Ze komen eraan, de Kerstcommercials, vooral uit landen waar ze Sinterklaas niet kennen. Amerika bijvoorbeeld. Op de muziek van John Lennon en zijn ''Real Love''-song werkt een meisje aan haar geheime project, haar droom, het bouwen van een raket. Op naar de Noordpool. Mede omdat ze met sneeuwballen wordt bestookt. Een heel lange commercial van de bekende warenhuisketen, J.C. Penney, Every day matters. Het eindzinnetje in de spot: ''Today is the day to believe. Merry Christmas.'' Duidelijk voor iedereen? Ik vraag het me af. Van bureau Saatchi & Saatchi in New York, via Duncan's TV.
Lees ook:Zombies overvallen schooljeugd in griezelspot warenhuis JC Penney
Lees ook:‘Tienerseks’-spot warenhuis JC Penney: rel rond reclameprijs Cannes
Lees ook:Als onzichtbaar behandeld worden in Britse anti-Aids-commercial
Lees ook:Missy Elliott, LL Cool, Macy Gray vallen in slaap in Pepsi Light-spot
Lees ook:Hondje zingt uit volle borst, want vol zelfvertrouwen in een VW Polo
Ik vind het knap dat die kinderen met sneeuwballen gooien, ik zie nergens sneeuw liggen. En als je ze ziet vliegen dan lijkt zeker wél op sneeuw. Misschien werd de spot te duur om er even echte sneeuw op te spuiten…