Valt ‘het merk Maria Sjarapova’ ooit nog te redden, vragen reclameprofessionals zich wereldwijd af. De dopingzondaar moet het voorlopig doen zonder de steun van haar vele sponsors. Onder meer Nike, de Zwitserse horlogemakerTag Heuer en Porsche zeiden de samenwerking met de Russische tennisster al dan niet tijdelijk op, nadat ze bekende betrapt te zijn op het gebruik van het verboden middel meldonium. Zo meldt dagblad Metro op de site. Een woordvoerder van Nike zei: ”We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten.” Met horlogemerk Tag Heuer was de tennisster in onderhandeling over een nieuw contract, maar het bedrijf ziet daar nu vanaf. Ook bij Porsche is de Russische blondineeven persona non grata. “We nemen de kwestie momenteel in ogenschouw, maar hebben besloten geplande activiteiten tot nader order uit te stellen”, aldus een woordvoerder van het Duitse automerk. De 28-jarige Sjarapova is de best betaalde tennisster uit het profcircuit. Zakenblad Forbes schatte haar inkomsten uit sponsorcontracten alleen al in 2015 op 23 miljoen dollar. De Russin won tot dusver 35 WTA-titels in haar loopbaan, waaronder alle grandslams. Aldus nog steeds Metro.
Lees ook:Tennisster Maria Sharapova wordt reclamegezicht van Sony Ericsson
Lees ook:Maria Sharapova gaat Sugarpova snoep verkopen in VS
Lees ook:Dankzij adem topsporters lopen Nike Air-schoenen zo goed
Lees ook:‘Deel een Porsche met vrienden’-actie gemeld in spot
Lees ook:Porsche stimuleert hersenen gelijk een fighter jet blijkens Uncommon-video