Categorie: "Promo"

Scheuren op een motorfiets kan ook op je Puma’s

‘Snap je dit niet? Moet kunstige reclame voorstellen,” zei mijn zoon Alexander. Hij had net een paar nieuwe Puma-schoenen gekocht, dus hij zou ‘t kunnen weten. Dit Amerikaanse filmpje is onderdeel van een serie over diverse takken van sport: The games we play. Scheuren op een motorfiets, met een harig monster dat toekijkt, kan dus ook op je Puma’s, is de boodschap. Boeiend, nou nee.

Go to hell: reclamepromo Dante’s Inferno-game EA

De reclamepromo voor het nieuwe spel van Electronic Arts/EA, Dante’s Inferno – Go to hell. Voor de PS3, Xbox 360 en de PSP en net uit.  Op de sit meer informatie. Dit filmpje, gemaakt door reclamebureau Wieden + Kennedy in Portland USA, beleeft zijn première op SuperBowlSunday in Florida, morgen dus. Lekkere achtergrondmuziek van Bill Withers “Ain’t no sunshine.” Via Adland.

Horrorfilmpje als reclame voor verzekeraar Univé

Het schijnt ”Mappenmaand” te zijn. Een herkenbaar beeld bij meer dan de helft van de Nederlanders: een administratiemap die uitpuilt van de papieren. Oude polissen, dubbele dekkingen, papieren die er niet thuishoren. ”De consument is het overzicht volledig kwijt en Univé helpt graag van deze horror af te komen,” meldt het pr-bureau. Op  De kast de film geeft de verzekeraar -je moet toch zien op te vallen tegenwoordig, niet waar- via een reclametrailer een herkenbaar beeld van deze voor velen herkenbare situatie. Bijgaand ‘t filmpje voor de fictieve horrorfilm “De Kast.”  Reclamebureau achter de kast: LaComunidad. Bron: rechtstreeks.

‘Wall Street 2: Money Never Sleeps’ – de reclametrailer

Why don’t you start calling me Gordon.” Ja, hij is terug, na een flink aantal jaren in de bak, Gordon Gekko uit Wall Street, Oliver Stone’s filmklassieker uit 1987. De follow-up komt eraan, Wall Street 2 : Money Never Sleeps. De weer door Stone geregisseerde film beleeft z’n première in de VS op 23 april a.s. met in de hoofdrol uiteraard Michael Douglas, die een Oscar kreeg voor zijn rol als Gordon Gekko, en o.a. nieuwkomer Shia LaBeouf. Zegt Gekko in deze trailer: ”Someone reminded me I once said greed is good. Now it seems it’s legal.” Ik verheug me erop, hoop dat-ie net zo goed is als de oorspronkelijke film.

Apple’s nieuwe iPad – de officiële reclamevideo

Daar is-ie dan. Zie de reclamevideo van Apple’ nieuwe iPad (zie ‘m op de speciale site), die de tradionele uitgeefwereld wezenlijk kan doen veranderen en onlinereclame wellicht flink stimuleert. Gaan nu nóg meer mensen mobiel online lezen, kijken en luisteren, bijvoorbeeld? Alle mogelijkheden ervan worden HIER opgesomd. De iPad is in wezen een giga-iPhone, met dezelfde gebruiksvriendelijkheid en app-circus, dat niet kan bellen. Het biedt dus geen revolutionaire nieuwe dingen in de aanval op netbooks en laptops. Het  heeft een 9,7 in, scherm (22,8 cm) en kost in de VS vanaf eind maart het verrassend lage bedrag van $499 (duurste: $829). Er is een data-abo nodig. De iPad heeft een 1GHz A4-processor en komt in modellen met 16, 32 of 64GB Flash-geheugen. Hij is dunner en lichter dan alle andere laptops en zelfs netbooks, claimt Apple, en heeft een qua grootte ”bijna normaal” touch keyboard dat aan een extern keyboard kan worden gekoppeld, en een volledig multi-touchscherm. De iPad kan helaas geen flashfilmpjes afspelen. De hamvraag is of het scherm rustig genoeg om ècht goed langere teksten te kunnen lezen. De batterij gaat liefst 10 uur mee.

