Categorie: "Sponsoring"

Pink Ribbon zendt ‘verkeerd signaal’ uit met Heineken-sponsoring

Pink Ribbon, fondsenwervende organisatie voor borstkanker, zendt 'een verkeerd signaal uit' door zich te laten sponsoren door Heineken. Dit schrijft de stichting alcoholpreventie Stap in een brief aan het bestuur van Pink Ribbon, zo meldt Trouw. Alcoholgebruik is een van de risicofactoren voor borstkanker. Een woordvoerder van Pink Ribbon begrijpt de kritiek. „Dit signaal kan verkeerd worden uitgelegd. We gaan hier serieus naar kijken." Heineken adverteert met het 'vrouwen- bier' Wieckse Rosé in Pink Ribbon Magazine 2007, een jaarlijkse uitgave van Sanoma Uitgevers. De opbrengst van het magazine gaat naar Pink Ribbon. Vorig jaar bracht het tijdschrift 670.000 euro op.

Meer zichtbare reclame sponsors tijdens kampioenschap schaatsen

Tijdens de Aegon Nederlandse Schaatskampioenschappen Afstanden in Thialf dit weekeinde worden de reclamemogelijkheden voor sponsors als experiment uitgebreid, meldt SponsorOn- line. Het sportmarketingbureau van de KNSB bereikte overeen- stemming met de NOS om reclame aan te brengen op de binnenzijde van de ijsbaan. ''Door gewijzigde cameratechnieken werd de reclame rond de ijsbaan de afgelopen jaren minder zichtbaar. Door het aanbrengen van 50 meter reclame op de finishlijn wordt deze beperking opgeheven.'' De regels voor wat betreft reclame bij de schaatswedstrijden zijn ruim 20 jaar ongewijzigd

Tiger Woods leent ook weer naam aan Gatorade-drankje

Hij was al merkambassadeur voor Nike, Gene- ral Motors, EA Sports, Upper Deck en Gillette, maar nu heeft golfer Tiger Woods zich ook verbonden aan een frisdrankfabrikant. Voor Pepsico leent de golfer zijn naam aan Gato- rade Tiger. Opbrengst: $100 miljoen over vijf jaar. Dat meldt het Amerikaanse magazine Golfweek op zijn website, aldus MT. Woods is de duurste sportende merkambassadeur ter wereld, wat voor American Express

Na tien jaar haakt Interpolis als shirtsponsor af bij Willem II

Als ze niemand vinden, worden hun shirtjes glashelder. Willem II moet na tien jaar Interpolis op zoek naar een nieuwe shirt- sponsor. De verzekeraar zet de samenwer- king met de Tilburgse voetbalclub volgend seizoen om in een co-sponsorschap, waarmee nog steeds een ''substantieel'' bedrag is gemoeid. ,,Ik ben er van overtuigd dat Willem II op basis van zijn imago en reputatie een meer dan interessante partner is voor aspirant shirtsponsors'', aldus voorzitter Hans Verbunt. Directievoorzitter Interpolis Joop Kanen: "Nu bijna heel Nederland ons kent, passen we de verdeling van het communicatiebudget aan en concen- treren wij ons op de uitbouw van Interpolis.Glashelder. Het is heel bijzonder

Aegon volgt ABN-Amro op als nieuwe hoofdsponsor van Ajax

Weer een imagodreun voor ABN-Amro. Verzekeraar/bank Aegon is met ingang van komend voetbal seizoen voor minimaal zeven jaar de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Dat onthult De Telegraaf vandaag. Beide partijen zwijgen vooralsnog. Aegon volgt van ABN-Amro op, dat sinds 1989 sponsor was en sinds 1991 hoofd- sponsor. Volgens het dagblad betaalt Aegon, als sinds 1984 geres- pecteerd hoofdsponsor van de KNSB, aanzienlijk meer dan de bank, namelijk 10-12 miljoen, dat met prestatiebonus- sen nog enkele miljoen kan oplopen. ABN-Amro's contract liep tot 2010-2011. Het afhaken zou volgens insiders bevestigen dat de naam ABN-Amro op afzienbare termijn verdwijnt. 

