Net op de Nederlandse televisie gezien, geestig weer. Nieuwe commercial van Specsavers, in de serie #SHGTS. Ter afwisseling van die saaie brillenverkoper uit Alkmaar. Nou, nieuw. Deze komt helemaal uit Nieuw Zeeland, en is van vorig jaar. Het spotje is daar ook gemaakt, of in Australië, waar ie ook op de buis was. Maar zo goed onderscheid is die accenten niet is. In voor Nederland aangepaste versie hebben ze er een
brilaanbod in euro’s aangeplakt. En, nee, de zeemeeuw is niet gewond geraakt. Daarom lieten ze ‘m nog even springlevend zien, op het strand. Als boodschap voor verontruste zieltjes. En de Partij voor de Dieren . Er is ook een making of gemaakt. Zie hier.
Lees ook:Staying Alive met de Newyorkse transformer genaamd Citroën C4
Lees ook:Partij v.d. Dieren klaagt over varkenscampagne van Bennie Jolink
Lees ook:Graanveldreclame en meer Partij voor de Dieren bij Schiphol
Lees ook:Jumbo, Achtung en Telfort winnen ABC Accenten Stichting Adverteerdersjury Nederland
Lees ook:Achtung, Alfred, Selmore, Bavaria, Lay’s, LOI, Axe, Calvé en Interpolis genomineerd voor reclameprijzen 2010 van SAN
walgelijk, promoter van dierenmishandeling
De zeemeeuw is dood door zo’n klap. Ik heb een klacht ingediend bij de reclame code commissie, maar die is op zeer vage gronden ongegrond verklaard. Ik en velen met mij ergeren ons aan de vreselijke agressieve specsavers reclame. Er worden nu ‘acties’ overwogen. Geef ons maar de geestige pearle reclames.
Ik hoop dat die volleyballer wel goed zijn handen heeft gewassen daarna, die vieze meeuwen zitten vol bacillen en parasieten!
Ik ga op zoek naar een andere winkel voor mijn lenzen ! Ik haat jullie misplaatste reclame met de zeemeeuw! En zal iedereen tegen jullie opzetten om vooral geen klant bij jullie te worden!!!Bah Jullie moesten je schamen! Er is al zo veel dieren leed in de wereld! Ik kots op jullie!
Niet leuk ! Deze reclame ! Zielig hoor als je zo je produkt moet promoten
Hoe krijg ik dit filmpje op Facebook om met iedereen te delen om hun afschuw over dit filmpje te kunnen uitspreken!?!?
Pfff, wat een azijnzeikerreacties zeg, hebben jullie het filmpje “the making of” ook gezien?
Toen ik het spotje voor het eerst op TV zag, wist ik onmiddelijk dat eer weer zo’n stroom van zure, verontwaardigde reacties vanuit de dierenliefhebbersclub zou komen. Het is een grapje mensen (al vind ik het zelf niet echt een goede, maar dat doet er niet toe). Lighten up people, zoals de Fransen zeggen.
Wat een kut _ reclame – ik ga dus NIET NOOIT MEER -naar specsavers, die N…..doet er dus kennelijk ook niet toe dat tie een meeuw dood slaat en nog gaat lachen daarbij — LUL met vingers heet dat!
Hahaha, yeah right. Jij pieperdje.
Het is volledig onnodig om een dier te gebruiken in een brillenreclame. Heb net een nieuwe bril gekocht en ben DUS niet naar specsavers gegaan.
Goed zo, Chiara! Dat zal ze leren. hahaha
Veel plezier met je bril trouwens.
Sommige mensen denken serieus dat het een echte vogel was? Mensen moeten eerst even naar “The making of” of een “Behind the scenes” kijken voordat ze meteen oordelen. Belachelijk. En dit geld niet alleen voor deze reclame, maar voor alle reclames waar goedgelovige mensen helemaal psychisch worden.
Ik vind dit niet mogen om zo met dieren om te gaan ga eens bij een echte opticien naar binnen en laat daar je ogen testen misschien zie dan wel beter dat je geen dieren Moet gaan mishandelen echt vind dit diep en diep treurig
Get a life, Oude Lansink. Je praat zoveel poep, dat een gemiddeld openbaar toilet er nog een puntje aan kan zuigen. Echt.