Categorie: "Promo"

Reclamepreview Blackberry 6: knokken met iPhone OS 4?

Hoe noem ik dit hotte nieuwe filmpje, een reclame-review lijkt mij wel wat. Voor RIM’s nieuwe Blackberry 6 operatingsysteem. Met muziek van de  Black Eyed PeasBoom Boom Pow‘. Deze state-of-the-art Blackberry zou helemaal klaar zijn om de strijd aan te gaan met de over een paar maanden te verschijnen iPhone OS4. Ben benieuwd. Via TiPD.

Symphonica in Rosso: Sting naar NL met Royal Philharmonic

Symphonica in Rosso was vorig jaar een succes, met Golden Oldy Diana Ross. Dit jaar, als er weer voldoende belangstelling is, komt Sting voor een concert naar Nederland, begeleid door niet minder dan het prestigieuze Britse Royal Philharmonic Concert Orchestra (dirigent Steven Mercurio). En de reclamemakers zijn er vroeg bij, getuige deze affiche. Want het concert is pas op 15 october gepland. De kaartverkoop start echter al vandaag 24/4 om 10 uur via Live Nation.nl en via www.telegraaf.nl. Maar waar het concert plaats vindt staat er niet bij, vreemd genoeg. Ik ben een fan van Sting, dus daarom maar wat  aandacht voor deze reclame-affiche voor het concert, georganiseerd door Mojo en Brand New Live. Sting is bekend van nummers als Englishman in New York (mijn favoriet), I never lost faith in you, Every little thing she does is magic, Message in a bottle en, natuurlijk, Roxanne.

Sting Symphonica Rosso affiche

‘Men with talent’ op SBS is ‘gewoon’ campagne Heineken

[UPDATE: nieuwste spotje] Wie deze week SBS heeft gekeken heeft waarschijnlijk ook onderstaande promo voorbij zien komen. Verder weinig over gehoord, maar het lijkt er op dat de zender een soort talentenjacht voor mannen gaat organiseren. ”Ongetwijfeld dik gesponsord door een bekend biermerk, maar dus wel goed nieuws voor als je nog een mooie truc kent.” Schrijft vandaag weblog Fok.nl. Maar waarom niet gewoon Heineken genoemd als sponsor van Men with Talent? Die biernaam vernam ik uit goede bron, zoals dat heet. MAAR: Sorry, Fok, er komt geen SBS-show met die naam. Wel een serie MwT-shows, van Heineken, maar dan in de reclameblokken van SBS. Zeggen mijn bronnen. Wel een erg leuke stunt weer, na die super Walk-in Fridge-serie. Pikant feit: de commercieel directeur van SBS, Peter Vertregt, was in zijn vorige leven marketing directeur van … Heineken. Man with talent! Proost.

Waar de grote ideeën vandaan komen verteld in Lego-filmpje

‘Inspired by a million true stories.” Vraag je je wel eens af waar de grote ideeën vandaan komen? Zie dit aardige filmpje van Lego, de Deense fabrikant die zo hard moet vechten om zijn speelgoed populair te houden in het computer/internettijdperk, na al die jaren van successen. Zelf zeggen ze: ‘‘If you’re a fan of LEGO bricks, eureka moments, or guys with odd mustaches, you really should see this. Great ideas just CL!CK.” Bron: rechtstreeks.

Reclametrailer Microsoft’s ‘Gears of War 3′ voor Xbox

Brothers to the end.” Microsoft kondigde de laatste aflevering aan voor zijn Xbox-spel Gears of War, nummer 3, die net uit is. Hierbij de reclametrailer, met veel schieten, uiteraard, en een uiterst lieflijk liedje als achtergrondmuziek. Newly birthed agency215 (in de VS, voorheen T.A.G. genaamd) show they’ve still got what it takes when it comes to gaming advertising in this spot for Xbox,” luidt het commentaar van de Britse site Shots.

