Categorie: "Sponsoring"

Sanex-reclame: Van den Hoogenband opvolger Ritsma

Ze hebben weer een hunk aan de haak. Drievoudig olympisch zwemkampioen  Pieter van den Hoogenband is het nieuwe 'gezicht' van Sanex,  op de markt gebracht door Sara Lee. Hij tekende een contract voor drie jaar getekend bij het Utrechtse bedrijf dat producten voor lichaamsverzorging fabriceert, meldt het ANP. Als 'gezondste man van Nederland' is VDH de opvolger van schaatser Rintje Ritsma. Ook schaatsster Marianne Timmer vervulde ooit een prikkelende hoofdrol in de reclame- campagnes van het merk. Opmerkelijk,

Fatima en Teun in sponsorduel ABN Amro – Rabobank

Hockeysponsor-lol. ‘'Door de wisseling van het sponsorschap kan zich straks de situatie voordoen dat bijvoorbeeld het Nederlands team met Rabobank op het Oranjeshirt als winnaar van de ABN Amro Champions Trophy op het ereschavot verschijnt waarop die naam prijkt. ABN Amro stelt niet uit te zijn op een strijd met Rabo. 'Wij hebben geen behoefte olie op het vuur te gooien', zegt een woordvoerder in het FD. Volgens hem is ABN Amro benaderd door de Internationale Hockey Federatie (FIH) voor het sponsorschap. ABN Amro wordt de komende vier jaar

… League is beste Jupiler-reclame bij Helmond Sport

Het Belgische bier Jupiler van brouwerij Inbev is, zoals bekend sponsor van de eerste divisie voetbal. Lastig voor Helmond Sport, waar Bavaria al sinds jaar en dag hoofdsponsor is. Bij Inbev, maker van het bier van Jupiler, zitten ze er niet mee dat de naam Jupiler in Helmond vervangen is door drie puntjes. "Die borden hebben misschien nog wel een hogere attentiewaarde dan de oorspronkelijke borden", vermoedt Patrick Brand, die bij Inbev de marketing van Jupiler verzorgt. "We hebben er al heel wat media-aandacht mee gekregen. Dus heel erg ongelukkig zijn we er eerlijk gezegd niet mee," citeert

Schaatsploeg TNT steunt VN’s Food Programme

Marathonschaatsploeg TNT Express wordt voor het Nederlands kampioenschap van zondag omgedoopt tot Team World Food Programme, de organisatie van de Verenigde Naties die zich inzet om de honger in de wereld te bestrijden. TNT en het WFP werken al langere tijd samen via het programma 'Moving the World'. Het postbedrijf, meldt het ANP, helpt het WFP op het gebied van logistiek met kennis en materialen. Om de band tussen beide partijen te onderstrepen, worden alle logo's

Reisorganisatie Sunweb blijft hoofdsponsor NAC

Sterspeler/lastpak Leonardo vertrekt naar Ajax, maar dat heeft reisorganisatie Sunweb Vakanties er niet van weerhouden om haar hoofdsponsorschap van voetbalclub NAC Breda met twee seizoenen te verlengen, tot medio 2009. De in Rotterdam gevestigde reisorganisatie en de eredivisionist bezig met het ontwikkelen van allerlei initiatieven om het sponsorschap, waarmee een onbekend bedrag is gemoeid, de komende jaren ''nog verder te activeren'', zegt Sunweb-directeur Joost Romeijn.

Noord Lease nieuwe hoofdsponsor FC Groningen

Eredivisie voetbalclub FC Groningen heeft een nieuwe shirtsponsor gevonden, de in dezelfde stad gevestigde, maar landelijk actieve autoleasemaatschappij Noord Lease. Er is een overeenkomst voor vier jaar gesloten. Vanaf het seizoen 2007/2008 prijkt de naam van het bedrijf op het shirt van de spelers. Noord Lease telt daarvoor jaarlijks een miljoen euro neer, meldt Telesport. De huidige shirtsponsor van FC Groningen, Centric, zou jaarlijks

Thierry Henry in reclamecampagne Tommy Hilfiger

De Fransman Thierry Henry, een van 's werelds beste voetballers wordt ‘internationaal merkambassadeur' van Tommy Hilfiger als onderdeel van een sponsorovereenkomst. Henry krijgt een prominente rol in speciale advertentie- en marketingcampagnes van het kledingbedrijf in het volgend voorjaar en najaar. De overeenkomst omvat tevens het ontwerp en de
productie van een capsule collectie in gelimiteerde oplage van TH, geïnspireerd door de 'karakteristieke 
eigen uitstraling' van de sportieve en elegante voetbalster. Hilfiger wordt ook sponsor van Henry's
nieuwe charitatieve instelling  'THe One 4 All Foundation.'  De

RCC doet reclame Bavaria op race-auto’s in de ban

Bavaria mag van de Nederlandse reclamewaakhond tijdens de Bavaria City Racing niet langer haar naam op de raceauto’s voeren. De Reclame Code Commissie nam de beslissing na een klacht van Stichting Alcohol Preventie Stap over de Bavaria City Racing die op zondag 20 augustus in Rotterdam plaatsvond, meldt Adformatie Online. De bierbrouwer is voor drie jaar hoofdsponsor

Heineken en Postbank sponsors RTL’s ‘Mijn tent is top’


Sponsors Heineken en de Postbank slaan de handen ineen ten behoeve van het nieuwe RTL 5-programma ‘Mijn Tent is Top,’ dat van 16 januari tot begin april op de buis komt. Centraal staat het starten van een eigen horecaonderneming. Vier koppels met de ambitie om een eigen zaak in de horeca te beginnen worden met de camera’s gevolgd, in vier grote steden. Ze worden beoordeeld door een jury onder leiding van Herman den Blijker en door het publiek. Officieel heet deze vorm van reclamemaken buiten

Hoofdsponsor DSW haalt naam van shirts ADO


Hoofdsponsor DSW laat per direct de naam op het shirt van ADO Den Haag verwijderen. De zorgverzekeraar uit Schiedam wil voorlopig niets met de geplaagde Haagse eredivisieclub te maken hebben. ,,Het sponsorcontract heeft nu alleen negatieve waarde voor ons
bedrijf”, liet directeur Chris Oomen maandag weten aan het ANP. Vanochtend stapte coach Frans Adelaar op, onder meer wegens bedreigingen aan zijn adres en aan zijn familie.

De directie van DSW