Categorie: "Sponsoring"

Nicole Kidman maakt reclame voor ‘brain training-spel’ Nintendo

Filmster Nicole Kidman (40) gaat mediareclame maken voor het nieuwe spelletje van Nintendo, More Brain Training From Dr Kawashima: How Old Is Your Brain? Dat ligt nog deze maand in de Europese winkels, meldt o.m. Metro UK. Ze gelooft zelf in dit spel, want self-improving, zegt ze. ''I've quickly found that training my brain is a great way to keep my mind feeling young." (en mijn body blijft young met de Wii, nu mijn brein dus nog). De (goede) actrice is door de Japanse marketers aangezocht als reclameboegbeeld vanwege haar ‘'universele uitstraling.' Nintendo wil met het spel ook -no kidding- vrouwen en een wat ouder publiek bereiken. In alle haast maar even onvertaald gelaten over dat spel: The game's "brain age check" measures the speed and accuracy with which users complete maths, cognitive and language-based tasks.

Modereclamecontract Jill Stuart bijna verspeeld door Lindsay Lohan

De Amerikaanse actrice Lindsay Lohan (1986) was bijna haar lucratieve reclamecontract met modemerk Jill Stuart kwijtgeraakt door haar alcohol- problemen, haar recente verblijf in een afkickcentrum ten spijt. Dat meldt Starpulse. De Japanse geldschieters achter dat merk dreigden het contract voor een nieuwe campagne op te zeggen, na in de media allerlei foto's van Lohan te hebben gezien – en ze oogde niet best. Na de foto van haar auto-ongeluk in een SUV, veroorzaakt door alcoholgebruik namen de Japan- ners contact op met het Amerikaanse modemerk (Jill Stuart is in Japan een topmerk). Jill Stuart-baas Ron Curtis claimt echter dat er niets aan de hand is en dat de campagne gewoon verschijnt in alle grote lifestyle magazines in Amerika en Azië komende herfst. He, gelukkig maar.

Transavia.com onthult eerste 737 met reclame supermarkt Jumbo

Een Boeing 737 was geen Jumbo, totvoorkort. Transavia.com onthulde gisteravond echter de eerste van drie ''Jumbo Boeing'' 737's want reclame reikt tot grote hoogten. Ze vliegen de komende maanden in de kleuren van supermarktketen Jumbo (100 vestigingen), meldt Luchtvaartnieuws. Van buiten zijn ze gedecoreerd -ieder zijn smaak- met armen die gevulde boodschappentassen dragen. Ook binnenin keert de merknaam vaak terug. Geestig: Transaviabaas Onno van den Brink is verheugd ''om nu eindelijk, net als moeder Air France-KLM, ook eens te kunnen zeggen Jumbo's in de vloot te hebben.'' Het contract

Reclamestunt verzekeraar FBTO: ‘Bokito-brillen’ uitgedeeld in Blijdorp

Leuk bedacht. Dankzij een speciale Bokito-bril hoeven Blijdorp-bezoekers niet meer bang te zijn voor de gorilla. Een verzekeraar -FBTO (bureau DDB Amsterdam), zie site, waar hun BokitoKijker te downloaden is- deelde gisterochtend vroeg in de Rotter- damse diergaarde duizenden 'Bokito-kijkers' uit aan bezoekers die de zilverrug kwamen bewonderen. Een reclame- stuntje, dat verze- kerd is van media-aandacht. De gratis bril, meldt De Telegraaf.nl, heeft glazen met weg- kijkende ogen en hele kleine kijkgaatjes zodat de gorilla's niet zien dat ze aange- staard worden. Volgens de verzekeraar een simpele manier om te voorkomen dat de apen zich geïntimideerd voelen. Bokito zit sinds zijn ontsnap- ping nog steeds in het binnenverblijf.

Gratis toneelstuk van groep Alaska door logoreclame op decor

De nieuwe voorstelling van toneelgroep Alaska is gratis toegankelijk, dankzij ''private sponsoring'', een mooie term voor reclame. Parti- culieren en bedrijven kunnen een deel van het decor kopen en daarop hun beeldmerk plaatsen als reclame, meldt Telegraaf.nl. Regisseur Marijke Schermer zei maandag de langlopende discussies hierover in de kunstwereld concreet te maken. Schermer: „Met dit project willen we een steen in de vijver gooien. Er is veel discussie in de kunst- wereld én daarbuiten over subsidie-afhankelijkheid, spon- soring en de toekomst van het theater. Er is terughoudendheid bij bedrijven en kunstenaars om samen te werken." In de voorstelling Sic Transit Gloria Mundi, die