Reclame voor Lewis Carroll’s ‘Alice’ als app voor Apple’s iPad

Ja, dit is ook reclame, voor een app voor Apple’s iPad. En reclame voor de toekomst van boeken en tijdschriften en dagbladen. Deze keer aandacht voor Lewis Carroll’s beroemde verhaal over Alice’s avonturen in Wonderland. Als app beschikbaar voor $9 of als gratis lite versie. Ik vermoed dat dit filmpje niet van de lite versie komt, maar ik weet het niet zeker. Alice, een historisch kinderboek dat een beperkte interactieve draai meekrijgt, fascinerend.  Schrijft Rosa Golijan van Gizmodo: ”And while it doesn’t seem to be intended for adults, I couldn’t be more fascinated by it. It’s quite possible the cleverest book I’ve seen so far and exactly how I dreamed books would look one day.” [iTunes (Lite Version) en iTunes (Full Version)]. .

Spannende reclametrailer voor speelfilm Tron Legacy

Tron Legacy van Disney Digital komt pas in december in de bioscoop, maar de vernieuwde reclametrailer belooft heel wat: ‘‘A 3D high-tech adventure set in a digital world thats unlike anything ever captured on the big screen.” Sam Flynn (Garrett Hedlund), de tech-savvy 27-jarige zoon van Kevin Flynn (Jeff Bridges), onderzoekt de verdwijning van zijn vader en komt in een bizarre wereld terecht. De muziek is van electroduo Daft Punk. Via de collega’s van Cinema.blog (en trailertalkshow).

King Kong herleeft: nu in 360 3-d bij Universal Studio’s (spot)

He’s never been this real.” Als je deze zomer op vakantie naar de VS gaat en van plan bent om Universal Studio’s in Hollywood te bezoeken, zorg dan dat je gaat als deze gloednieuwe ”next generation”-attractie open is (vanaf juli, zeggen ze, de precieze datum is mij niet bekend): US’ new King Kong 360 3d-attractie.  Bijgaand het zeer ingetogen spotje ‘Crushed‘ van reclamebureau 72andSunny, met vertrapte auto’s, inclusief, ach gossie, een Toyota Prius. ”The most intense 3-d experience on the planet” luidt de aanbeveling aan het eind. De KK-attractie is gecreëerd onder leiding van niemand minder dan Peter Jackson, de regisseur van de Oscar-winnende (2005) speelfilm King Kong.  Meer verkooppraat erover: ”It will combine thrilling visceral effects with the world’s largest Surround Digital projection system to create a next-generation theme park experience.” Hele grote aanrader, lijkt mij. Via o.m. AdFreak.

Art&Copy: topfilm over reclame nog steeds te zien in Mokum

ART & COPY, een uitstekende Amerikaanse film over (Amerikaanse) reclame is nog even te zien in Amsterdam. Tot eind van deze maand, bij Smart Project Space, Arie Biemondstraat 111 Amsterdam. Zie véél goeie reclame en interviews met de absolute reclametop.  Onder andere Rick Silverstein, George Lois, Lee Clow, David Kennedy en Dan Wieden nemen je mee naar het begin van legendarische campagnes als Volkswagen, Got milk?, Just do it, I LOVE NY, en Apple’s Think different. Schrijft reclameman Martijn van Sonsbeek: ”Een verhaal over the ‘change of advertising,’ vol zeer herkenbare emoties, wanhopige momenten, hilarische anecdotes en tomeloze energie.’ GREAT STUFF voor reclamemensen en in reclame geïnteresseerde mensen! Je kunt eten en drinken en de toegang is slechts €7. Bijgaand de (reclame)trailer.

Je eigen gezicht op verpakking hamburger (Burger King VS)

Burger King presents… Whopper Face.” Ergens in de VS wilde Burger King bewijzen dat zij hun Whoppers ”made to order” zijn. De keuken is geen fabriek, iedere Whopper wordt wordt individueel gemaakt. Hoe dat te bewijzen? Door consumenten te fotograferen zonder dat ze het door hebben (en op de video vast te leggen). De foto’s worden afgedrukt op het papier waarin de Whopper is verpakt… Burger King. Have it your way, luidt de slogan van Amerika’s tweede hamburgergigant. Op wiens manier? Hier wordt de privacy van mensen toch duidelijk misbruikt, en ze geven er niet om, lijkt het. Tenzij. Tenzij de boze mensen natuurlijk niet in dit promofilmpje zijn beland.