Categorie: "Promoties"

De bladenweek is 10 t/m 23 september (met ‘BLAD’ cadeau)

De Bladenweek, een gezamenlijke actie van vak- en tabakswinkels, komt er weer aan: van 10 t/m 23 september a.s. Koop die week voor 7,50 euro aan tijdschriften en ontvang gratis het tijdschrift BLAD, ‘het bijzondere Bladenweek- geschenk.’ Dat is een speciaal voor deze periode ontwikkelde glossy van 136 pagina’s, inclusief omslag, te verspreiden in een oplage van 330.000 exemplaren en gericht op één doelgroep: vrouwen van 20-49. Thema:  Modern Family. De speciale site meldt nog: ”BLAD zal bovendien een ander bekend succesonderdeel van tijdschriften extra benadrukken: voordeel. BLAD is ook werkelijk een cadeautje van waarde.” Bijgaand de advertentie, uit de Elsevier geplukt (KLIK erop om iets te vergroten). Achter de actie zitten onder meer Ako, The Read Shop, Primera en Bruna.

Roorda: ‘Politiek campagne voeren gewoon reclame maken’

Politiek campagne voeren is gewoon reclame maken. Een combinatie van bedwelmen, verleiden, inpakken en afsluiten.” Stelt iemand die het kan weten in zijn wekelijkse column op BRN Nieuwsradio: reclame-expert Eugène Roorda. ”Dat bedwelmen en verleiden doen de partijen om zoveel mogelijk zieltjes te winnen voor hun club. Dat heeft niks met de inhoud te maken, die is namelijk stom vervelend. Bovendien is alles altijd weer bespreekbaar. Dus is het puur een kwestie van vorm, van uiterlijk vertoon, van strijd, persoonlijkheid, van juiste beelden en de goeie zinnen. Precies de trucs die we hanteren in de reclame. Ook in politieke campagnes overdrijf je dus per definitie schromelijk. Zonder overdrijving word je immers niet opgemerkt tussen die honderden signalen per dag die de burger/consument voor zijn tetter krijgt.”

Moet je kijken hoe mensen op crackersmachine reageren

Leuk dit. Hoe ver gaan mensen, in dit geval Australiërs, om een gratis pakje crackers van het merk Fantastic Delites te pakken te krijgen? Ver, maar lang niet ver genoeg natuurlijk. Waar is die striptease, haha. Het bedrijf liet een ook muziek spuwende machine bouwen en op een druk punt neerzetten zelf / zelf op de knop drukken kan ook. Catchy is dat laatst te horen muzieknummer, blijkt ook uit verschillende verzoeken op YouTube. En de fabrikant reageert keurig en snel met een antwoord: ‘Girlfriend‘ van Marc Lane en Greg Hatwell. Via een bron die nooit andere bronnen noemt, dus doe ik het ook maar niet, in dit geval.

OS Londen: campagne voor Olympische ‘geluids’-VW Up!

Ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Londen ontwikkelde Volkswagen een speciale versie van haar kleinste wagen, de Up! Uitgerust met technologie waarmee het mogelijk wordt de auto te laten rijden op (stem)geluid. ”Met deze speciale uitvoering stelt Volkswagen supporters in staat zich juichend te kwalificeren voor een Olympisch ticket,” meldt Reclameweek. Van 27 juli tot en met 12 augustus vinden in Londen de Olympische Spelen plaats. Volkswagen, al 25 jaar de mobiliteitspartner voor Nederlandse Olympische sporters, gaat dit jaar op zoek naar de supporters die onze atleten nét dat beetje verder kunnen helpen. De campagne is van reclamebureau Achtung. Na Hap Holland Hap van Peijnenburg tijdens het EK Voetbal dus Up! Holland UP! van Volkswagen tijdens OS Londen. Een grappige commercial  is ook gemaakt. Meer details in de overlees.

