Categorie: "Sociale campagne"

Campagne ‘Daar kun je mee thuiskomen’ effectief

De verkeersveiligheidscampagnes 'Daar kun je mee thuiskomen' van het ministerie van Verkeer en Waterstaat hebben een positieve invloed op het rijgedrag van weggebruikers. Het aantal verkeersslachtoffers is mede daardoor gedaald, aldus het ministerie, meldt het ANP. Sinds 2003 heeft het ministerie jaarlijks vier campagnes met vaste thema's gevoerd onder de noemer 'Daar kun je mee thuiskomen.' Daaronder vallen Alcohol in het verkeer (Bob), Beveiligings-   middelen in de auto (gordels, kinderzitjes), Agressie in het verkeer en Fietsverlichting en reflectie. Meer dan de helft van de bevolking is bekend met de campagnes. ''De over de hele linie gunstige gedragsontwikkeling

Vuurwerkcampagne op internet waarschuwt jeugd

Een Chinese vuurwerkmaker, de fictieve Li-Kung Lee, gaat rond de jaarwisseling jongeren wijzen op de gevaren van onveilig vuurwerkgebruik in het kader van de jaarlijkse vuurwerkcampagne van de Stichting Consument en Veiligheid. De campagne -met tips- begon vandaag met de lancering van de website www.chinesefireworks.cn, in het mandarijns. Maar je kunt doorklikken naar de ‘'persoonlijke'' Hyvespagina van Li-Kung Lee. Zie zo'n filmpje HIER. Hyves is

Goede doelen blij met gratis reclamezendtijd op Tien

Leuke publiciteitsstunt van de zender met de nieuwe naam, nuttig ook, voor honderd goede doelen. Deze maken komend weekend gebruik van gratis reclamezendtijd op Tien. Nadat de zender twee weken geleden bekendmaakte in het weekend van 16 en 17 december gratis reclamezendtijd beschikbaar te stellen voor goede doelen, hebben veel charitatieve instellingen zich gemeld, meldt Adformatie Online. Commercieel directeur van

Gamers moeten de boom in om gezond te blijven

Moedig je kinderen aan om meer aan sport te doen. Staan klein onderaan in deze magazine- advertentie van Bold, de Belgische Vereniging voor Obese Patiënten. Volgens de voorzitter ervan telt België bijna 4,4 miljoen mensen die met (ernstig) overgewicht kampen, 44 pct van de bevolking. Adverblog denkt dat Playstation het niet ideaal vindt, om zo de boom in te moeten, al is het dan voor een goed doel. Maar de Nintendo Wii maakt weer wat goed, als het gaat om jeugd en beweging. Zie hun Wii-commercial, met springende gamers. LG&F maakte de Bold-advertentie.

Meld Misdaad Anoniem gaat campagne voeren

Meld Misdaad Anoniem (M.) begint volgende week een campagne over agressie en geweld tegen hulpverleners en ander personeel met een publieke functie. De campagne maakt duidelijk dat mensen daar iets tegen kunnen doen. Wie namelijk niet naar de politie durft te stappen, kan anoniem bellen met M. via telefoonnummer 0800-7000, in de volksmond ook wel de ''verlinklijn'' genoemd. Minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken

ChristenUnie wil campagne tegen meeroken kinderen

Gezien de schadelijke gevolgen van het meeroken van kinderen, stelt de ChristenUnie-fractie voor om een ''gerichte campagne'' te starten om het roken in auto’s te ontmoedigen wanneer er kinderen, met name onder de zes jaar, meerijden. Vooruitlopend op de  begrotingsbehandeling Volksgezondheid, Welzijn en Sport noemt Kamerlid Joël Voordewind het zorgwekkend

SIRE-campagne wijst op kinderleed in Nederland

‘'Om Nederland de ogen te openen voor de grootschaligheid van kinderleed,'' lanceert SIRE de campagne ‘Ik zie ik zie wat jij niet ziet'. 'Omdat een welvarend land als Nederland zich zulke cijfers niet kan permitteren en het welzijn van onze kinderen de verantwoordelijkheid van alle Nederlanders is.'' Want in Nederland zijn ‘'honderdduizenden'' kinderen slachtoffer van verwaarlozing en mishandeling. Per week sterft minstens één kind aan de gevolgen daarvan. Het gaat om

Ook Tiësto achter bekroonde commercial Dance4Life

Het kon eigenlijk niet anders dan dat de Dance4Life-COMMERCIAL een prijs zou winnen. Tiësto wint ten slotte overal prijzen mee, of het nu gaat om muziek, videoclips of zijn ambassadeurschap, zegt Herman Roggeveen van NLPop.blog. Dance4Life, een van de vele projecten om aids tegen te gaan, heeft de beste Europese Hiv/Aids-commercial gemaakt met muziek gecomponeerd door Tiësto, waarvoor hij  de vocalen van Maxi Jazz gebruikte. Niet dat

Campagne moet eten van groente en fruit stimuleren

Het Voedingscentrum start binnenkort een grote, meerjarige campagne in kranten, tijdschriften en op de radio om het eten van groenten en fruit te stimuleren. Negen van de tien mensen eten minder dan de aanbevolen hoeveelheid van twee ons groente en twee stuks fruit per dag. ‘’Als iedereen in Nederland voldoende groente en fruit zou eten, kunnen per jaar duizenden ziekte- en sterfgevallen door hart- en vaatziekten en  kanker worden voorkomen’’, aldus het Voedingscentrum. De boodschap