Mister Calvin Klein klaagt over reclamekeuze voor ‘alleen maar populaire’ Kendall Jenner

Modeontwerper Calvin Klein (nu 73) liet zich in 2002 uitkopen. Buiten dat het merk nog steeds zijn naam draagt, heeft de Amerikaan weinig van doen met Calvin Klein. In ieder geval de reclamekeuzen van de fabrikant zitten hem niet lekker, schrijft Metro. Tijdens een lezing aan het Savannah College of Art and Design deelde Calvin zijn mening over de huidige gezichten van de ‘My Calvin‘-campagne, Justin Bieber en Kendall Jenner, halfzusje van Kim Kardashian. Vooral met de keuze van ‘aardig meisje’ Kendall (beide foto’s komen van haar eigen Instagram-account, klik erop om wat te vergroten) als hét gezicht is de ontwerper niet erg content. Volgens Klein is Kendall vooral gekozen vanwege haar populariteit, en het grote aantalfollowers (bijna 55 miljoen!) dat zij heeft op dat account. ”Modellen worden niet langer geboekt omdat ze de visie van de ontwerper vertegenwoordigen, maar vanwege de hoeveel volgers ze hebben. Ik denk niet dat die strategie blijft werken: het lijkt me geen succesformule te zijn om producten te verkopen.” Van de campagne met Justin Bieber blijkt Klein dan weer wél grote fan te zijn, voegt de Belgische site HLN toe. “Ik vind hem simpelweg goed, en dat heeft niets te maken met zijn miljoenen online volgers.”

Lees ook:Gratis Justin Bieber-posters uitgedeeld via dispensers door JCDecaux en Calvin Klein
Lees ook:Prachtparodie op Calvin Klein-spotje met Justin Bieber en Lara Stone
Lees ook:Justin Bieber en Lara Stone in spotje Calvin Klein Jeans
Lees ook:Zoe Saldana onthullend in lingeriefilmpje Calvin Klein
Lees ook:‘Justin Bieber’s Believe’ – docu’s officiële reclame-trailer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.