Categorie: "Campagne"

Snoepen van de man van chocola in commercial van … Axe

Roept iemand chocola dan kom ik aanrennen, dus op chocolade-in-de- reclame ben ik ook gespitst. Tony Chocolonely is even stil hier in het land, maar gelukkig is er het Argentijnse bureau Vegaolmosponce. Dat creëerde de leuke, vrolijke commercial "Hombre chocolate" voor de Unilever's nieuwe deodorant geur Axe Dark Temptation, die een vleugje cacao bevat, aldus bron Viral Friday.

Bier drinken in een ruimtecafé mogen deze maten niet in Carling-spot

Voor biermerken worden vaak de beste commercials gemaakt, in welk land dan ook. Dit is een mooi voorbeeld. Het Britse biermerk Carling kwam met een paar nieuwe commercials (de tweede staat op hun site) in hun Belong-serie. Dit zeer knap gemaakte, leuke filmpje moet een pondje of wat hebben gekost. Vijf maten reizen door de ruimte, en bezoeken een ruimtecafé. Maar daar mag je geen gymschoenen dragen… (en er wordt ook een ander biermerk geschonken). Goeie maten zijn solidair, You know who your mates are, is de slogan. Met de allerlaatste speciale effecten.

Ach wat lief allemaal. Starbucks start met reclame op tv

Starbucks, de (gewone) koffieshops, openen in veel delen van de wereld, maar komen uit de VS. Zelfs op Schiphol zijn er enkele te vinden, maar daar lijkt het voorlopig bij te blijven in Nederland. Op de thuismarkt is Starbucks uiterst succesvol, maar raakt de markt verzadigd. Bovendien gaat McDonald's daar ineens ook lekkere koffie -claimt men- serveren, dus meer concurrentie. Vandaar dat voor 't eerst voor een tv-campagne is gekozen. Lieflijke filmpjes. De tweede heeft ook een Chinese boodschap, duidelijk voor een andere markt. Zie ook de site van de Pass The Cheer-campagne, waar je elkaar over de hele wereld Kerstboodschappen kunt sturen. Lieflijke.

Wervingsbureau ACA/JES laat cliënten personeel voor haar werven

Arbeidsmarktreclamebureau ACA/JES zet de wereld op z'n kop, heel knap bedacht. Normaal werven ze personeel voor hun klanten, vooral met advertenties en film- pjes. Inclusief Kon. Marine, Rabobank, Connexxion, KLM, Shell en UWV. Het is moeilijk om aan goeie nieuwe medewer- kers te komen in deze branche, blijkbaar, want nu heeft ACA/JES die klanten ingezet om nieuw personeel voor ze te vinden (zie hun site voor info en filmpje over actie).  Drie vliegen in één klap: je maakt indruk op je klanten en, belangrijk, potentiële klanten; je klanten zijn gemotiveerd om mee te doen, want over goede campagnemakers beschikken is ook hun belang; en het bureau springt eruit dankzij deze actie, die veel gratis publiciteit oplevert (en de indruk vestigt dat het er zó goed gaat met de biz, én laat zien welke indrukwekkende namen er al op de klantenlijst prijken). Petje af dus. Wordt vervolgd,

Kerstdraak: Kamahl met bikinimeid in reclame voor telecomkaarten

Van de afdeling Kerstdraken. Na Destiny's Child in een Wal.Mart-spotje een andere zanger, Kamahl, weet u nog. Hij leeft nog. Eigenlijk heet de in Maleisië geboren man K. Kamalesvaran. Hij is nog steeds heel populair in Australië, waar hij bijna z'n hele leven heeft gewoond. Reden dat internetprovider BigPond hem vroeg voor een Kerst-cam- pagne om pre-paid download kaarten voor muziek, films en games te promoten. Gekleed als Santa mag de arme man met een schaarsge- klede blonde optreden in drie internetspotjes en zeggen dat mensen elkaar verkeerde cadeaus geven, want die cards, enz. We tonen één draak van deze Kerstserie, dat is wel genoeg. Via Duncan's TV.

Na Mr T: spectaculaire Russische ‘rugby’commercial voor Snickers

De World Cup Rugby is nog maar net achter de rug of Snickers slaat toe met een spectaculaire en heel knap gemaakte rugbycommercial. Lijkt het, rugby. Uit Rusland, ook niet alledaags. Opgenomen op een begraafplaats voor oude vliegtuigen daar (maker: bureau BBDO). Mijn Russisch is wat roestig, maar de eindslogan luidt (heb ik ergens anders opgedoken): Snickers. Don't stop. Heel wat anders weer dan Mr T in een tank, ook voor Snickers (ook leuk).

Novib/Tony’s Chocolonely danken ´groene´ hulpsinterklaas in advert

''De Groene Sint is erg opgetogen, dat de eerlijk chocoladeletters de winkel zijn uitgevlogen. 80.000 stuks welteverstaan. Dat heeft de cacaoboeren veel goed gedaan.'' En meer gerijm als dankwoorden in de krant deze week van de combi Oxfam Novib en Tony's Chocolonely van het ''slaafvrije'' soort. ''De eerlijke chocolade letters zijn een mooi begin'', gaat het verder, ''maar er moeten nog meer eerlijke cadeaus de winkel in.'' Mooi, ik kan nog wel wat verzinnen, op chocoladege- bied, voor de Kerst- periode. Nu maar hopen dat Tony's Chocolo- nely hier genoeg aan verdient om de boete van 20.000 euro aan het Commissariaat voor de Media te betalen, wegens het ongeoorloofd reclame maken op de Publieke Omroep.