Schaatsploeg TNT steunt VN’s Food Programme

Marathonschaatsploeg TNT Express wordt voor het Nederlands kampioenschap van zondag omgedoopt tot Team World Food Programme, de organisatie van de Verenigde Naties die zich inzet om de honger in de wereld te bestrijden. TNT en het WFP werken al langere tijd samen via het programma 'Moving the World'. Het postbedrijf, meldt het ANP, helpt het WFP op het gebied van logistiek met kennis en materialen. Om de band tussen beide partijen te onderstrepen, worden alle logo's

van TNT Express op de schaatspakken vervangen door logo's van het World Food Programme. ''Dit leek ons een goede gelegenheid om aandacht te vragen voor de voedselproblematiek in de wereld'', sprak Rob van den Helder, algemeen directeur van TNT. WFP noemt zich ‘s werelds grootste humanitaire organisatie en ondersteunt arme en ondervoede burgers in meer dan 80 landen. ‘'We voeren een mondiale oorlog tegen de honger.''

Vreemd, overigens, dat er op de (Nederlandse) TNT-site onder het kopje ''Sponsoring'' niets over die gesponsorde marathonploeg te vinden is. Ach, misschien toch niet zo vreemd. Want TNT zegt alleen projecten en/of organisaties te sponsoren ''waarbij we onze core competenties kunnen inzetten, die grensoverschrijdend zijn en/of  humanitaire hulp verlenen en/of  een bijdrage leveren aan het in kaart brengen van belangrijke problemen in de wereld en deze onder ogen brengen van een groot publiek en/of een bijdrage leveren aan de bescherming/promotie van cultureel erfgoed.'' En dat kun je van marathonschaatsen toch niet zeggen. Maar dit terzijde.

Lees ook:Knappe reclame voor World Food Day van Unicef (16/10)
Lees ook:Marketing naar Maasai-vrouwen gebracht vermeldt VSO-advertentie
Lees ook:Eet Quaker Cruesli, en help mee met schoolmaaltijden in Benin
Lees ook:Jongetje Braeden helpt daklozen en wint Mazda-prijs
Lees ook:Verkopers straatkrant leuren met ‘groene’ boodschappentassen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.