er 138 folders

Enige Gouden Effie naar Jumbo, wel 6 keer Zilver

Eén Gouden Effie, voor Jumbo, zes keer Zilver en vijf keer Brons. Dat is de oogst van de Effie Awards 2015, de  prestigieuze prijzen van BVA en VEA voor de meest effectieve reclamecampagnes, die gisteravond werden uitgereikt in Het Concertgebouw te Amsterdam tijdens de zesde editie van 24Festival, voorheen ‘De 24 uur van de Reclame’. De Gouden Effie Award werd toegekend aan ‘Hoe Jumbo de stoutste verwachtingen overtrof.’ (adverteerder: Jumbo Supermarkten, bureau: Alfred International i.s.m. UM en Vijf890). Zo meldt de Effie-site.

Centraal Beheer, Jumbo en Bavaria top-3 van 10 winnaars 3e Ster Gouden Loeki-verkiezing

De volgende 10 commercials van het derde kwartaal maken -naast die van het eerste twee kwartalen- kans om aan het einde van het jaar de Gouden Loeki te winnen. Dat meldt organisator Ster vandaag.  Zie de 10 HIER.  1. Feestje (adverteerder Centraal Beheer Achmea (reclamebureau DDB & Tribal), 2. In iedereen schuilt een kampioen (Jumbo, bureau Alfred International), 3. Terras (Bavaria en bureau Selmore), 4. XTC-Facts (SIRE en Willem de Kooning Academie i.s.m. Marcel Hartog), 5. Echt waar (De Efteling), 6. School en studie (Bol.com, bureau Etcetera), 7. Fuel your senses (Esso en bureau DDB), 8. Glamping (Holland Casino en bureau

Vijf posters genomineerd voor reclameprijs VPRO Cinema

De reclameposters van de films Aanmodderfakker, Brozer, J.Kessels, Prins en Those Who Feel the Fire Burning -KLIK HIER om ze groter te zien- maken kans op de 15e VPRO Cinema Afficheprijs. Dat is de publieksprijs voor de beste filmposter van het jaar. Ze werden door een vakjury  gekozen uit de oogst van het afgelopen jaar, bestaande uit een kleine 60 posters voor speelfilms en documentaires.  De

Mooie reclame drinkwater-reiniger Pureit Unilever

Niet te koop in Nederland of elders in Europa, deze Pureit drinkwaterreiniger van Unilever, wel in de ontwikkelingslanden. Bijgaande fraaie reclame-uitingen komen uit Indonesië, waar ze zijn gemaakt door reclamebureau Lowe. Geen water te zien, lijkt het, ondanks drijvend blikje en eend, want zo zuiver gemaakt door enzovoorts. Unilever’s boodschap is dat op deze manier gezuiverd water beter is dan drinkwater

Benoeming Gouden Loeki Aller Tijden 50-jarige Ster

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Ster wordt de Ster Gouden Loeki Aller Tijden uitgereikt. Dé prijs voor de ‘populairste en meest memorabele’ tv-commercial aller tijden. Er zijn 50 commercials in de race voor deze vast felbegeerde prijs, gekozen uit de Top 40 Aller Tijden, Gouden Loeki genomineerden en ADCN- en Effie-winnaars. ”Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft deze commercials beoordeeld en 50 commercials genomineerd. Een vakjury beoordeelt

Effies-inzendingen omlaag, BVA en Vea toch tevreden

Het aantal ingezonden Effie-cases bedraagt 35 dit jaar, vier minder dan in 2014. Dit ondanks pogingen om de stijgende lijn terug te krijgen. Maar het persbericht van de organisatoren BVA/Bond van Adverteerders en VEA/Vereniging van Reclame-adviesbureaus, kopt vandaag dat ze ‘tev reden’ zijn met dat aantal. ”Er is dit jaar veel energie gestoken in voorlichting en ‘inzendgemak’. Met de verbeterde toegankelijkheid verwachten we volgend jaar dan ook te groeien, vooral ook onder de nieuwe generatie bureaus en adverteerders,” licht VEA’s Dick van der Lecq namens de Effie Stuurgroep toe in het persbericht. Het aantal inzendingen ligt volgens hem op het niveau van 2013.  De volgens BVA/VEA  ‘meest prestigieuze reclameprijs voor bewezen effectiviteit’ wordt op dinsdag 13 oktober uitgereikt tijdens het -onduidelijke naam is dat- 24 Festival in het Concertgebouw te Amsterdam. Het persbericht verder: ”Zoals gebruikelijk is de

Tien winnaars 2e kwartaal Ster Gouden Loeki met Centraal Beheer, Fiat en Interpolis in top-3

De volgende 10 commercials van het tweede kwartaal maken -naast die van het eerste kwartaal- kans om aan het einde van het jaar de Gouden Loeki te winnen. Dat meldt de Ster vandaag.  1. 400 jaar karakter (adverteerder Grolsch, reclamebureau Alfred), 2. Welkom/Centraal Beheer Achmea (bureau DDB & Tribal), 3. Blue pill (Fiat & The Richards Group), 4. Echo (Interpolis & FHV BBDO), 5. Beeldbellen (KPN & N=5),  6. Vlot winkelen (Jumbo & Alfred), 7. Samen vieren wij (Grolsch & MEC), 8. The Promise (Seat & Lola), 9. What Are You Waiting For? (Coca-Cola & Ogilvy & Mather Amsterdam), 10. Sterk met Campina (met TBWA\Neboko). Zie ze HIER. Elk kwartaal worden er veel nieuwe tv-commercials uitgezonden. Een onafhankelijk publiekspanel van onderzoekbureau GfK beoordeelt deze en elk kwartaal kiest dat panel 10 winnaars. Aan het eind van het jaar zijn er 40 kwartaalwinnaars, waaruit een top 10

Vodafone radioadverteerder van het jaar, ook prijzen Fiat, BMW, Media Markt, Nationaal Militair Museum

De RAB Radio Advertising Awards zijn gisteren tijdens het ‘Wat is radio?’ event uitgereikt. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Vodafone (reclamebureau Achtung) bekroond werd tot radioadverteerder van het jaar (winnaars op foto). BMW (JWT Amsterdam), Media Markt (JWT Amsterdam) en Nationaal Militair Museum (105) werden door de vakjury ‘creatie radiocommercials’ tot winnaars bekroond. Lars van Es van Vizeum pakte de titel radioplanner van het jaar. En de favoriet van de Nederlandse consument is Fiat 500 -reclamebureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett- met de radiocommercial Kasteel. Aldus het persbericht van RAB (Radio Advies

Jumbo, Achtung en Telfort winnen ABC Accenten Stichting Adverteerdersjury Nederland

Naast de 31 SAN Accenten 2014 -zie ze hier- in 10 categorieën werden gisteravond in Hilversum op het jaarlijkse reclamepri jzenfestival van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) ook de SAN ABC Accenten 2014 uitgereikt en, nieuw, dit jaar, Het SAN New Kids on the Block Accent 2014-2015. Adverteerder van het Jaar werd Jumbo Supermarkten, Reclamebureau van het Jaar werd Achtung en de Accent voor Consistente Reclame ging naar Telfort. Tenslotte kreeg reclamebureau Superhero Cheesecake de New Kids on the Block