Minder geld naar radioreclame, Ziggo blijft grootste adverteerder

De netto reclamebestedingen op ‘s lands radiostations bedroegen €45,8 miljoen in het eerste kwartaal van 2016, een daling van 2,4% ten opz ichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat meldt Radio Advies Bureau (RAB), de marketingorganisatie van de gezamenlijke radiostations. Aan dat minder goede nieuws moet natuurlijk iets positiefs worden toegevoegd: er waren wel meer merken die de radio wisten te vinden. Nu al 1018 (vorig jaar 957 in kw1). Of dat ook te maken heeft met lage(re) tarieven wordt niet gemeld. Ziggo is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal. De top vijf bestaat verder uit Renault, Kruidvat, Volkswagen en Opel. (Bron: Nielsen).Wat betreft de reclame in het eerste kwartaal van dit jaar: RAB meldt ook dat non-spot reclame (reclame buiten de blokken, dus in programma’s) €2,7 miljoen bijdroeg aan die €45,8 miljoen. Maar of dat ook even hard daalde of misschien steeg, altijd interessant, wordt niet vermeld helaas.

Lees ook:Radio meldt 2,3% gedaalde netto reclame-omzet in tweede kwartaal
Lees ook:Omzet reclame op radio licht lager in eerste kwartaal
Lees ook:Omzet reclame op radio omlaag in derde kwartaal
Lees ook:Reclame omzet op de radio 3,5% gedaald in 2015
Lees ook:Ook reclame omzet op radio stijgt in eerste kwartaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.