Sponsoring: Johnny Depp in opstand tegen Jack Sparrow-tandpasta

Johnny Depp heeft zijn charmes bovengehaald om de filmbonzen ervan te overtuigen dat een Jack Sparrow-tandpasta geen goed idee is. Volgens Depp heeft de piraat een te slecht gebit om reclame te maken voor het hygiënische product. Depp, die kapitein Jack Sparrow speelt in de drie "Pirates of the Carib- bean"-films, verbaast zich erover hoe origineel sommige adverteerders uit de hoek kunnen komen, meldt de site Zita.be.  "Ze willen natuurlijk zoveel mogelijk producten aan de film verbinden. Er waren enkele dingen waarvan ik dacht: 'nu gaan we te ver'. Ik trok mijn grens op de hygiënische producten, want dat zou echt fout zijn. Tandpasta bijvoorbeeld. Hoe kan een man met gouden tanden reclame maken voor tandpasta? Dat is

Sponsors Heineken en Carlsberg speelden ook halve CL-finale

Handig zo'n mobiele telefoon met camera en zo'n nieuwe flat-screen tv waarop je de beelden naar believen stil kunt zetten op de rechterkant van het beeldscherm. Terwijl 't beeld links ''live'' blijft. Zo kon ik dit plaatje van maken van een mooi reclamemoment tijdens die andere halve finale in de Champions' League, gisteravond in Liverpool. Waar twee aarts- concurrenten op de biermarkt  in wat meer stilte de ''strijd'' aan gingen met elkaar. Carlsberg, de shirtsponsor van FC Liverpool, en Heineken, sponsor van de Champions' League. Wie won? Geen idee. Heineken, denk ik, want soms wat nadrukkelijker in beeld; vooral die grote ''fles.'' Maar Carlsberg profiteerde natuurlijk wel weer van de extra aandacht dankzij de verlenging en de penalty's. Ik was voor Liverpool, voor de zwoegers met meer Hollandse inbreng en die fantastische supporters. Dus ik kwam wel aan mijn trekken thuis voor de buis - met een glas Grolsch in de hand.

Blauwe leeuw Postbank trekt in cyberspace op met Blue Man Group

De Postbank gaat samenwerken met het theater- en muziekspektakel Blue Man Group om op een andere manier met jongvolwassenen in contact te komen. Dat duur zolang Blue Man Group te zien is in Nederland, meldt Het Financieele Dagblad vandaag. Eerste wapenfeit: vijf internetfilmpjes met de blauwe mannen. Die kunnen mensen, voorzien van een persoonlijke boodschap, vanaf de Postbankwebsite begin mei naar hun partner of iemand anders versturen. De Postbank: 'Dit is een actie met een knipoog

Slimme sponsoring van Randstad: Secretaresseblog gelanceerd

Terwijl her en der wordt gediscussieerd of Secretaressedag moet worden afgeschaft, ondermeer op Marketingfacts, komt uitzendbureau Randstad met een schrandere vorm van sponsoring door het initiatief te nemen voor de lancering van Secretaresseblog.nl. ‘'Grote uitdaging bij de ontwikkeling van het blog was het behouden van een objectief karakter van de groep bloggers (te allen tijde moest/moet voorkomen worden dat het een "Randstad-blog" werd/wordt) en het aansluiten voor wat betreft content en concept op de leefwereld van secretaressen,'' zegt

Sponsoring Spyker Formula One Team via veiling op eBay

Slimme marketing of economische noodzaak? Over een zoektocht naar minimaal een half miljoen euro sponsoring via internet… ‘'Voor de eerste keer in de geschiedenis van de Formule 1'' krijgen sponsors de mogelijkheid zich via een online veiling aan een team te binden. Het Nederlandse crossmedia- bedrijf Media Republic bedacht dat het een goed idee zou zijn om de, zegt de gezwollen taal in het pers- bericht, ‘'online grootheid eBay en de glamourwereld van de Formule 1'' samen te brengen. In Spyker Formula One Team heeft het bureau een betrouw- bare samenwerkingspartner gevonden voor deze unieke veiling. eBay verzorgt eea en biedt alle bieders de mogelijkheid hun merknaam ‘'wereldwijd op het hoogste niveau in de racerij aan te bieden.'' Vanaf middernacht op vrijdag 6 april kan iedereen