Ster-reclame draagt minder bij aan mediabegroting OCW in 2015

In een jaar zonder grote sportevenementen en licht dalende kijktijd heeft de 50-jarige Ster in haar jubileumjaar opnieuw een ‘substantiële bijdrage aan de mediabegroting kunnen leveren. Met de verkoop van reclamezendtijd op de Nederlandse publieke zenders draagt Ster in 2015 €197 miljoen bij aan de mediabegrotin g van het Ministerie van OCW. Dat meldt Ster met enige trots in het net verschenen Jaarverslag 2015, het belang van de organisatie voor de overheid weer onderstrepend. Die bijdrage was overigens wat lager dan in 2014, want toen €218 miljoen. Re 2015 klinkt het fraai: ”Een mooi resultaat dat te danken is aan de kwalitatieve en onderscheidende programma’s van de publieke omroep op tv, radio en digitaal.” Over de OCW-bijdrage in het lopende jaar doet Ster geen uitspraak. Dit jaar staat in het teken van sport: een sportzomermet het EK voetbal, weliswaar zonder Oranje erbij, de Tour de France, het EK atletiek in Nederland en de Olympische Spelen komt eraan, ‘goed voor miljoenen kijkers en luisteraars.’

Lees ook:Ster-directie: ‘Reclame voor het grote publiek aantrekkelijk’
Lees ook:Reclame-inkomsten Publieke Omroep via Ster trekken weer aan
Lees ook:PvdA: omroep minder afhankelijk van reclame
Lees ook:50-jarige Ster bedankt adverteerders met commercial vol Gouden Loeki-hits
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmer vóór EK Lingerie als concurrent STER

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.