Categorie: "Promoties"

Golf-tennis: gekke spelletjes als reclame voor KitKat

Insane Golf Tennis! Ik heb wat met KitKat, altijd gehad. Dus altijd aandacht hier voor KitKat-reclame, van waar dan ook. Hoe rot ook, haha. Nu iets uit Nieuw Zeeland, waar je hele gekke spelletjes kunt inzenden en als je mazzel hebt $10.000 winnen (en 3 minutes of fame op tv). Zie uitlegfilmpje hier. Aandacht voor ‘Golf Tennis,’ in een sportzaak beoefend. Mag geen fake zijn, zeggen ze. Maar  being played in the store! The guys at work playing tennis with golf balls and clubs, watch out Federer, James can play a shot through his legs too!

Redactionele reclame Gerbrands’ coachingboek in Telesport

Redactionele reclame werkt natuurlijk het best, en daar maakt de ook commercieel wakkere krant goed gebruik van, vanochtend. Morgen kunnen alle lezers van Telesport namelijk gratis het door Toon Gerbrands geschreven boek ‘Inspiratie Coachen en Presterenvia telesport.nl downloaden. Dit is een week voordat de gedrukte versie (€12,90) te koop is. Goed initiatief. Telesport is media-sponsor van het boek van Pharos Uitgevers, met sponsoring van Afas ERP Sofware. Lezers maken ook kans op een van de 140 kaartjes voor een symposium in het Afas Theater in Leusden over het boek, met diverse topcoaches, op 29 juni. Zoals Ton Boot, Robert Eenhoorn, Louis van Gaal en, uiteraard, Toon Gerbrands zelf. Lezers kunnen via de site ook vragen stellen en de stellers van de beste tien worden ook uitgenodigd.

Bas Kosters ontwerpt ondergoed voor Zeeman, bekijk ‘t

Ontwerper Bas Kosters (34) gaat samenwerken met, en dus reclame maken voor, Zeeman, van die boxers, en de MutsHave, weet je nog? Die goed textielketen, ja. De collectie ‘Bas for Zeeman‘ is bedrukt met kleurrijke prints in de sfeer van matrozentatoeages, meldt Elsevier. De gelimiteerde collectie is vanaf 19 september 2011 te koop. ”De gedachte dat aan design niet altijd een enorm prijskaartje hoeft te hangen, past bij de ‘anti-fashion-filosofie’ van Kosters. Hij wil met dit gedachtegoed een tegenhanger van het hedendaagse ‘modegeweld’ zijn. Kosters gaat voor eigen identiteit en attitude: ‘Het gaat er niet om wat je draagt, maar hoe je het draagt,’ aldus de extravagante ontwerper. Persuade is Zeeman’s reclamebureau in deze.

Nieuwe reclamevorm? Met LipDub-video en ‘American Pie’ imago ‘stervende stad’ in VS redden

Weer eens iets anders als reclame dan de flashmob, op straat, in een station of vliegveld: de LipDub-video. En meteen maar met de “The Greatest Music Video Ever Made-”claim, verzorgd door 5.000 inwoners van de stad Grand Rapids in de VS, op basis van het beroemde American Pie-lied van Don McLean. Reclame? Ja, voor die stad, dat vonden de inwoners wel nodig nadat Grand Rapids door het invloedrijke Amerikaanse nieuwsmagazine Newsweek een ‘stervende stad‘ was genoemd. Niets is minder waar, volgens hen. Wat een leuk idee. Benieuwd wanneer we zoiets in Nederland zien, al zou ik

Dag in het leven van een Audi-rijder op Le Mans (filmpje)

A day in the life of an Audi driver‘ Audi is een dominante deelnemer in Le Mans, en won daar negen keer in de afgelopen 11 jaar. Hun reclameleus Vorsprung durch Technik wordt daar volledig waargemaakt, in actie, zeggen ze. In dit fijne filmpje, gemaakt door reclamebureau Bartle Bogle Hegarty in Londen wordt die associatie met Le Mans gepromoot, met hulp van dubbele winnaar Allan McNish..

