Power to the mensen met gezond verstand, FNV, luidt de heading van een niet al te duidelijke dagblad- advertentie. Een man gooit het flitsontslag -pech: die term zagen we alleen niet meer terug in de media- als vodje papier in een prullenbak. De gewone tekst eronder maakt meer duidelijk. De FNV is trots op het bereikte resultaat, het inbinden van het kabin; de versoepeling van het ontslagrecht staat in de ijskast. De vakbeweging gooit er meteen een stunttarief tegenaan: word nu lid en betaal de eerst 6 maanden slechts 25 euro. Als dat geen koopje is!
Categorie: "Campagne"
Mr Mac heeft Mr PC in grote moeilijkheden dankzij introductie Vista
Heerlijk, weer enkele nieuwe Apple-commercials. PC-bashing, maar dan de gemeenste boodschappen op z'n vriendelijkst gebracht. Vooral de eerste is geestig, want Mr PC heeft een pr-dame meegenomen. Of moeten nemen. Ze hebben het bij Microsoft ook niet makkelijk, met Vista, daar kan ik van meepraten. Toch wel een tegenslag van formaat als je klanten zeggen dat ze liever XP geinstalleerd hebben in hun nieuwste PC (alsof Apple's Leopard helemaal perfect is). Via Shedwa. (lees verder voor nog twee spotjes)
Goeiemoggel rage op kantoor na commercial voor KPN-mobieltjes
Het moet ècht een taaltje worden, ook in de krant wordt daaraan gewerkt. RTL-programma Editie NL besteedde al aandacht aan de kreet ‘Goeiemoggel' -en veel meer woordenhachee- uit de geestige nieuwe KPN- commercial voor makkelijk mobiel e-mailen, meldt Adfoblog. Met het normale (kleine) toetsenbord. Volgens Editie NL is ‘Goeiemoggel' een enorme rage onder kantoorper- soneel, een beetje in lijn met het vroegere ‘Goeiesmorges' van Jiskefet. Reclamebureau N=5 is verantwoordelijk.
Meisje bouwt racket voor Kerstmis in spotje warenhuis J. C. Penney
Ze komen eraan, de Kerstcommercials, vooral uit landen waar ze Sinterklaas niet kennen. Amerika bijvoorbeeld. Op de muziek van John Lennon en zijn ''Real Love''-song werkt een meisje aan haar geheime project, haar droom, het bouwen van een raket. Op naar de Noordpool. Mede omdat ze met sneeuwballen wordt bestookt. Een heel lange commercial van de bekende warenhuisketen, J.C. Penney, Every day matters. Het eindzinnetje in de spot: ''Today is the day to believe. Merry Christmas.'' Duidelijk voor iedereen? Ik vraag het me af. Van bureau Saatchi & Saatchi in New York, via Duncan's TV.
Fraaie animatie-commercial voor Beringer wijn uit California
Mooie reclame (:-). Zo wordt deze commercial aangekondigd op het (Nederlandse) blog Design.all.over.the.world. Het waarom hiervan (:-) is mij niet duidelijk, zou deze blogger/designer denken dat reclame per definitie niet mooi kan zijn? Ik vind het een prachtige animatiecom- mercial voor Beringer Wijn uit de Napa Vallei, waar het al sinds 1876 wordt gemaakt (claimen ze). De maker van de reclame is bureau Publicis & Hal Riney.
Mr T en ‘Captain Kirk’ Shatner in nieuwe World of Warcraft-spotjes
Twee nieuwe commercials voor het zeer populaire computerspel World of Warcraft met twee oldies van tv. Mr T van The A Team -leuk, daar is hij weer, met heel iets anders dan reclame voor Snickers- en Startrek's William 'Captain Kirk' Shatner.
Reclame BMW-occasions: ”Alsof ze nooit de weg aangeraakt hebben’
Tweede hands BMW's te koop, dan kun je wat verwachten. Premium Select heten ze hier. ''As if they've never touched the road,'' staat eronder in het Engels.' Aardig gevonden, zonder auto erin. Je moet toch wat met zo'n occasionreclame te midden van al die reclame voor nieuwe auto's; niet gemakkelijke opgave. Via Adverbox.
Heidi Klum showt ‘big knockers’ in spotje Victoria’s Secret-show
Was ze onder de invloed van het een of ander? Die Heidi Klum toch. Boobs als gevaarlijk wapen in de strijd gegooid door deze Duitse in een commercial voor Victoria's Secret Fashion Show (meer video's daar te zien). Op omroep CBS in de VS, begin volgende maand. Op Sinterklaasavond nog wel. Okay, kennen ze daar niet.
Na Serena Williams nu Jerry Seinfeld in commercial HP Computers
Bijzonder goede serie geanimeerde commercials van HP, allemaal bekende mensen die gefilmd worden zonder dat hun hoofd te zien is. The Computer is Personal Again. De laatste was met Serena Williams (tweede spotje), die zelfs doordrong tot de Gouden Loeki top-tien/oktober. Dit is de nieuw commercial met ''humorologist'' Jerry Seinfeld, momenteel te zien in een speelfilm Bee Movie. Via MF's Viral Friday.
Pedigree waakt over belangen van de hond in kerstadvertentie
Het is hier in Nederland nog geen Sinterklaas en de eerste Kers-advertentie is gespot. Een Deense, van het bekende diervoedermerk Pedigree. Tikje vergezocht, maar okay, wel de eerste. Do remember the entire family this year. Beware of dog. Via Ads of the World.