Categorie: "Campagne"

Schaterlachende baby maakt reclame voor adviesbureau AIG

Heerlijk eenvoudig en leuk, deze Amerikaanse internetcommercial/ viral met alleen een ontwapenende, schaterlachende baby erin. Wie veel lacht leeft acht jaar langer is de boodschap. En gaat sterker met pensioen, de financiële adviseurs van AIG willen daarbij graag een handje helpen. Never outlive you money. Geen idee wie deze viral gemaakt heeft.

Reclame voor ”Joods bier” en ”Brits bier” van Biershop in Duitsland

Ze heten Haus der 131 Biere, daar in Hamburg, maar ze hebben er veel meer. Alle bestaande Duitse bieren, claimen ze, en daarnaast 200 biermerken uit 50 landen leveren ze, ook aan het buitenland. De advertenties zijn voor ''Joods'' bier en ''Brits'' bier, er is ook een uiting voor ''Indian'' bier (goed geraden, man met tulband). Moeilijk kiezen. Via Ads of the World.

 

 

Talloze filmscènes in Kerstcommercial van Blockbusterwinkels

Bij Blockbuster, een Canadese winkelketen, koop of huur je van alles dat met films te maken heeft. Deze knappe Kerstcommercial van reclamebureau DDB daar bevat, zegt men, scènes of andere herkenningstekens van een groot aantal verschillende films. Leuk idee. Zijn er filmfreaks die enkele filmnamen weten (zonder te spieken op YouTube dan)? Oja, ik zeg 't eerlijk, de goede antwoorden heb ik niet, sorry.

Vrouw bindt man vast aan stoel in reclame en steelt Schultz-kleding

Er zijn van die advertenties waaraan je geen woorden vuil hoeft te maken. Dit is er zo eentje, zegt het Britse reclamewebblog Fish 'n Chimps over een Brits jeans & ondergoedmerk (m/v).  Plat als ik weet niet wat en buitengewoon origineel bedacht. Waarom we 'm laten zien? Ach, je moet toch wat op een druilerige zaterdagmorgen. Oja, de sprankelende tekst onderaan luidt: Shop online for our full range designer jeans and underwear only at Schultz Jeans.

Help, de headhunter haakt iemand’s hoofd eraf (in commercial)

Rave Recruitment heeft een bloedige internetcommercial, een viral ontwikkeld, waarin het begrip headhunter/koppensneller letterlijk wordt genomen. Hun boodschap is angstaanjagend duidelijk: Let us do the headhunting. Het is waarschijnlijk in het Engels gemaakt om het internationale rondmailen te bevorderen. Goed voor de naamsbe- kendheid, maar ik zou wel graag willen horen of dit professioneel gemaakte filmpje Rave ook meer klanten oplevert. Via Bizz.nl.

Japans behamerk Maruko tuigt mannenkoppen flink toe in reclame

Wat zijn dit voor rare plaatjes. Lang verhaal. Dit zijn Japanse advertenties voor een eveneens Japans beha-merk, Maruko geheten. De Amerikaanse site Copyranter hielp met de vertaling uit het Japans voor de tekst onderin: Maruko. Beha's die je borsten groter doen lijken. Da's deel 1 van het verhaal. Deel twee, vertelt Copyranter: hier is sprake van een bronski… Een Amerikaanse term, uit stripjoints afkomstig, waar je voor 5 dollar je hoofd mag laten samenknijpen door vrouwenborsten. Vandaar die ingedeukte mannenkoppen. Deel 3, geen idee waarom voor zulke enge typetjes is gekozen. Japan's wreed? Ook Maruko's vrouwelijke modellen zijn westers, vreemd genoeg, maar zien er veel beter uit. Een bronski (hoe vertaal je dat in het Nederlands???) is toch een leuke ervaring… En deel 4 ten slote, het Japanse bureau het Asatsu DK. Lijkt een geintje allemaal, is het niet (geloof ik).

Sinterklaas inhaakadvertentie Hertog IJs: Roomijs Speculaas maken

In België wordt er geknokt over de vraag wie het eerst speculaaspasta heeft ontwikkeld, als smeersel op het brood. In Nederland heeft Unilever- merk Hertog IJs vast even geëxpe- rimenteerd met speculaasijs voor Sinterklaas en gedacht: nee, bah! En wat beters ermee bedacht, als inhaker, compleet met inhaak- advertentie in de krant vandaag. Op rijm: Een beetje Sinterklaas… maakt zèlf z'n Roomijs Speculaas. Dus: koop het en doe er ''de lekkerste speculaas- brokken met amandel'' bij. Gaan we proberen. Doorgaans kieper ik er wat Crème de Cassis over.