H&M opent strandwinkel in Scheveningen, steunt WaterAid

H&M heeft afgelopen weekend een beach pop-up store -tijdelijke winkel- geopend aan het strand van Scheveningen, aangepast aan het strandgevoel. H&M verkoopt er een zomerse collectie in blauwnuances waarvan 25% van de opbrengst naar de organisatie WaterAid gaat, meldt Marketing Tribune. Met deze winkel, die in niets op een reguliere H&M-winkel leek (eerder op een grote kist), wil de van origine Zweedse kledingretailer aandacht vragen voor de basisbehoeftes van schoon

Lidl gaat zelfs de lucht in om prijs/kwaliteit te bewijzen

First Class for All.’ Kijk Lidl nou toch. Om voor eens en voor altijd te bewijzen dat kwaliteit en lage prijzen elkaar niet hoeven te bijten organiseerde de Duitse foodretailer in Portugal iets heel speciaals tijdens een vlucht van een commerciële jetvlucht. Een Eerste Klas-maaltijd voor alle passagiers, ook voor de meer verwende in de Economy Class. Bereid met, u heeft het al geraden, producten die gewoon te koop zijn in de winkel. En iedereen was erg te spreken over het gebodene, claimt Lidl. Wat wel weer bereid was door een speciale kok, dat dan weer wel (voor eerste filmpje klik hier). Dit alles was een idee van reclamebureau Leo Burnett Iberia in Portugal. Via DirectDaily.

Waterspuiten en kussengevecht als reclame voor Chocomel

”Heb jij het nog in je?” Het begon met een sneeuwballengevecht, eind vorig jaar. En nu is er het zomerse waterspuiten en een kussengevecht, als reclame voor Chocomel, bedacht door reclamebureau DDB Amsterdam. Bekijk alle experimenten hier. ”Chocomel daagt alle Nederlanders tijdens verschillende experimenten uit om zich eens helemaal te laten gaan. Om niet te denken, maar te doen. Gewoon lekker spontaan. Ga jij de uitdaging aan? Heb jij het nog in je?” Benieuwd wat er nog meer te verzinnen valt (planking op 50 Chocomelblikjes? ;-) .

Youp heeft er kijk op in Den Haag (hoe Kijk! Optiek inhaakt)

Het Haagse Kwieker Communicatieteam vroeg ons hun eigen inhaakactie in het zonnetje te zetten. Graag gedaan. Eergisteren las Youp van ’t Hek in boekhandel Paagman in Den Haag voor uit zijn nieuwe boek ‘De gelukkige olifant’. Tegenover deze boekhandel is Kwieker’s klant Kijk! Optiek gevestigd. ”In je hoofd vindt nu al bijna direct een optelsom plaats. Youp, voorlezen, bril. Juist, daar kun je wel iets mee!” Speciaal voor die dag maakte het team deze poster en hingen ‘m op bij de overburen van het voorleesadres. ”Een mooie inhaker en aanhaker bij de pay-off ‘Look Sharp,’ al zeggen ze ‘t zelf.


Telegraaf-reclame voor ‘Heimweewinkel’ en de Hema lift mee

Dagblad De Telegraaf maakt vandaag groots reclame voor de eigen online Heimweewinkel en de zo Hollandse Hema, behalve qua eigendom dan, mag vrolijk meeliften. Maar de twee partijen zijn dan ook in zaken met de HEMAnd (en de Heimweewinkel biedt ook een lichtblauwe babyspijkerbroek aan, niet heel heimwee). Verder kun je de (merk)producten wel zo ongeveer raden. Over de verzendkosten voor het buitenland zag ik zo gauw niets. De wakkere adverteerder komt weer met een aardige tekst (waar staan die WTC-achtige Twin Towers eigenlijk?).