Categorie: "Inhakers/actueel"

Volg de vos in spotje voor Apple Bandit, de nieuwe cider van Heineken

Follow that Fox‘ is ciderreclame van Heineken -zie het logo van de flesje, als kijker volg je de vos erop- en wel voor Apple Bandit, hun nieuwe cidermerk. Mede geïntroduceerd, vermoed ik, omdat de biermarkt onder druk staat. Leuk spotje, maar een vos & appels? K op D. Hoewel*…  ‘Vrouwencider’ Jillz is er nog,  ‘mannencider’ Strongbow Gold is alweer verdwenen. Te zuur voor hier, schijnt. Apple Bandit is ‘dus’ voor mannen? Heineken zegt nietszeggend: ”In het leven moet je pakken wat je

Performance pianist Evander en danser Toon op Uitmarkt meldt ABN Amro-advertentie

ABN Amro Uitmarkt Evander en ToonDe gratis toegankelijke Uitmarkt is, zoals bekend, dé landelijke opening van het culturele seizoen. Dit jaar is het van 26 tot en met 28 augustus 2016 op en rondom het Museumplein en Leidseplein weer feest, hopelijk met even goed weer als nu. Vorig jaar stond de Uitmarkt in het teken van nieuw talent, reden waarom mede-hoofdpartner ABN Amro (de anders is BankGiroLoterij, hoofdsponsor is de VVV) waarschijnlijk Talent groeit als kop gebruikt voor de aardige, anders-dan-anders advertentie met Evander en Toon. Geplukt uit de Volkskrant van vanochtend (KLIK

De vanaf 5 augustus alle wedstrijden LIVE #WijZijnDeEredivisie-commercial van Fox Sports

Flitsend gefilmd, met te veel bekende gezichten en voetbalclubs heel kort in beeld om op te noemen: de sterke nieuwe commercial van Fox Sports. De boodschap, we kunnen het kort houden: vanaf vrijdag 5 augustus alle wedstrijden LIVE #WijZijnDeEredivisie. We zagen ‘m gisteravond weer langs suizen, op de Publieke Omroep nog wel. Zou een leuke sport zijn: noem wat/wie je allemaal kent in dit spotje

Tourtopper Bauke Mollema als dierenschermer in advertentie World Animal Protection

World Animal BaukeSlim bedacht, van dierenbeschermers World Animal Protection. Inspelen op het succes -en plotseling landelijke bekendheid- van ‘onze’ Bauke Mollema in de Tour de France. Simpele advertentie dit (KLIK erop om wat te vergroten), geplukt uit De Telegraaf vandaag, maar helder genoeg qua boodschap. Met een oproep om een petitie te tekenen. Tegen een bepaald soort fietsers ;-) . Bauke houdt ook van dieren, leren wij. De tekst: ”Wij staan achter Bauke Mollema in de Tour. En Bauke staat achter ons. Wilde dieren. Geen entertainers. Steun –net als Bauke–onze campagne tegen het

Door Telegraaf aangeprijsde wijnen in Lidl-reclame

Lidl Telegraaf wijnOok leuk voor de wakkere krant, dit een-tweetje in deze wijnadvertentie van Lidl vandaag in De Telegraaf. Met goedkoop geprijsde ‘zomerwijnen’ (op=op), maar met als grootste trekkers twee flessen waarover De Telegraaf lovend heeft geschreven. Zoals: ‘Lidl slaat weer toe.’ Ik neem aan dat de Duitse grootgrutter ook heeft toegeslagen aan de onderhandelingstafel en een korting voor de advertentie, die ook in DT’s gratis zusje Metro vandaag staat, heeft bedongen (KLIK erop om wat te vergroten). Of misschien wel een gratis plaatsing, als onderdeel van het lopende reclame-contract. Het betreft een rode

Eerste reclame voor vestiging Amsterdam van Amerikaanse pizzaketen Papa John’s

Papa John's op straatWe’re all about quality at Papa John’s‘ zegt de nog jonge Papa John, oprichter de Amerikaanse pizzaketen die maandag het eerste Nederlandse filiaal op de Rijnstaat in Amsterdam opende. En plannen heeft voor veel meer vestigingen in meer steden. Ze zitten al in veel meer landen. Links een lopende, soms stilstaande reclamemaker (met dank aan AvO) in de hoofdstad, rechts de promo van Papa John himself, John Schnatter. New York Pizza, Domino’s en de vele andere pizzazaken in NL krijgen

Origineel werk van M. C. Escher door veilinghuis gevraagd in advertentie

Klein maar duidelijk: het Zeeuws Veilinghuis in Middelburg, met taxateurs ook in Amsterdam, zoekt origineel werk van de beroemde Nederlandse schilder M. C. EEscherscher. Weer eens een uiting in onze Weer Eens Wat Anders In De Reclame-serie. Het Zeeuws Veilinghuis organiseert 6 à 8 maal per jaar uitgebreide kunst en antiek-, inboedel- en themaveilingen, meldt de site. Bijgaande uiting (KLIK erop om te vergroten) plukten we onlangs uit de

Women power in Indiase sporten getoond in fraai spotje van Nike

‘It’s time to lace up those shoes. It’s time to go turbo!‘ Cricket in een spotje? Zet ik ‘m erop, bij Reclamewereld. Wel bijzonder: Indiase vrouwen die cricket spelen, en niet alleen cricket in de Just do it pre-Rio 2016 commercial met hiphop als achtergrond muziek. Beetje veel Da Da Ding, maar erg mooi van Nike, zoals bijna altijd het geval is.  India stuurt de grootste delegatie ooit naar Rio. Het swingende filmpje werd gemaakt

‘Bom onder reisbureaus’ webshop Vakantieboulevard adverteert flink

Ze adverteren in de krant met wat een ‘Bom onder reisbureaus‘ moet worden, het nieuwe Vakantieboulevard. Medio maart dit jaar werd deze organisaVakantieboulevardtie opgericht om te ‘winkelen in virtuele vakantiestraat.’ Meldde De Telegraaf toen. ”De consument krijgt de mogelijkheid om op internet te shoppen in 350 reiswinkels op 1 website, ingedeeld naar vakantievoorkeur, hobby’s, thema’s en interesses.” Vandaag in dezelfde krant een advertentie van Vakantieboulevard (KLIK om te vergroten), waarin verwezen

Neymar Jr, Sia en Pusha T in fraai Perfect Isn’t Pretty-spotje Gillette voor OS in Rio

Perfect Isn’t Pretty‘ is de naam van een fraai reclamefilmpje met sterke boodschap van het bedrijf achter de slogan ‘Gillette. The best a man can get.’ Niks glamour, heel hard werk. Ter gelegenheid van de komende Rio 2016 Olympic Games zien we flitsen van de OS-training van sportsterren Neymar Jr., Ning Zetao, Ashton Eaton en Andy Tennant. In de commercial van drie minuten zit ook een ‘custom music track’ geschreven door Sia, met producer Ariel Rechtshaid, rapper Pusha T, en percussie-begeleiding van Banda Olodum. Zie het behind-