Zouden Engelsen nog Renaults kopen na deze rugbyreclame?

Behoorlijk laag, haha, deze advertentie van Renault, onlangs in de Franse pers. Het automobielconcern is als sinds 2008 sponsor van het Franse rugby team, Les Blues, en kon het niet nalaten om de Britten, via hun embleem met de Roze Rozen, een mep te geven voorafgaand aan de kwartfinale van de Rugby World Cup in Nieuw Zeeland. Een vertrapt bosje roze rozen als cadeau, dát wilde Renault als sponsor graag als wederdienst hebben (bedacht hun reclamebureau Publicis Conseil Paris). En ze krijgen het ook nog ook, verdorie: Frankrijk won, want veel sterker, en de Britten mogen naar huis…  Via TIR.

Lees ook:Paris Hilton pakt McCain terug in eigen spot (en wil President worden)
Lees ook:Waarom zijn Franse autospotjes zo raar vraagt NRC Q aan Peugeot en Citroën
Lees ook:Steven Kruijswijk bedankt in roze Tompouce advertentie met actie van sponsor Jumbo
Lees ook:Wat chauffeurs liever doen dan autorijden (Renault-spotje)
Lees ook:Wondere Wereld van Annic-reclame voor Holland’s Next Top Model

Eén reactie op “Zouden Engelsen nog Renaults kopen na deze rugbyreclame?

  1. M. Casetta

    Michael,

    heb jij info voor mij over de werking van irritante reclames op de uiteindelijke verkoop van de producten? Wellicht hebben jullie hier al een blog over of ander materiaal op internet. Is puur vanuit mijn eigen interesse.

    Ik hoor graag van je.

    gr

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.