Niks Feyenoordvlag: waslijn vol overhemden op Euromast

De Euromast in Rotterdam is gisteren op een wel heel bijzondere en ludieke manier aangekleed. Niet met Feyenoordvlaggen, wat niet geheel ondenkbaar was. Maar met tientallen overhemden in alle kleuren en maten aan een liefst 180 meter lange waslijn, gehangen aan de de hoogste uitkijktoren van Nederland. Daarmee vierde het -uiteraard- Rotterdamse DreZZd de officiële opening van z’n webshop, alwaar de consument zelf online overhemden en bloezen kan ontwerpen en bestellen. Vanaf 49,95 euro. Foto: Jan van Woerden.

Kampioensschaal 3dagen te bewonderen in Ajax Experience

De Ajax Experience op het Amsterdamse Rembrandtplein hoopt een graantje mee te pikken van alle aandacht voor het tweede kampioenschap op een rij van de voetbalploeg uit Amsterdam. Ajax’ kampioensschaal kan er worden ‘bewonderd’ en wel op 4 tot en met 6 mei. Zie bijgaande advertentie vandaag in de wakkere krant. Eraan gekoppeld is een mei vakantie-actie: een korting van anderhalve euro op je ticket plus een gratis Ajax tas. Je kunt eventuele tickets ook online kopen. Exclusief korting kosten ze

Speciaal kampioensschaal-blikje van Ajax sponsor Amstel

Trotse Ajax-sponsor Amstel Bier heeft een verrassing voor Ajacieden – en enkele honderden andere gelukkigen. Tgv de zo 31e landstitel van Ajax brengt het biermerk een speciaal kampioensblik uit, meldt De Telegraaf. Het op ‘t eerste oog ‘normale’ Amstel-blikje (KLIK erop om wat te vergroten) bevat aan de onderkant een gegraveerde replica van de kampioens- schaal die Ajax in ontvangst heeft genomen. Het jubileumblik verschijnt in een gelimiteerde oplage van 2400 en gaat vanavond naar Ajax-spelers en staf en kan – bij de aanschaf van een krat Amstel Bier – worden verkregen bij de Amsterdamse Albert Heijn-vestgingen aan de Eerste van Swindenstraat 91, Elandsgracht 13, Frederik Hendrikstraat 83 en Kleine Wittenburgerstraat 18. Voor de orginele actie (van reclamebureau DDB) geldt: op is op. Dus éérst rennen, dán zingen ;-)

Koninginnedag: Nurofen-sticker tegen bruggen(hoofd)pijn

Ieder jaar met Koninginnedag gaan er weer heel veel bootjes de Amsterdamse grachten op. En na een paar biertjes vergeten sommige mensen nog wel eens dat de bruggen in Amsterdam niet zo heel hoog zijn. Daarom kwam Nurofen met een mooi gebaar: weg met de kopstoot, dus hoofdpijn. En waarschuwde de feestvierders rekening te houden met hun hoofd. Ruim 200 stickers op bruggen -aan beide kanten haha- deden hun werk goed claimt de pillenmaker: geen enkele brug zorgde dit jaar voor hoofdpijn. Bedacht door reclamebureau Euro RSCG. Bron: rechtstreeks.

Rugnummer-actie Heineken in aanloop naar het EK Voetbal

”Ik ben te zien in de #Heineken #Rugnummers #Commercial. Plaatje: http://ow.ly/i/AKQR.” Twitterde onze man op grote hoogte, in de Soyuz, trots: André Kuipers, oftewel @space_andre. ”Met jouw eigen Rugnummer,” zegt Heineken over de nieuwe actie, ”kan je ook jouw steentje bijdragen aan het ultieme doel: de Europese Titel. Wat doe jij voor Oranje?” Check facebook.com/heineken. Een campagne die de verbondenheid tussen de bierbrouwer, Oranje en de fans benadrukt, ten behoeve van dat grote doel, de titel. Iedereen krijgt bij aanschaf van een kratje Heineken het speciale Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer krijgt. Waarmee veel te doen is. Meer over die wat gecompliceerde actie op site Adformatie. Zie ook het hoe het werkt-filmpje van Heineken hier. Ook Jupiler doet aan EK-shirts. Lees er hier over.