SIRE-campagne wijst op kinderleed in Nederland

‘'Om Nederland de ogen te openen voor de grootschaligheid van kinderleed,'' lanceert SIRE de campagne ‘Ik zie ik zie wat jij niet ziet'. 'Omdat een welvarend land als Nederland zich zulke cijfers niet kan permitteren en het welzijn van onze kinderen de verantwoordelijkheid van alle Nederlanders is.'' Want in Nederland zijn ‘'honderdduizenden'' kinderen slachtoffer van verwaarlozing en mishandeling. Per week sterft minstens één kind aan de gevolgen daarvan. Het gaat om

seksueel misbruik, huiselijk geweld, een tirannieke ouder, kinderprostitutie, een zwervend bestaan,  nooit eens een knuffel of complimentje, niemand die voor je eten zorgt of maatschappelijk uitgesloten wegens armoede. Met de campagne wil SIRE Nederland ‘'bewust maken van het grote aantal kinderen dat in de knel zit of dreigt te komen. SIRE wil dat mensen hun ogen openen, dat ze er met elkaar over gaan praten en dat iedereen bij zichzelf gaat bedenken wat hij of zij er aan kan doen.''

De multimedia-campagne, die vanmiddag in Paradiso werd gelanceerd in aanwezighed van Wendy van Dijk en jongeren van jeugdtheatergroep STUK, bestaat uit tv-, radio- en bioscoopcommercials, advertenties in dag-, week- en maandbladen (bureau: Doom + DIckson), een website, banners, freecards en stopperadvertenties. De heftige spotjes zijn te zien op deze RTL-site. De campagne loopt tot het voorjaar van 2007. SIRE werkt tijdens de campagne samen met Kindertelefoon en Stichting Korrelatie.

SIRE is een onafhankelijke stichting die zich ten doel stelt onderwerpen, die voor de samenleving belangrijk zijn maar niet of onvoldoende door andere partijen worden opgepakt aan de orde te stellen en bespreekbaar te maken. Dit gebeurt door het ontwikkelen van ideële, dus niet commerciële campagnes. Alle SIRE campagnes -dus ook deze nieuwe weer- komen tot stand door de vrijwillige en belangeloze medewerking van alle betrokken partijen uit de communicatiebranche. SIRE heeft geen banden met de overheid of andere organisaties

 

Lees ook:100ste SIRE-campagne vestigt aandacht op onbewust storend gedrag
Lees ook:Máxima bij jubileumcongres 40-jarige Stichting Ideële Reclame/SIRE
Lees ook:Nieuwe campagne SIRE vraagt aandacht voor pleegouders
Lees ook:SIRE komt met nieuwe site maar zwijgt nog over onderwerp nieuwe campagne
Lees ook:SIRE met campagne in aanval tegen ouders’ geschreeuw langs de lijn

Eén reactie op “SIRE-campagne wijst op kinderleed in Nederland

  1. J.de Hoop

    Ik schaam me dood ik herken mijzelf in a sociaal gedrag.Daar ga ik aan werken.Dank u wel voor de waarschuwing. Het is echt noodzakelijkm anders gaat het in Nederland van kwaad tot erger.Veel succes.
    Hoogachtend J.de Hoop

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.