Noordelijke C1000′s en een reclamebureau steunen SC Heerenveen

SC Heerenveen mag 't dan moeilijk hebben met Alvez, er is genoeg goed nieuws. M.i.v. het nieuwe voetbalseizoen zijn 33 noordelijke C1000- onderne- mers gezamenlijk sponsor geworden van sc Heerenveen. En er is een nieuw eigen blog voor de Friezen gelanceerd, als zusje van dit blog: sc-heerenveen. blog. Bij de sponsordeal was het Leeuwardense VosLibert nauw betrokken, als reclamebureau van verzekeraar Univé, de hoofdsponsor van sc Heerenveen, en zelf ook al actief voor de voetbalclub. ''C1000 gaat

Prestaties Renault vallen tegen, maar ING happy met F1-sponsoring

Renault, waarmee ING een 3-jarig sponsorcontract heeft voor de Formule 1-racing, presteert minder dan verwacht, maar de bankverzekeraar meldt dat de resultaten toch ''de verwachtingen te boven gaan.'' Voorop staat het verhogen van de internationale naamsbekendheid van de bankverzekeraar, bovendien kunnen grote klanten worden meegenomen naar de races. Maar wat de sponsoring concreet opbrengt is moeilijk te becijferen, aldus het hoofd sponsoring van de bank tegen het ANP. ING steekt jaarlijks tussen de 50 en 100 miljoen euro steekt in de Formule 1. Het afgelopen week-end vond de Grand Prix in België plaats.

Plus Retail sponsor van nieuwe Eredivisie voetbalvrouwen

Plus Retail, sinds 2005 Official Partner van Eredivisie Voetbal, verbindt zich voor een jaar, met een optie voor twee jaar, als sponsor van de nieuwe eredivisie voor vrouwen. Het bedrijf nam 80 Edah's over en verwacht vol- gend jaar 300 of meer aange- sloten supermarkten te hebben in Neder- land. De Eredivisie voor vrouwen, met zes clubs -waarbij de meeste bekende grote clubs vooralsnog ontbreken- is gisteravond van start gegaan met FC Twente-SC Heerenveen (2-3). Ook voetbalvrouwen van Ado Den Haag, Willem ll, FC Utrecht en AZ spelen in de nieuwe competitie.

Marlboro? Luxe luchtvaartmij SMINTair voor rokers zoekt sponsors

Bij het horen van de merknaam Smint moest ik altijd denken aan frisse snoep- jes. Goed voor een frisse adem. Maar er is ook een SMINTair, waarvoor die snoepjes heel nuttig kunnen zijn, want dat staat voor SMokers INTernational Airlines. Een Duits be- drijf, geleid door een markante persoonlijk- heid, Alexander W. Schoppmann (foto). Er wordt van Dusseldorf op Japan gevlogen met uiterst luxe Boeing 747's, 1st class only, met bars en lounges, waarin naar hartelust gedronken, gegokt en uiteraard gerookt kan worden. Tickets zijn uiteraard peperduur, maar dan mag je ook wat, roken waar geen Smintje meer tegenop kan. Op de site valt veel te lezen. Zo zoekt SMINTair sponsors voor de lounges in de drie (!) vliegtuigen en de lounges in de luchthavens van Dusseldorf en Nagoya. Grapje: iets voor Philip Morris/Marlboro? Of, te makkelijk, voor … Smintpastilles? De vluchten beginnen

Ajax/Feijenoord – gaan sponsors ABN Amro en Fortis goed samen?

Het Amsterdamse Oger Corporate Fashion, aankleder van Ajax, PSV en Feyenoord -aartconcurrenten in het voetbal- adverteert vrolijk in De Telegraaf. Slim: 'May the best team win.'  Voor ABN Amro en Fortis kan 't wat moeilijker worden als de overname van de Ajax-sponsor door  het bankentrio met daarin Feyenoordsponsor Fortis doorgaat. Sommige fans zijn er niet gerust op, meldt Het Parool. ''Stel je voor dat Fortis op ons Ajaxshirt komt'', wordt een fan geciteerd. Mocht Barclays