De Opportunisten over dat Holy Soda-spotje van Arie Boomsma

Echt smakeloos de reclame met Arie Boomsma. Onnodig kwetsend,” zegt reageerder Petra Huisman op Reclamewereld, over het spotje voor HOpportunisten Arie Boomsma 31 mei 15oly Soda van Arie Boomsma. ”Van mij mag dit van de buis, valt me zwaar tegen van Arie Boomsma (…) Als het over islam ging, was het nooit gemaakt. Want die worden niet bespot zonder gevolgen. Waarom christendom dan wel?” En Anna: ”Wat een porno achtige reclame. Ik word er onpasselijk van. (…) Ik ben niet preuts aangelegd maar kom op moet er zoveel bloot aan te pas komen met name die broek die zo laag hangt dat je net niet zijn edele delen ziet. Bah bah.” Tja, als De Opportunisten van zó’n commercial niks vinden, dan heet ik Arie Boomsma ;-) . KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Er waren ook positieve reacties over dat spotje van Arie voor Holy Soda. Zo reageerde Rosa: ”Erg geinige reclame met een knipoog naar van alles en nog wat, incl. Arie zelf. Complimenten!”

[PPS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

 

Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Moraalridders worden De Opportunisten van dat Holland Casino-spotje
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten

2 reacties op “De Opportunisten over dat Holy Soda-spotje van Arie Boomsma

  1. Roos

    Vind de reclame van Arie Boomsma bij de reclame van Holy Soda behoorlijk kwetsend.
    Wanneer de Islam zo neergezet zou worden, vielen er minstens acties te verwachten, schrikt iedereen op, zegt ook iedereen dat je mensen qua religie niet mag kwetsen.
    Maar bij Christenen maakt dat blijkbaar niet uit, dan zijn ze kleinzielig, moeten de knipoog naar de EO begrijpen, niet moeilijk doen etc.
    Dat vind ik weer kleinzielig, waarom moet er perse kwetsende elementen in een reclame zitten, voor mij vind ik het duiden op gebrek aan fantasie.
    Want als je alleen maar op zo,n manier reclame kan maken, is vrij gebrekkig.
    Weet nu al dat veel mensen juist daarom Holy Soda niet zullen aanschaffen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Ruben

      Hoi Roos, misschien ben jij gewoon een beetje (te) snel gekwetst? Dat kan het natuurlijk ook zijn…

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.