Kick-off Donorweek op NU.nl: BN’ers in grote wervingsactie

Vandaag start de Donorweek met een nationale online wervingsactie op NU.nl. Na het succes van vorig jaar, zetten ook dit jaar diverse BN’ers, waaronder Henk Schifmacher en Giel Beelen, zich in tijdens de 13 uur durende online actie om zoveel mogelijk mensen op te roepen zich te registreren als donor. Meldt uitgeverij Sanoma in een persbericht vanochtend. In 2010 leverde deze online wervingsactie op de eerste dag ruim 11.000 geregistreerden op. Later in die maand liep dit aantal op tot 60.000. Dit jaar breidt NU.nl de actie uit met haar mobiele sites en applicaties in de hoop zo nog meer mensen


te bereiken. Ook Sanoma’s Startpagina.nl besteedt via een skyscraper, een tekstlink en een custom made i-frame aandacht aan de Donoractie. Via Twitter, mail, telefoon en radio-oproepen gaan de BN’ers aan de slag om orgaandonoren te werven. De bezoekers van NU.nl, dagelijks gemiddeld 1,6 miljoen, kunnen de BN’ers via een livestream op de site volgen en zich direct registeren. Ook is de actuele stand van het aantal nieuwe registraties in één oogopslag op de homepage te zien.

15 BN’ers en twee donorpatienten hebben tijd voor deze actie vrijgemaakt: Sanne Vogel, Elle van Rijn, Sandra Schuurhof, Djuna Maes, Tygo Gernandt, Joandi Doornbos, Eva van de Wijdeven, Gurkan, Giel Beelen, Luuk de Jong, Charly Luske, Rembo & Rembo, Melody Klaver, Jan Heemskerk, Jack Wouterse en Henk Schifmacher.

De campagne, meldt Sanoma, is het resultaat van een samenwerking van Marketing Partnerships Sanoma Media, reclamebureau KesselsKramer en online communicatiebureau JUST. De Donorweek is onderdeel van de campagne ‘Nederland zegt Ja’. Dit is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van VWS en een tiental gezondheidsfondsen, Stichting Transplantatie Nu en de Nederlandse Transplantatie Stichting en te vinden op www.jaofnee.nl

Lees ook:Tientallen bebrilde Nederlanders in ‘Goeie actie van Giel’-advertentie Pearle
Lees ook:Moors, Raymann, Beelen, Towers e.a. in Giro 555-spots voor Birma
Lees ook:Sanoma: over vijf jaar meer reclame uit internet-activiteiten dan uit print
Lees ook:Medewerkers Sanoma te zien in ‘lijfblad’-campagne
Lees ook:Alleen nog plaatsen voor vrijdag 12 juni meldt Pinkpop in advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.