Zorginstellingen roepen per advertentie op tot steunbetuiging aan hun ‘onmisbare’ medewerkers

Opmerkelijke advertentie uit de krant geplukt vanochtend: Ik waardeer je.’ Voor de zorg voor moeder, vader, partner, tante enz. Een oproep van zorginstellingen tot steunbetuiging voor hun vele ‘onmisbare’ medewerkers. In de advertentie in de Volkskrant (KLIK erop om te vergroten) worden al 28 steunbetuigingen van familieleden/vrienden gemeld. Waardering voor het werk van de zorgmedewerkers kun je uitspreken op een FB-pagina of via #ikwaardeerje. Deze uiting werd mogelijk gemaakt door de verpleeghuizen in Nederland, verenigd in ActiZ. Dat wordt onderaan vermeld. Bedoeling is uiteraard dat de bezuinigende overheid ook goed meeleest. De tekst: ”Het is nooit makkelijk als je moeder in een verpleeghuis gaat wonen. Of je partner, je vader, tante of opa. Het gebeurt omdat thuis wonen echt niet meer gaat. En er meer zorg nodig is dan je zelf kunt bieden; qua tijd, maar nog meer qua professionaliteit. De 240.000medewerkers in verpleeghuizen doen er alles aan om de beste zorg te bieden. Aan ouderen van wie lichaam of geest of allebei niet meer meewerken. Familieleden van verpleeghuisbewoners zien wat het werk van de medewerkers inhoudt. Hoe zwaar, belangrijk en mooi het is. En hoe onmisbaar deze medewerkers zijn. Veel familie en vrienden spreken daar vaak hun waardering voor uit. Rechtstreeks: van mens tot mens. En nu publiekelijk in deze advertentie en op facebook.com/ikwaardeerje. Wilt u ook uw waardering voor de zorgmedewerkers uitspreken? Gebruik dan #ïkwaardeerje.”

Lees ook:Half bekend Nederland steunt ‘Red de zorg’ volkspetitie in advertentie
Lees ook:Behalve hamburgers ook MBO-diploma’s halen bij McDonald’s
Lees ook:VriendenLoterij neemt plaats in van Sponsor Bingo Loterij
Lees ook:Uw geld kan wereld veranderen zegt ASN Bank in campagne
Lees ook:‘Om nooit te vergeten’ MH17-advertentie Malaysia Airlines

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.