Categorie: "Sociale campagne"

Bekende Vlaamse mannen bloot voor … anti-borstkankercampagne

Leuk. Om de strijd tegen borstkanker van vrouwen te ondersteunen gaan bekende Vlaamse mannen uit de kleren. Dinsdag heeft de Belgische omroep VRT het startschot gegeven voor de nieuwe campagne van Kom Op Tegen Kanker. Die nodigt alle mensen uit om het borst- onderzoek te onderschrijven en vrouwen aan te moedigen zich aan te melden voor een screeningsmammografie, meldt Showbizz- site.be. Om iedereen daartoe te motiveren gaan vijf bekende Vlaamse celebrities uit de kleren, onder het motto: ‘'wie vrouwen aanzet om naar hun borsten te laten kijken, krijgt zelf ook wat te zien.'' Voorlopig staan ze op foto's nog zedig bedekt, ‘'maar hoe meer mensen het borstonderzoek onderschrijven, hoe meer er van de naaktfoto's zichbaar zal worden.'' De

Formule-1 wagen Honda maakt reclame voor de aarde

De formule-1 bolide van Honda is komend race- seizoen niet beplakt met schreeuwende sponsor- namen, maar met een grote afbeelding van de aardbol. Het Japanse fabrieksteam, meldt het ANP, wil via de snelste wagens ter wereld aandacht vragen voor de wereldwijde milieuproblematiek. ,,Formule 1 en het milieu zijn niet bepaald bedgenoten en er zullen altijd cynici blijven, maar wij vinden het belangrijk genoeg om er iets mee te doen'', verklaarde teambaas Nick Fry maandag bij de onthulling van de reclameloze sportwagen. Je moet maar durven, op zo'n benzinevreter bij uitstek reclame maken voor het milieu… Fry zegt verder: ''De reikwijdte

BN’ers in advertentie in voetsporen klimaatgoeroe Al Gore

Bekende Nederlanders als Wubbo Ockels, Henny Huisman, Khalid Boulahrouz en Geert Mak trekken samen op voor een beter klimaat. ‘Zorg voor grote nieuwe windmolenparken op de Noordzee.' Met een verwijzing naar de Amerikaanse klimaatactivist (en oud-Vice President) Al Gore, die met zijn film ''Een ongemakkelijke waarheid'' aandacht vraagt voor klimaatverandering, zeggen de ‘BN'ers' dat het ‘vijf voor twaalf is' en dat het tijd is voor ‘een groene revolutie'. Ze roepen het nieuwe kabinet daarom in de advertentie over hun manifest ‘Verander het klimaat', die vandaag in de Volkskrant verscheen, op tot een aantal ‘noodzakelijke maatregelen'. Die moeten de opwarming van de aarde tegengaan, meldt Elsevier Online. Zo moet

Reclame begonnen gratis overheidsmerk: NY Condom

Het Health Department van New York City distribueert als sinds 1971 gratis condooms tegen seksueel overdraagbare ziekten, de laatste jaren vooral HIV/aids, nieuws is dat New York de eerste stad in Amerika is geworden -en in de wereld?- met een eigen merk, NYC Condom. Er is ook een reclamecampagne gestart, vooral bestaande uit affiches. Het Health Department distribueert nu al jaarlijks zon 18 miljoen condooms, met de hulp van een internetbestel- systeem. Kenneth Cole, mode ontwerper, voorzitter van de Aids-research organisatie amfAR en eigenaar van een grote serie modewinkels -waar de NY Condom ook gratis verkrijgbaar is- hielp mee

Campagne moet ‘middelvinger in ‘t verkeer’ uitbannen

Ha, nieuwe week, nieuwe sociale campagne. Jongere weggebruikers -16-25 jaar, inclusief beginnende bestuurders- moeten voortaan hun hand opsteken in plaats van hun middelvinger als ze zich in het verkeer aan iemand ergeren. Om dat te bereiken is Veilig Verkeer Nederland (VVN) de viralcampagne 'Sorry. Kleine moeite, groot gebaar' gestart, die de tolerantie tussen verkeersdeelnemers moet vergroten en vooral draait op free-publicity en sponsoring. Bezoekers van de site www.sorrygebaar.nl konden hun stem uitbrengen op alternatieven voor het opgestoken middelvingertje. Ze konden er ook

Ook Jamelia uit de kleren voor anti-bontcampagne

De volgende in het rijtje, Jamelia. Toonden we vorige maand fotomodel Joanna Krupa, deze keer poseert de naakte R&B-ster met een tevreden konijn op haar rug, in een sexy houding voor dierenrechten- organisatie PETA's treffende Rather Go Naked Than Wear Fur-advertentiecam- pagne. Zij vraagt haar fans om "zich goed te voelen in hun eigen vel en de dieren dat van hen zelf te laten houden", meldt Telegraaf Online. "Als je een hart hebt, moet je gewoon geen bont dragen," zegt ze. Mary McCartney (dochter van) was de fotografe. Jamelia is trouwens genomineerd voor Beste Britse Solo- artieste bij de Brit Awards.  Behalve Krupa gingen ook sterren als Sadie Frost, Pamela Anderson, Kim Basinger en Christy Turlington de Britse zangeres voor.

Harde spotjes van Think! tegen alcohol in het verkeer

Twee totaal verschillende, maar allebei indringende commercials van de Britse Think!-organisatie, die vecht tegen alcohol in 't verkeer en onderdeel uitmaakt van  het Britse Ministerie van Transport. Maar, als we dit Nederlandse onderzoekbericht moeten geloven, zullen deze harde boodschappen niet werken… Nou, mij raken ze in ieder geval wel.

Digibewust gestart met wachtwoordencampagne

Weer eentje! Digibewust is gestart met een landelijke campagne -tv, internet, boomerang-kaarten op scholen en bibliotheken, en site met tips- om jongeren bewust te maken dat zij veilig moeten omgaan met wachtwoorden die zij voor e-mail en internet gebruiken. In de praktijk blijkt dat jongeren nog onzorgvuldig omgaan met geheimhouding van hun wachtwoord en lang niet altijd een veilig wachtwoord kiezen, aldus Digibewust. Dit maakt jongeren kwetsbaar, b.v. voor pesten. De campagne loopt een maand en is in samenwerking met MTV Networks, KPN, MSN, Kaboem.nl, Habbohotel en Kennisnet.

Heerschop, Waas in NOC*NSF’s sportclubscampagne

Hoera, weer een campagne! NOC*NSF en de sportbonden willen er in 2008 een half miljoen nieuwe leden bij hebben. Met de campagne 'Je bent goed bezig, bij een sport-vereniging' laat de organisatie ‘'de unieke waarde van de sportclub'' zien. Ahum. De cabaretiers Peter Heerschop en Viggo Waas spelen er een hoofdrol in. De campagne bestaat onder meer uit een tv-commercial, verschillende advertenties, posters ‘'en hét internetplatform www.jebentgoedbezig.nl dat de