Categorie: "Campagne"

Man laat kwekmadam op strand leeglopen in Tsjechische bierspot

De kwekbitch. Je hoeft geen woord Tjechisch te verstaan om te kunnen volgen wat gebeurt in deze commercial voor bier… Heel fout natuurlijk, maar, sorry, wel grappig. En nu een Fernet Stock, dacht hij. Een verleidelijke biertje. Dit Tjechische spotje geeft een goed inzicht in hoe mannen denken in dit soort situaties, en dat blijkt overal hetzelfde te zijn, haha. Via blog Shakesville

Paaldanslessen voor mevrouw De Jong – reclame van dansschool

Het is de laatste tijd niet makkelijk om goede printadvertenties te vinden, maar deze is erg leuk. Om even over na te denken ook. Op het bord staat Mrs Smith geschreven, op z'n kop. Studio in essence blijkt een dansschool te zijn in Noord-Amerika waar je vele dansvormen kunt leren, inclusief paaldansen… En de doorsnee huisvrouw Mrs Smith, of mevrouw De Jong, is er welkom. Gesignaleerd door Copyranter

 

Britten geschokt door ”racistische” Eurostar-reclame van Belgen

In het Verenigd Koninkrijk is een rel ontstaan over een reclame-affiche van Eurostar in België, die, vreemd genoeg, zelfs racistisch wordt genoemd. Daarop een halfnaakte skinhead met een Engelse vlag op zijn rug in een theekopje plast. Engeland onvriendelijk, okay. Op andere posters, meldt het Belgische Indymedia, zijn Blair en Thatcher te zien. Eurostar voert een opvallende campagne voor de nieuwe hogesnelheidsverbinding Londen-Brussel in 1u51, onder het motto "Londen ligt net om de hoek". In de campagne worden typische Britse symbolen gebruikt. Eurostar heeft vijf klachten gekregen van Britten in België. Afgelopen vrijdag kreeg het verhaal veel mediabelangstelling, o.a. op de BBC, die verscheidene e-mails ontving over het gewraakte beeld. Het bedrijf excuseerde zich, maar antwoordde ook dat het de campagne niet zou aflasten. Volgens Eurostar zijn de beelden niet

Dwergkeesjes ingeschakeld in reclame om ‘dief’ Bud Light te tergen

Uit de koelkast pikt hij een sixpack Bud Light van zijn maat, de waar- schuwing ''Beware of the dogs'' negerend. En dat blijkt dom. De twee witte dwergkeesjes (Pomeranians geheten, volgens blog Duncan's TV), met hun irritante geblaf, laten de man geen moment meer met rust. Totdat hij zich gedwongen ziet zich weer bij zijn flatgenoot te melden met het bier. “Nice work, boys,” krijgen de keffertjes te horen van baasje. Aardig. Van bureau DDB Chicago, bekend van de briljante Wassup-hitcommercials.

Help! Roltrap stopt in Becel-spotje, maar hulp is nabij

Ook in Canada werkt Becel aan ‘t hart. Deze geestige commercial met prima boodschap, De stukke roltrap genaamd, is een zogenaamde directors-cut. Dat is een wat langere versie dan normaal wordt vertoond op televisie. Want in zo’n geval mag de regisseur zelf, in dit geval Tim Piper, de lengte bepalen. De text erbij luidt: ”The Becel Heart Health Makeover. Some need it more than others.”

Beschaafd naakt door vliegveldsecurity in spotje onlineshop Bluefly

Briljant rijmpje als reclameslogan (nou, valt wel mee hoor): ''Always there, when you have nothing to wear.'' Hoort bij de commercial "Airport," die niet briljant is, wel aardig. Voor Bluefly, een Amerikaanse online modewinkel. Vrouw wacht keurig in de rij op het vliegveld van Los Angeles. Blijkt alleen schoenen te dragen.  Met zeer beschaafd naakt, want Amerikaans spotje. ''Oók een manier om snel door security te komen,'' constateert achtergrondstem Brenda Strong, bekend van Desperate Housewives. En dat lukt zelden in Lax, weten we toevallig. Via Duncan's TV.

Geen Domino-record helaas, zie dan maar Domino spot Guinness

Spannend, maar Domino Day mislukte gisteren, want geen wereldre- cord gevestigd (het streefgetal van 4,5 miljoen werd niet gehaald). Spijtig, daarom maar een Domino Commercial, en wel een bijzondere, van biermerk Guinness. Normaal worden de filmpjes van dit biermerk met applaus ontvangen. Duur maar boring, zegt men in reclame- kringen, en vooral: lijkt qua idee te veel op de veel geprezen The Cog van Honda. Oordeel zelf. Good things come to those who wait, is Guinness' bekende pay-off. Heel goed vind ik hem.

Tina in Wonderland, wonderschoon spotje voor Microsoft’s Zune MP3

De Zune, Microsoft's antwoord op iPod, komt pas het komende jaar op de Europese markt, maar in Amerika wordt er alles aan gedaan om iets van het Apple-succes af te snoepen. Los van het product, dat zich graag iPod-killer noemt, gaat het dan om de reclame, en deze Zune 2-commercial is zeer indrukwekken. Zie de Zune-site voor details over de speler. Het nieuwe spotje, Ballad of Tina Pink geheten (bureau McCann in de VS) -Tina in Wonderland eigenlijk- is onderdeel van de brede "You Make it You"-campagne. Vergelijk deze met deze absurde Zune-commercial van de ijslikkende (!) cobra's van het vorige reclamebureau. Oja, de muziek, dat wil men altijd graag weten: Lake Michigan heeet de song van Rogue Wave.