Categorie: "Sociale campagne"

Campagne overheid tegen discriminatie bij sollicititaties (met adviezen)

Onbewust hebben we allemaal vooroordelen. Werkgevers net zo goed.” Zo luidt het prikkelende begin van een landelijke anti-discriminatie campagne van de Rijksoverheid vandaag in de dagbladen (KLIK erop om wat te vergroten). Goedook: de tekst verwijst door naar een site met nuttige tips oveDiscriminatie overheidr die vooroordelen en meer. En zie ook een video over het aannemen van een oudere werknemer, als onderdeel van de Zet een streep door discriminatie-campagne. De tekst van bijgaande advertentie: ”Voorkom dat ze het sollicitatieproces beïnvloeden en vergroot de kans de beste kandidaat aan te nemen. Ontdek hoe het zit met je eigen vooroordelen en wat je er tegen

Verbijsterende anti-wapenbezit advertentie wint hoogste reclameprijs in Amerika

Kroger loaded gunOne of them isn’t welcome at Kroger. Guess which one.’ Hij lag al klaar, deze verbijsterende advertentie tegen wapenbezit in de VS. Want kreeg deze maand de hoogste reclameonderscheiding in de VS, een Grand Effie. Waarmee effectieve reclame wordt beloond. Maar met effectieve reclame ben je er nog (heel) lang niet, weten we van de meest recente schietpartij in Orlando, met 50 doden. Door een IS-aanhanger vermoord omdat ze homo waren. Te verschrikkelijk voor woorden. De winnende campagne en uiting, bijgaand, is onderdeel van een actie tegen Amerikaanse supermarkten die toestaan dat binnen wapens gedragen worden. Hoe is het mogelijk… Maar meisjes die een ijsje verorberen in de winkel, dat mag dan weer niet… Supermarkt Kroger was geselecteerd als het mikpunt van deze door,

In de steek gelaten honden-video wint reclameprijs in Dubai

In Qatar is het rechtssysteem een vloek voor vrouwen, maar daarover zul je ter plekke geen reclame-campagnes zien. Weten we door de toestanden rond de in de steek gelaten 22-jarige Linda. Zou het zoveel beter zijn in, bij voorbeeld Dubai? Geen idee, maar daar maken reclamemakers zich in ieder geval zorgen over het in de steek laten van… hondjes. 38 smiles, dat zich inzet voor dierenbelangen, liet bijgaande vermakelijke video maken. Die onlangs een prestigieuze reclameprijs won: goud

Hulp met zonnepanelen financieren in de reclame

ZonnepanelenLekker altijd, die boodschap onderaan: ‘Let op! Geld lenen kost geld.’ Als je mensen geld wil lenen. Want bijgaande advertentie voor zonnepanelen gaat daar natuurlijk over. Voor een goed doel, energiebesparing. De advertentie plukten we uit de Volkskrant van zaterdag (KLIK erop om wat te vergroten). De adverteerder is het Nationaal Energiebespaarfonds, dat lage rente, boetevrij aflossen en direct online aanvragen biedt. De tekst: ”De overheid heeft als doelstelling Nederland duurzamer te maken. Daarom helpt het National Energiebespaarfonds particulieren bij het financieren van energiebesparende investeringen in of aan de eigen woning.” En: ”U kunt maximaal 75% van de hoofdsom van de Energiebespaarlening gebruiken voor het financieren van zonnepanelen. 25% besteedt u aan een 2e maatregel.” De uiting werd mede mogelijk gemaakt door de

Opvoedreclame NS over gevaar van instappen na fluitje

Wordt dit een serie? OpvNS fluitenoedreclame van de NS? ;-) . ‘Vanaf nu: fluiten = niet meer instappen lijkt een eerste uiting, vandaag uit dagblad Metro geplukt (KLIK erop om wat te vergroten). We worden geadviseerd hoe we zorgen de trein te halen, jawel. Met een vrolijk grapje als illustratie: snel je sportschoenen aantrekken. Zie ook de video. Een flinke, landelijke campagne start deze week, mensen doen niet alleen hun voet tussen de deur, maar hele kinderwagens, blijkt. De tekst vol open deuren: ”Voor een prettige reis is het snel en veilig vertrekken van de trein belangrijk. Wij werken daar elke dag aan, maar jouw hulp is minstens zo nodig. Zorg er dus voor dat je instapt

