Belgische bonbons uitgedeeld bij Albert Heijn om Delhaize-fusie te vieren meldt advertentie

Wie jarig is, trakteert. Nee, wie fuseert, trakteert, is het vandaag. Ahold, moeder van onze Albert Heijn, heeft de grote Belgische supermarktketen Delhaize nu officieel overgenomen -zie de nieuwe holdingsite hier, de voertaal wordt Engels- en dat wordt vandaag gevierd met gratis bonbons, gemaakt door onze zuiderburen. Dat laatste meldt de advertentie van een hele pagina in de dagbladen vandaag (KLIK erop om te vergroten). Dat begint dus lekker. En groot. Door de fusie ontstaat een bedrijf met ruim 6.500 winkels in Europa en de Verenigde Staten, waar ruim 375.000 medewerkers wekelijks meer dan 50 miljoen klantenbedienen. In de VS hebben de beide concerns vier grote supermarktketens in handen. De tekst van bijgaande advertentie: ”Wij hebben goed nieuws: Albert Heijn en Delhaize worden familie. Om dat de vieren delen we vandaag heerlijke bonbons van Belgische chocolade uit in onze winkels. Het betekent ook dat we nog meer lekkere Belgische producten in onze schappen krijgen. Dát is het voordeel van samenwerken.” [UPDATE: op de dag en de dag erna was er nogal gedoe over deze actie, zoals verwoord op de sociale media. De indruk werd volgens sommige gewekt in deze reclame-uiting dat men enkele, dan wel een zakje bonbons zou krijgen. Maar het was er maar eentje per persoon. Met zoveel klanten: AH is toch niet gék? - MvO]

Proficiat, Ahold. Ik hoop dat het goed gaat, die intensieve samenwerking in de praktijk. Tussen Belgen en Nederlanders wil dat doorgaans niet zo goed vlotten, hoor ik wel van mensen die er meer van weten. Hollanders weten altijd alles beter, op alle terreinen, en dat mixt niet lekker met Belgen, bij wie het nodige zelfvertrouwen nogal eens ontbreekt.

Lees ook:Choco aanval Dirk op Albert Heijn per advertentie na AH’s feestelijke bonbon actie vanwege fusie
Lees ook:Unilever zet reclamewapen in tegen Belgische Delhaize-supermarkten
Lees ook:Gratis De Telegraaf. Gewoon bij Albert Heijn morgen. Als reclamestuntje.
Lees ook:Brouwers starten reclamecampagne om meer bier te drinken
Lees ook:Zwarte Piet-boycot met gedicht in advertentie ontkend door Albert Heijn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.