‘Internet internationaal groter reclame-medium dan tv in 2016′

Het internet volgt in 2016 televisie internationaal op als het grootste medium voor reclame-uitgaven. Dat heeft Warc, een gerenommeerd Engels onderzoekinstituut voor media- en reclame, tevens uitgever van reclame/mediavakbladen, zojuist gemeld in een persbericht. Onderzoek iOnderzoek plaatjes gedaan is de grootste 12 reclamemarkten van de wereld (waar Nederland niet bij zit), samen goed voor 75% van de internationale reclame-uitgaven. Warc verwacht tevens dat de internationale reclame-omzet dit jaar met 2.3% groeit. Dat is liefst 2.5% minder dan verwacht als gevolg van de recessie in twee van de drie grootste reclamemarkten. De internetreclame-omzet groeit dit jaar met 15.6% naar een waarde van $135.9 miljard en naar verwachting volgend jaar nog eens 12.7% tot $153.1 miljard. Televisiereclame daarentegen daalt 0.9% naar $144.9 miljard dit jaar, om in 2016 weer groei te laten zien, met 3.1% naar $149.4 miljard. Dat is dan wel $3.7 miljard minder dan de uitgaven op internet. Overigens hebben de reclame-uitgaven op internet die op televisie in zes van de 12 grootste reclame-markten, namelijk in Australië, Canada, China, Frankrijk (in 2014), Duitsland (2013) en het Verenigd Koninkrijk/UK (2011), claimt Warc in het persbericht op basis van internationaal onderzoek.

Lees ook:Online media reclame 8,4% omhoog in Nederland in 2015
Lees ook:Britse dagbladen: voor ‘t eerst minder reclame-omzet dan internet
Lees ook:Procter & Gamble weer veruit de grootste adverteerder ter wereld
Lees ook:Groei Europese online reclamebestedingen zwakt af komende jaren
Lees ook:Meer reclamebestedingen op internet dan op de radio in 2008

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.