Reclametrailer speelfilm ‘The Thing’ waarmee spotjesregisseur Matthijs van Heijningen jr scoort in de VS

The Thing’, het speelfilmdebuut van de zeer succesvolle Nederlandse commercialregisseur Matthijs van Heijiningen jr., heeft dit weekend in de VS bijna $9 miljoen opgebracht, meldt De Telegraaf vandaag. ”Met dat resultaat belandde de horrorfilm op de derde plaats in de ranglijst van best bezochte producties.” De Amerikaanse recensenten waren overigens niet erg enthousiast met de film, met onder ander Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, ”maar de gewone bioscoopgangers lijken de nieuwe versie van John Carpenters ’The Thing’ (1982) en Christian Nyby`s ’The Thing From Another World’ (1951) beter te waarderen.” Bijgaande reclametrailer -via

Machinima- is ook al bijna 1.2 miljoen keer bekeken.

Op de IMDB, een internetforum voor cinemaliefhebbers, scoorde de film van de Nederlander gisteravond een rapportcijfer van 7.4 op basis van 9269 bezoekersreacties. Carpenter’s The Thing haalde overigens een 8.2 op basis van meer dan 100.000 reacties.

Matthijs van Heijingen jr, die zich in ons land had ontpopt tot een zeer succesvolle commercialregisseur, vertrok vijf jaar geleden naar Hollywood om zijn speelfilmambities een kans te geven. Na te hebben gewerkt aan een vroegtijdig afgeblazen zombieproject (’Army of the Dead’), huurde filmstudio Universal hem in om ’The Thing’ te regisseren. Aldus De Telegraaf vanochtend.

Lees ook:Spoof Apple-commercial halt top-5 bij GeenStijl
Lees ook:De Nieuwe Wildernis 26 september in bios – reclametrailer
Lees ook:James Bond (Daniel Craig) ook in commercial van Heineken
Lees ook:Telecommer TalkTalk doet knappe dingen met mensen in commercial
Lees ook:Relatie tussen twee robotten onderwerp Spike Jonze’s creatie voor Absolut Vodka

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.