Categorie: "Promoties"

Nieuw voor de kinderen: Koninginnedag Kassa ABN Amro

Leuk idee. Speciaal gemaakt voor alle kinderen van Nederland die op 30 april gaan verkopen, dansen, levend standbeelden of muziek maken op de vrijmarkt.Want dat levert allemaal extra zakcentjes op en dus heb je die dag een kassa nodig. En niet zomaar een kassa, maar een heel bijzondere,” aldus reclamebureau Van Wanten. Omdat je Koninginnedag groot moet aanpakken, zijn er 500.000 gemaakt die via dm naar ABN Amro-klanten gaan en ook gratis opgehaald kunnen worden bij elk bankkantoor. PS En hou ‘m goed in de gaten, zou best eens de aandacht kunnen trekken van grijpgrage vingers.

Shell komt met MotorkapLeeuw als gadget voor EK Voetbal

Shell lanceert de tweede grote EK Voetbal ’12-promotie na Bavaria’s Overwinningsjurk/ Victory Dress-reclamejurk. Alle ogen zijn nu gericht op Heineken. De ING-achtige oranje motorkapleeuw, is vanaf 3 mei verkrijgbaar bij de Shell servicestations, meldt vaksites Adformatie en MT vandaag. Het gadget, dat volgens Shell een duidelijke knipoog is naar het bekende Jaguar embleem, kost € 2,50 of 250 Air Miles bij elke tankbeurt van minimaal 25 liter Shell brandstof. Per tankbeurt krijg je maximaal één exemplaar. Na de beroemde Tijger in je tank van concurrent Esso gaat Shell aan de slag met een leeuw. ”De bedoeling is dat automobilisten en oranje supporters het beestje met bijbehorende stickers op de motorkap bevestigen. Expliciet merkt Shell erbij op dat de bevestigings- stickers zijn gemaakt van autolak vriendelijk materiaal dat gemakkelijk te verwijderen is,” aldus Adfo. Vanaf begin mei zijn op Shell.nl/motorkapleeuw bovendien handige tips te vinden voor het bevestigen van de motorkapleeuw. PS En nu maar hopen dat ze niet meteen gepikt worden als je even parkeert of, erger nog, stil staat voor het stoplicht.

 

Publiek mag ‘Six Word Story’ bedenken voor competitie NightWriters/Interbest

NightWriters, de club van bekende schrijvers, en (hoge) reclamemasten- exploitant Interbest organiseren de ‘Six Word Story’-competitie voor de tweede keer, blijkens deze advertentie vandaag in de wakkere krant. Het is een officiële wedstrijd in het schrijven van extreem korte verhalen. Wel een kunst op zich. Iedereen kan gedurende de komende maand één of meerdere six worders insturen; en wel per sms naar nummer 3111, met daarin SIX, gevolgd door jouw zes woorden. Je ontvangt daarna ter bevestiging een eenmalige sms en die kost je wel 1,50 euro. Zie de actievoorwaarden op de site van

40-jarige Publi-Air maakt giant inflatable voor goed doel

Publi-Air maakt al 40 jaar inflatables -voor het gemak, haha, opblaasreclame- voor uiteenlopende klanten, waaronder goede doelen. Omdat ze jarig zijn en goede doelen een warm hart toedragen, en een publiciteitstuntje nooit weg is (nee, dat schrijven ze niet), geven ze een giant inflatable -zie Unilever-voorbeeld beneden- ter waarde van 5000 euro weg. Op de site van Publi-Air kun je stemmen op je favoriete doel; er worden er negen genoemd. “De winnaar bepaalt zelf hoe de inflatable eruit komt te zien en krijgt hiermee een mooie eye-catcher voor evenementen en acties. Jarenlang plezier gegarandeerd!” Stemmen vanaf vandaag t/m 20 april a.s. De winnaar wordt op 1 mei bekendgemaakt via die site en diverse media.

David Beckham in zijn eigen onderbroek voor H&M-reclame

Geen idee voor hoeveel merken ondergoed-ie al reclame heeft gemaakt, maar David Beckham kwam er via zijn werk voor Dolce & Gabbani achter hoe groot het gat in die markt is. De zogeheten bodywear-lijn is vanaf 2 februari wereldwijd te koop bij H&M en uiteraard gaan de campagnefoto’s al rond op internet, meldt onder meer Elsevier. Zie het allemaal bij voorbeeld bij Forbes. In juli meldde persbureau Reuters dat het om een samenwerking van minstens twee jaar gaat. Beckham zal ieder seizoen nieuwe ontwerpen op de markt brengen. ’De afgelopen jaren heb ik met mijn team een bodywear-lijn ontwikkeld en ben erg positief over wat we hebben ontworpen en geproduceerd,’ zei Beckham in juli in een verklaring. ‘We hebben in H&M de perfecte partner gevonden.’ ‘De samenwerking met H&M is een belangrijke stap in de evolutie van David als sportheld naar ondernemer en icoon,’ zegt Simon Fuller, de bedenker van het populaire tv-programma Idols en sinds lange tijd de zakenpartner van Beckham.

