Categorie: "Sponsoring"

Dichter bij Sail komen dan De Telegraaf doet kan niet claimt advertentie

De Telegraaf is trotse hoofdsponsor van Sail Amsterdam 2015, meldt de inhaak-advertentie in de wakkere krant vandaag trots op een hele pagina. Een van de hoofdsponsors, door de organisatie ‘Friends‘ genoemd. De andere drie zijn de Staatsloterij, verzekeraar Delta Lloyd en bank ING. Vermoedelijk volgen de inhakers van die bedrijven nog in dezelfde krant de komende dagen. Andere ‘Familieleden/sponsoren’ worden hier genoemd. Op de pagina achterop meldt De Telegraaf in de advertentie (KLIK erop om te vergroten) dat je dankzij die krant niet dichter bij Sail kunt komen dit jaar, van woensdag 19 t/m zondag 23 augustus, dat, ik citeer de Sail-site, één groot feest van saamhorigheid.’ Het wordt alweer voor de negende keer georganiseerd, nu met meer activiteiten ook in Amsterdam, los van rond de IJhaven. Naast de noeste arbeid van een speciaal redactieteam in krant, site, app en video, kun je als

Eredivisie voetbal bedankt alle acht sponsoren

De play-offs voor Europees voetbal zorgen nog voor wat bloed aan de paal, maar de KNVB Eredvisie weet het al zeker, het was een mooi seizoen. En daarv oor worden de sponsoren, liever ‘partners’ genoemd, bedankt per advertentie in het katern Telesport van De Telegraaf, een ervan (KLIK erop om wat te vergroten). Maar je hebt natuurlijk diverse soorten partners. De Maatschappelijke Partner, als eerste genoemd in de advertentie, is de VriendenLoterij, gevolgd door de

Dam tot Damloop telt 10 English miles in september

Een duidelijk Engels tintje heeft de advertentie voor de Dam tot Damloop 2015, die, het duurt nog een tijd, op zondag 20 september wordt gehouden: ‘10 English miles.’ Maar er is meer Engels. De uit Het Parool van donderdag geplukte advertentie heeft als onderkop ‘It’s a big race. Go Run It‘ (KLIK erop om wat te vergroten). Asics is namelijk de

Team oud voetballer David Ginola contra Blatter in door gokhuis gesponsorde reclamecampagne

De kop boven het verhaal van de Amerikaanse site AdAge vat goed samen: ”Paddy Power Backs French Footballer to Oust FIFA President.”  Paddy Power neemt een deel van de mediacampagne van David Ginola voor zijn rekening -de rest moet komen van crowdfunding- omdat zelfs dat succesvolle, van origine Ierse gokbedrijf vindt dat de 78-jarige Sepp Blatter nog echt moet opstappen. En dat, onder leiding van de

‘Wat een geweldige club om bij te horen’ zegt sponsor Ziggo over Ajax in advertentie

Wat valt nog toe te voegen aan die kop boven dit bericht, niks. Dat de shirts van de selectiespelers worden getoond is ook duidelijk. De saaie advertentie van Ziggo als nieuwe hoofdsponsor van Ajax van een hele pagina staat vandaag in De Telegraaf en achterop Het Parool, de Amsterdamse krant. Ziggo is de opvolger van Aegon. De keuze van het landelijk actieve Ziggo voor een Amsterdamse club heeft nauwelijks tot opzeggingen geleid in Rotterdam en elders in het land. Zoals al eerder door Ziggo is gemeld.

KPN grote winnaar SponsorRingen 2014, oeuvreprijzen voor TVM en Robeco

KPN is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2014 want ‘de enige sponsor die donderdag 20 november bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar in twee categorieën een SponsorRing won”. Meldt een persbericht vanavond van Spon sor Magazine. Speciale oeuvreprijzen gingen naar TVM en Robeco (meer in de overlees). ‘De Coolste Baan van Nederland’ won een prijs in de categorie Entertainment & Events. De Olympische schaatscampagne van KPN werd als beste beoordeeld in de categorie Sport. De jury

Ziggo volgt Aegon op als hoofsponsor van Ajax

Ziggo, de nieuw hoofd- en shirtsponsor van Ajax per 1 januari 2015, zoals vanochtend bekend werd, is het nieuwe landelijke kabel- en mediabedrijf dat ontstaat door de samenvoeging van UPC en Ziggo, meldt het persbericht van Ajax vanochtend. Als opvolger van jarenlange en trouwe hoofdsponsor Aegon, dat de komende jaren nog als Official Sponsor bij Ajax betrokken blijft. De krachtenbundeling is het gevolg van de overname van Ziggo door UPC’s moedermaatschappij Liberty Global. De overeenkomst tussen Ajax en de nieuwe hoofdsponsor Ziggo heeft een looptijd van 4,5 jaar, tot en met 30 juni 2019. Ziggo zal in heel Nederland media- en communicatiediensten aanbieden

Aeroflot maakt reclame met ManUnited in Nederland

Opmerkelijke advertentie van Aeroflot, of is het voor Manchester United, haha, geplukt uit Elsevier deze week. We nemen aan dat Russen net even minder populair zijn in Nederland dan Manunited, met dank natuurlijk aan Louis van Gaal en Daley Blind. Dus dat helpt enigszins het imago van de Russische luchtvaartschappij Aeroflot, want de «Official Carrier of Manchester United Football Club» sinds juli vorig jaar. En ze zijn er trots op ook, zo te zien. Maar werven ook graag reizigers vanuit Nederland, blijkens deze advertentie, naar Azië via Moskou (KLIK erop om iets te vergroten).  ”Vlieg volgens een

Michiel Huisman volgt Brad Pitt op als reclamegezicht Chanel No. 5

Eervol, zeg. Door RTL Boulevard zojuist 99,9% zeker genoemd: acteur Michiel Huisman schittert binnenkort naast topmodel Gisele Bündchen in de nieuwste campagne van Chanel N°5. Hiermee treedt de Nederlander in de voetsporen van Brad Pitt (zie bekritiseerd spotje), met wie hij het doek deelde in de zombie-epos World War Z, meldt onder meer De Telegraaf. ”De commercial wordt in september gelanceerd”. Wat Huisman exact doet in het filmpje is nog niet duidelijk. De ster van de Nederlander, die inmiddels vijf jaar

Adidas en goksite 888poker laten Luis ‘de bijter’ Suárez vallen als reclame-uithangbord

De bijtgrage Uruguayaanse voetballer Luis Suárez is ook bij zijn sponsors in ongenade gevallen. Topsponsor Adidas heeft de campagne met hem voorlopig stopgezet. Hoe lang is nog onduidelijk; in ieder geval tijdens het WK. Ook bijgaande uiting is snel teruggetrokken in Brazilië. Die ging de wereld over als toeristische attractie omdat fans er gretig gebruik van maakten voor bijt-selfies. De grote goksite 888poker heeft Suárez ook laten vallen na hem nog maar enkele geleden tot hun reclame-uithangbord te hebben benoemd, meldt de Amerikaanse reclamesite AdAge. Adidas heeft het reclame-contract met Suárez zeker niet verscheurd. ”We nemen afstand van zijn recente gedrag en