De Opportunisten denken te weten waarom Heineken haar reclamebureau heeft ontslagen

Rumoer in het Nederlandse reclamewereldje! Topadverteerder Heineken verbreekt de jarenlange relatie met het Amerikaanse, in Amsterdam geveOpportunisten Heineken Van Nistelrooystigde reclamebureau Wieden + Kennedy, verantwoordelijk voor hun wereldwijde reclame-inspanningen. En gaat intensiever samenwerken met het Franse Publicis. Dat meldt de pers, maar het echte waarom lees je niet in de dagbladen. Ook niet in de reclamevakpers (zie ook). In goed overleg uiteen gaan, heet het dan. Maar De Opportunisten hebben wel een idee over het waarom. En al helemaal na het zien van die laatste Heineken-commercial met Ruud van Nistelrooy. Zie ‘m hier bij Reclamewereld. KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag

Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Vrouwen zwaar beledigd in Volkskrant-reclame vinden De Opportunisten
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.