Categorie: "Inhakers/actueel"

Na gadvershockspot meer reclame-uitingen over Halloween

Gadverdegadver, ik zei het al. Vanwege die shocker ‘Hot Girl vs. Zombie – An AXE Halloween Horror Film.” Maar er zijn dit jaar natuurlijk ook weer Halloween-printuitingen gemaakt. De site 1 Design Per Day/KLIK OM ZE TE ZIEN, een ‘inspirational product design eMagazine,’ zette ze op ‘n rijtje. Liefst 58, meest goeie. Inclusief bijgaande. Halloween is dus vanavond. Via tweet Gonnie.

‘Cash geld onmiddellijk betaald’ (nóg ‘n recessie-advertentie)

Cash in de hand is beter dan ongebruikte zaken in uw lade,’ zeggen de op, nee, aankopers. De duurste hotels verdienen zo een aardig centje bij, door tijdelijk ruimte te verhuren aan Britten. Eerst was er de veiling van dure horloges, juwelen, meubelen en nog veel meer in het Hilton-Hotel morgen, nu volgt een andere wat ik maar een recessie-advertentie noem, in de krant. De wakkere, ja. ‘Cash geld onmiddellijk betaald,’ laat adverteerder BQ Watches of London, vandaag weten (er wordt niet verkocht). En: ‘Tot €15.000 of meer voor uw uurwerken, juwelen, goud en diamanten die u niet langer nodig

‘Dirk véél goedkoper dan Albert Heijn’ zegt Dirk-advertentie

Komt er weer ‘n prijzenoorlog aan in de supermarktwereld? Waarvan behalve de consument ook de media, die de reclamecenten goed kunnen gebruiken, gaan profiteren? Zou best eens kunnen. De Consumentengids van november is net uit en heeft weer prijzenonderzoek gedaan. Dat onderzoek vormt de bron van de schreeuwerige Dirk-advertentie in de dagbladen vandaag, waarin de aanval weer eens wordt geopend op Albert Heijn. Voor A-merken ‘tot wel 10% goedkoper,’ voor huismerken ‘loopt het verschil zelfs op tot 14%.” Ook zó wordt er door Dirk reclame gemaakt, ten koste van supers als AH, C1000 en Plus: ”De supermarkten buitelen over elkaar heen om u met halflollige tv-spotjes zand in de ogen te strooien.”

Veiling: iPad2, Rolex, smart tv’s, diamant, schilderijen, whisky

Opmerkelijke advertentie in de wakkere krant en Het Parool vandaag: een aankondiging van een ‘Unreserved auction’ -whatever zo’n veiling betekent- a.s. zondag in het, niet minder, Amsterdamse Hilton Hotel. Georganiseerd door het Londense bedrijf Coopers International Auctions. Maar dan de producten… Achter tablets, laptops en smart tv’s staan bizar lage prijzen vermeld, maar ook achter diamanten armbanden. Ik meld dit voor wat het waard is, en sta nergens voor in. De advertentie: ”Free entrance & registration on arrival.” Behalve het mailadres wordt trouwens ook een  telefnr gegeven voor meer informatie: 0031-208.081281.

Shell maakt reclame met forse kortingen op Philips-producten

Shell kondigt Philips vandaag in een advertentie aan als ‘Promotional Partner.’ Dat betekent dat je, door Shell-benzine te tanken -minimaal 25 liter per keer- van 20% oplopend tot 50% korting kan krijgen op een selectie Philips-producten. En daar zitten leuke bij. Hoe vaker je tankt, hoe hoger de korting en die max 50% heb je na vier keer tanken. Klinkt interessant, aangenomen dat die korting is op winkel, danwel webwinkel prijzen. Ik heb de prijs van een product dat ik toevallig bezit (en waar ik heel blij mee ben) gecheckt, een iPhone-speakerdock. En de prijs is precies de winkelprijs die ik betaalde. Meer info hier. Deze actie wordt geheid een succes, voorspel ik, als die andere producten ook zo geprijsd zijn.

Philips werpt nieuw (led)licht op Rembrandt’s Nachtwacht

Leuke grote foto in de Volkskrant vandaag: hard lachend zetten Rijksmuseumdirecteur Wim Pijbes en Frans van Houten, opperbaas van Philips, met een druk op de knop Rembrandt’s meesterwerk De Nachtwacht in een nieuw licht. Ledlicht vervangt de ‘oude’ halogeenlampjes. Dat geeft minder warmte uit, gebruikt minder energie en laat ‘complexe’ kleuren als beige en groen beter tot hun recht komen. De gratis publiciteit dus in dat dagblad, de wakkere krant verdient geld aan het evenement, dankzij bijgaande inhaker. Ledlicht laat de rijke kleuren van Rembrandt ‘beter uit de

Advertentie gemaakt ten behoeve actie ‘Mauro moet blijven’

De uit Angola afkomstige asielzoeker Mauro (18) moet van Minister Leers Nederland binnenkort verlaten (lees zijn brief aan die minister hier), ondanks het feit dat hij al acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. PVV en VVD hebben bij de minister op  uitzetting van de jongen aangedrongen, aldus de Volkskrant. Reclamebureau BBC maakte snel de volgende advertentie om de actie ‘Mauro moet blijven‘ te steunen en twitterde ‘m rond. Voor de tekst zie de overlees.

Advertentie op het raam voor gratis pakket supermarkt Plus

Supermarktketen Plus -allemachtig, wat maken díe veel reclame, zeg- introduceert de Aanvulweken. Bijgaande advertentie die vandaag in de wakkere krant staat moet je uitknippen en goed zichtbaar op je raam hangen t/m 5 november want dan maak je kans op een boodschappenpakket t.w.v. €25. In de winkels zijn er ”drie weken lang stapels aanbiedingen.” De raamposter is een oud idee. Benieuwd of ‘t werkt voor een niet in het hele land actieve supermarktketen. Ik heb mijn twijfels. Het op de ramen plakken van commerciële posters begon in NL al medio 1997 met de Mitsubisi Carisma. Maar toen kon je een auto winnen en was iedereen er als de kippen bij, natuurlijk. Maar voor zo’n boodschappenpakket… Enfin, we zullen zien (of niet). Spelregels en aanbiedingen zijn hier te vinden.