Categorie: "Sponsoring"

Nicotinell sponsort Britse Football League nu stadions rookvrij zijn

De Football League -dat is een organisatie van 72 profclubs uit Engeland en Wales, minus de Premier League-clubs- wordt voortaan gesponsord door Nicotinell. Deze afkikhelper -via nicotinevervanging- maakt gebruik van het feit, meldt The Guardian, dat er met ingang van het net begonnen nieuwe seizoen niet meer gerookt mag worden in de stadions. Arme rokers, voetbal kan heel soms zo spannend zijn… De Nicoti- nell-producten worden ook verkocht in de stadions en de sponsordeal van twee jaar omvat verder een promotie waarmee de clubs tot 40.000 euro kunnen verdienen als hun fans stoppen met roken. Voor afkikkende fans is er een speciale wedstrijd website, waar ze punten kunnen winnen voor hun club.

Deal met Simpsons film: Burger King komt met Krusty de Clown-spot

Burger King maakte een promotiedeal met de film over de Simpsons en produceerde verschillende zogenaamde ''inhaak-commercials'' (zie ook speciale SITE). Hier is er eentje van, met de arme Krusty de Clown, die achterloopt met het betalen van zeven alimentaties en zich genood- zaakt voelt om paperbags als schoenen te dragen. Krusty promoot zijn eigen burgers…  Don't, whatever you do, buy the Burger King Whopper. Via Duncans

RaboSport TV brengt gesponsorde EK Hockey dagelijks op internet

Het Europees Kampioenschap hockey (dames en heren!), dat volgende week begint in Manchester en door de Rabobank wordt gesponsord, is te volgen op RaboSport.TV. Op de overigens oersaaie site worden ‘'ruime samenvattingen'' van alle wedstrijden van de Nederlandse teams vertoond en een dagelijkse compilatie van de hoogtepunten van de dag. Ook geven Fatima Moreira de Melo en Minke Booij afwisselend iedere dag hun eigen visie op het toernooi, meldt de bank vandaag in een persbericht. Het EK wordt gehouden van 18 tot en met 26 augustus 2007. De nationale

Film Saskia Noort’s De Eetclub met reclame voor o.m. Marlies Dekkers

In-programme advertising heet het, acteurs of presentatoren die spullen van een bepaald merk laten zien of producten die herkenbaar in beeld komen op televisie. Reclame buiten de blokken om. De Telegraaf op Zondag meldt dat men bij de verfilming van bestseller ''De Eetclub'' van Saskia Noort véél verder gaat met de com- mercie. Voor de lingerie van de hoofdpersoon heeft Marlies Dekkers al interesse getoond. ''Uw merk de hoofdrol?'' kopt de folder die Rinkel Film & TV Producties sinds kort verspreidt. ''Normaal zoekt een producent contact met bijvoorbeeld een autobedrijf om enkele auto's te lenen. Die komen dan in beeld, goed of niet, en verder gaat het niet,'' vertelt Reinier Selen de krant. Ism bedrijven wil hij veel meer ''doelgroepgericht gaan denken'' en dmv marketingcampagnes de film aan merken koppelen, van

Nike sleept topvoetballer Diego voor de rechter vanwege Adidas

Kledingsponsor Nike sleept de Braziliaanse topvoetballer Diego voor de Nederlandse rechter omdat hij in strijd met hun sponsorcontract zou handelen door op schoenen van Adidas, Nike's grootste concurrent, rond te lopen. Blijft hij dat doen, dan eist het sportmerk honderdduizend euro per overtreding, meldt De Telegraaf vandaag. Volgens Nike heeft Diego, een aanvallende middenvelder, nu spelend voor de Duitse voetbalclub Werder Bremen (ex-Porto en Santos), eenzijdig het sponsorcontract na vier jaar opgezegd terwijl

Sponsor Rabobank ontslaat liegende geletruidrager Rasmussen

Sponsor Rabobank heeft gisteravond zijn verantwoordelijkheid genomen en geletrui- drager Michael Rasmussen per direct uit de Tour de France genomen en op staande voet ontslagen. Wegens liegen over zijn verblijf- plaats; hij was een maand onvindbaar en trainde niet in Mexico, wat hij had gezegd, maar in Italië. De rest van de Raboploeg is vandaag gewoon gestart, na het verlies van hun topman, die gisteren nog een etappe- zege boekte. Hoofdsponsor Rabo is ''enorm teleurgesteld'', maar staat volledig achter het besluit. En blijft wel ''in den brede'' bij het wielrijden betrokken, citeert De Telegraaf vandaag rvb-lid Piet van Schijndel. Of dat ook Toursponsoring zal inhouden is nog onduidelijk. Vorige week

De Gouden Kooi: autobedrijf Pon (o.m. VW, Audi) stopt sponsoring

Autobedrijf PON in Amersfoort -importeur van ondermeer VW, Audi, Seat, Skoda en Porsche- stopt met sponsoring van De Gouden Kooi. Reden is de aanhoudende negatieve publiciteit rondom het programma, laat Dennis Elings, manager Verhuur, weten aan het ANP. ''Welk programma je ook sponsort, je weet natuurlijk nooit vantevoren hoe iets uitpakt. Rond dit programma was veel discussie, maar Tien blijft een klant van ons. We sponsoren immers ook

Adidas twijfelt over sponsoring van het professionele wielrennen

Adidas overweegt, als we de krantenberichten mogen geloven, de sponsoring van het professionele wielrennen stop te zetten. De Duitse fabrikant van sportkleding- en sportartikelen, betrokken bij ondermeer de Duitse wielerploeg T-Mobile, liet dat voor het week-end weten in de Duitse krant Die Welt. Adidas is in verlegenheid gebracht door de positieve dopingtest van Patrik Sinke- witz. De renner is al door T-Mobile voorlopig geschorst. Adidas is sinds 1997 sponsor van eerst Telecom en daarna T-Mobile en steunt ook de Duitse en Franse wielerbonden. ''Ook die contracten staan nu onder druk,'' aldus de berichten.

Colgate sponsort Afrika-expeditie van Nederlandse tandarts

Nog een paar maanden en dan is de Muidense/Almeerse tand- arts Wouter Vriesman alleen nog op de televisie te zien in de reclame voor Colgate. Zelf zit hij dan met zijn tot mobiele tand- artspraktijk omgebouwde Daf truck 44-40 in Afrika, meldt dagblad De Gooi- en Eemlander. Vriesman gaat in het West-Afrikaanse Ghana tandheelkun- dige zorg verlenen aan kinderen in kindertehuizen. Maar voordat het zo ver is moeten er wel meer sponsors over de brug komen dan alleen Colgate, dat los van de reclame-inkomsten ook voor tandpasta en tandenborstels zorgt. De ondernemende tandarts zegt

Fergie maakt met haar muziek reclame kledingmerk voor Candie’s

Zangeres Fergie van Black Eyed Peas gaat producten van het Amerikaanse kledingmerk Candie's promoten in haar nummers. Ze krijgt daar vier miljoen dollar voor, melden NOS.nl en AHN, via een voor de popmuziek- branche ''redelijk unieke'' constructie.'' Fergie (32) noemt namelijk niet alleen de naam, maar gaat speciaal num- mers schrijven over het merk. Maar Candie's heeft -gelukkig maar- niets te zeggen over de precieze inhoud van de nummers. "Aangezien de cd-verkoop daalt, moet je nieuwe manieren verzinnen om er geld mee te verdienen", verklaarde iemand van haar platen- maatschappij. Veel fans vinden Fergie's uitverkoop aan de commercie echter ''not cool.''