Online media reclame 8,4% omhoog in Nederland in 2015

Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar voor €1,5 miljard uit aan digitale reclame, meldt site Emerce vanochtend. Dat is een stijging van 8,4% vergeleken met 2014. Search is met €673 miljoen euro nog de grootste post, maar toont dit jaar vermoedelijk geen dubbelcijferige groOnline advertising logoei. Dat blijkt uit het Ad Spend Survey dat Deloitte onder Nederlands grootste marktpartijen deed en waarvan het rapport vanochtend door opdrachtgever IAB Nederland wordt gepubliceerd. Van iedere reclame-euro die adverteerders vorig jaar uitgaven, ging 44 cent naar het digitale kanaal. Waar de onlinereclamemarkt met 8,4 procentgroeide, groeide de reclamemarkt in zijn geheel (inclusief tv, radio, outdoor en print) met 1,9 procent tot €3,4 miljard euro. Deloitte verwacht dat de reclamemarkt in 2016 met 3,3 procent groeit en de onlinemarkt met 7,8 procent. Veel meer informatie over het onderzoek is te vinden op de site van bron Emerce. ”De grootste groei (10,5%) zit bij reclame via zoekmachines, waarbij die van Google in Nederland veruit de belangrijkste is”, voegt het FD toe.

Lees ook:Reclame op online overtreft tv in Europa voor het eerst in 2015
Lees ook:Reclame-inkomsten stijgen eerst helft 07, vooral dagbladen profiteren
Lees ook:Meer reclamebestedingen op internet dan op de radio in 2008
Lees ook:Internet volgt tijdschriften op als op derde reclamemedium
Lees ook:‘Meer geld naar online advertising dan tv-reclame in 2010′

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.