RCC doet reclame Bavaria op race-auto’s in de ban

Bavaria mag van de Nederlandse reclamewaakhond tijdens de Bavaria City Racing niet langer haar naam op de raceauto’s voeren. De Reclame Code Commissie nam de beslissing na een klacht van Stichting Alcohol Preventie Stap over de Bavaria City Racing die op zondag 20 augustus in Rotterdam plaatsvond, meldt Adformatie Online. De bierbrouwer is voor drie jaar hoofdsponsor

van het race-evenement dat voorheen de naam Monaco aan de Maas droeg. Volgens de Reclamecode voor Alcoholhoudende drank mag niet worden geadverteerd op vervoermiddelen die worden gebruikt bij een snelheidssport.

Stap diende een klacht in bij de Reclame Code Commissie om de expliciete link tussen de alcoholhoudende drank en actieve verkeersdeelname die wordt gelegd doordat Bavaria haar naam verbindt aan de autorace. De Commissie verkondigde in haar besluit dat de naam Bavaria niet meer op raceauto’s gevoerd mag worden. Overigens heb ik tevergeeft op de Bavariasite gezocht naar een race-auto met de naam van de brouwer erop, maar ik zal wel niet goed hebben gekeken.

 

 

Lees ook:Flyer/website-reclame disco The Palace stimuleert overmatig drankgebruik
Lees ook:Anti-alcohollobby Stap wil dat Bavaria ‘angst-commercial’ van tv haalt
Lees ook:Misleidende reclame: veel alcohol in Hooghoudt’s ‘fruitdrankje’ 2Fruity
Lees ook:Balkende bedankt als ‘bestuurder’ in advertentie Bavaria
Lees ook:Alcoholpreventie stapt naar reclamewaakhond: wijn te goedkoop

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.