Van Alphen tot Utrecht (en Schiphol): hoe ProRail vernieuwt in juli-augustus gemeld advertentie

ProRail vernieuwtVoorkom verrassingen‘ adviseert deze advertentie in dagblad Metro vandaag. Bekijk ‘m goed ;-) . ‘Check kort voor vertrek de reisplanner van uw vervoerder voor een actueel reisadvies,’ meldt de advertentie van ProRail, dat blijft vernieuwen. Ook in juli en augustus weer, van Alphen en Arnhem tot Schiphol en Utrecht. KLIK erop om de advertentie wat te vergroten, waardoor

Campagne ‘Give it up for Ramadan’ moet moslims en niet-moslims verbinden

Give it up for Ramadan. Dertig jongeren uit twaalf Europese landen, inclusief de Amsterdamse Mina en Ismael, bedachten een campagne om radicalisering tegen te gaan. Die is inmiddels van start gegaan, meldt de AT5, de tv-zender van de hoofdstad, ‘moet tegenwicht bieden aan de geraffineerde propaganda van extremistische organisaties zoals IS’. Door, en dan komt dat zo de laatste tijd zo vaak gebruikte

 

Kleuter Ellee redt moeder met epileptische aanval in infomercial Mumsnet

Kan je kleuter je leven redden? Jazeker bewijst deze indringende infomercial van even geleden van Mumsnet, het populaire Engelse blog voor ouders. Het meisje Ellee Mae belt noodlijn 999 daar vanaf een vaste telefoonlijn. Reclamebureau Grey London is de maker en won er onlangs een prestigieuze reclameonderscheiding mee

Claim uw huishoudelijke zorg terug roept FNV op in advertentie met steun van Omroep Max

Waar zo’n publieke omroep zich allemaal niet mee bezighoudt (en mág houden)… Omroep Max is een van de ondertekenaars van de FNV-advertentie vandaag in de VolkFNV huishoudgeldskrant, waarin de vakcentrale oproept om uw huishoudelijke zorg terug te claimen (KLIK erop om tekst te vergroten). Mede-ondertekenaars zijn, logisch, KBO-Brabant (belangenvereniging van ouderen KBO-Brabant en de politieke partijen GroenLinks, Partij van de Arbeid, SP en 50 Plus. Prima actie overigens, daar niet van. De blauwe tekst hebben we even opgetikt: ”Bent u sinds 1 januari 2015 uw huishoudelijke zorg verloren? De Centrale Raad van Beroep heeft uitspraak gedaan dat dit in flink wat gemeenten onrechtmatig is gebeurd omdat er geen maatwerk is geleverd. Geldt dit

Eerst award voor mensen met beperking gelanceerd meldt advertentie

In diverse dagbladen vandaag aangekondigd per advertentie: de Gouden Venus van Milo, ‘s lands eerste award voor mensen met een beperking. De plukten we uit De Volkskrant vandaagAward beperkingsmens (KLIK erop om te vergroten, waardoor de tekst leesbaar wordt). De award is in het leven geroepen door het goededoelenfond-fonds van Dela, de uitvaartverzekeraar/verzorger. Met, op de foto te zien, Marc de Hond als ambassadeur. Via Top 100 onbeperkt kan iedereen t/m zondag 22 mei nog maar zijn stem uitbrengen. Op de 27ste wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens de Supportbeurs in de Utrechtse Jaarbeurs. De advertentie start met de tekst: ”Acteurs hebben de Oscars, televisiepresentatoren de Gouden Televizier-Ring. Vanaf dit jaar is er ook een