 

Onthuld op advertentiepagina: Telegraaf trakteert abonnees

Huh? Is De Telegraaf jarig? Komt er een feest aan, begin volgend jaar? Niets van dat alles, maar de wakkere krant heeft besloten -en daar komt geen rijmpje aan te pas- om al haar abonnees te gaan trakteren. Dat wordt vandaag in bijgaande paginagrote advertentie aangekondigd. En de reden om dat te doen klinkt niet erg solide, want ‘zomaar’ wat terugdoen ‘omdat u abonnee bent.’ Misschien, gok ik, wantrouwend als altijd, om abonnees vast te houden als de acceptgiro’s volgend jaar weer in de bus vallen? En losse kopers te verleiden? Enfin, prima actie natuurlijk van De Telegraaf en slimmer dan een abokorting. Ik hoop dat die traktaties inderdaad leuk zijn, al zijn ze dan gratis.  In 2012 ontvangen abo’s 26 keer wat, kan ook een exclusief voordeeltje zijn, of iets handigs of lekkers, vermoedelijk steeds aangekondigd in een zaterdag editie. ”In de krant van morgen lichten we alvast een tipje van de sluier op.” Ben benieuwd.

Joop Braakhekke als messentrekker actief in BP-reclame

Tot 31 januari  2012 kun je sparen voor koksmessen bij BP en deelnemen aan -zie bijgaand filmpje- de door Joop Braakhekke geleide quiz ‘hoe scherp ben jij? met kans maken op een avond met Joop voor twee personen bij zijn restaurant Le Garage in Amsterdam. Zo snijdt het mes mooi aan twee kanten, deze publiciteit, want Braakhekke kan wel wat meer klandizie gebruiken, getuige zijn lunch-deal onlangs met Groupon. Zelf reageert Braakhekke op dit bericht: ”Probeer in Le Garage maar eens een tafel te boeken, dat valt na 21 jaar nog steeds niet mee.” Bij BP tanken is sparen voor een hoge korting -tot zelfs 90% meldt Reclameweek- op een set door Braakhekke aanbevolen professionele koksmessen van het Zwitserse merk Schulte-Ufer. Zie op YT ook uitlegfilmpjes over de diverse messen.

Met Jim Bakkum onder de wol voor kick-off wol campagne

Zanger en musicalster Jim Bakkum -why him?- kroop gisteren met diverse Amsterdammers onder de wol. Hij vroeg hiermee aandacht voor de voordelen en mogelijkheden van de natuurlijke wolvezel. Wol kent een eeuwenoude geschiedenis en met diverse activiteiten brengt de non-profit organisatie Campaign for Wool de vezel opnieuw onder de aandacht. In Maison de Bonneterie-winkels in Den Haag en Amsterdam zijn drie weken lang speciale wollen collecties van studenten van het Amsterdam Fashion Institute en Magnus Dekker te bewonderen. De opzet van

SP haakt met reclame T-shirt in op Wilders ‘Doe ‘ns normaal’

De SP probeert een slaatje te slaan uit de inmiddels beroemdste politieke quote uit de Algemene Beschouwingen van vorige week. Het ‘Doe ‘ns normaal man!‘ van Geert Wilders wordt op een T-shirt geparafraseerd tot ‘Doe effe sociaal man!Meldt de Volkskrant-site vandaag. Een afbeelding van partijleider Emile Roemer en de rode kleur moeten verder verduidelijken dat we hier te maken hebben met een hebbeding van de SP. Het T-shirt is een initiatief van de jongerenafdeling van de SP, ROOD. Voorzitter Leon Botter over de aanvaring van Wilders en Rutte: ‘Het is hypocriet dat ze elkaar zo de maat nemen, terwijl ze samen onze beschaving keihard afbreken. Roemer liet op een inhoudelijke manier zien dat er een sociaal alternatief is. Dat verdient een t-shirt.’ PS Ik vraag me wel af waarom ze dat ‘ns hebben vervangen door ff.

Na hotelkamers: Kruidvat met gratis RTL Boulevard Quiz Spel

Na de hotelkameractie onlangs met Fletcher komt Kruidvat weer met iets nieuws, blijkt uit een advertentie vandaag in de wakkere krant: het RTL Boulevard Showbizz Quiz Spel, gratis bij de twee actieproducten. Waarde ervan €9 claimt de retailer. En onder de pagina zijn afbeeldingen te zien van een dozijn a-merken, allemaal schoonmaakmiddelen, maar vermoedelijk volgen (veel) meer merken in de winkel de komende dagen. De actie begon gisteren en loopt t/m zondag 9 oktober 2011. En: op is op.