X Factor terug met hulp van over-the-top reclamepromo

Sinds dit weekend draaien er spotjes voor X Factor 2010 op de RTL-zenders. ”Afgaande op die promo belooft het een groot spektakel te worden, waarbij hosts Wendy van Dijk en Martijn Krabbé buitenaardse vormen aannemen, (…) als soort vliegmachines uit de Spiderman-films,” aldus mijn collega Herman Roggeveen van Zappen.blog.  Maar hij maakt zich wel zorgen dat de promomakers hun hand misschien overspelen door zo over-the-top te gaan met deze promo. We zullen zien. De eerste X-Factor uitzending op tv is op vrijdag 5 februari op RTL4.

Relatie tussen twee robotten onderwerp Spike Jonze’s creatie voor Absolut Vodka

Het hoefde niet over wodka te gaan, en al helemaal niet over merk Absolute Vodka. De gevierde film- en commercialregisseur Spike Jonze kreeg 30 minuten om een filmpje te maken over iets, dat belangrijk was voor hem. Totale creativiteit was hem gegund met andere woorden; goed van Absolute. Het werd een filmpje over de relatie tussen twee robots die in Los Angeles leven (gespeeld door acteurs Andrew Garfield en Sienna Guillory). ‘I’m here‘ wordt vertoond op het Sundance Film Festival deze week in Utah in de VS en het Film Festival van Berlijn vanaf 20 februari a.s. Bijgaande korte reclametrailer komt in véél landen op tv. In maart volgt een ”global release” via site www.imheremovie.com (waar meer informatie op staat). De samenwerking met Jonze was bedacht door reclamebureau TBWA\Chiat\Day in Los Angeles, meldt TIR.

Oudere man bedreigd door met stier in spotje nieuwe BBC-serie

Man versus beast.” Oudere man oog in oog met stier. In het donker, ook nog. Zie een prachtpromo voor een nieuwe BBC-serie; op de radio daar, welteverstaan. Daartoe ging auntie een samenwerking aan met The British Museum teneinde de serie A History of the World in 100 Objects. In de documentaire van 15 minuten per uitzending vanaf 18 januari vertelt BM-directeur Neil Macgregor steeds het verhaal achter een bepaald belangwekkend object. Eerst eentje, en dat belooft wat, met een stier. De promo is gemaakt door reclamebureau Fallon in Londen en de muziek, die de spanning zo goed helpt opbouwen, is Velvet Underground’s 1966 experimentele nummer ‘Loop.’ Meldt TIR.

Google’s ‘webphone’ Nexus One – de officiële reclamefilm

Web meets phone.” Google’s zo gehypte ‘webphone’ Nexus One is voorlopig nog niet te koop in Nederland. Vodafone neemt de sales later dit jaar voor haar rekening nemen volgens de berichten. Het toestel wordt in deze officiële promo voorgesteld aan het (Amerikaanse) publiek. Het reclamefilmpje geeft in 2 minuten een goeie indruk van het op Android 2.1 draaiende webphone, een lekker kort woordje en toch nog niet geclaimd (HIER meer info op de Google-site). De Nexus One moet ergens in de komende maand al in het Verenigd Koninkrijk verschijnen, waarna Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland zullen volgen. Vodafone zal de Nexus One in Nederland in ieder geval alleen via internet verkopen; de telefoon komt niet in de fysieke winkels te liggen, meldt Tweakers Net, dat ook meer informatie over de Nexus One geeft.

Avatar, de 2de lange HiDef-reclametrailer van de hitspeelfilm

Moet ik gaan zien, deze film, Avatar, van 20th Century Fox, geregisseerd door James Cameron. Warm aanbevolen door zo ongeveer iedereen, vooral als technisch hoogstandje (en de duurste film ooit gemaakt). En nu al bijna een hit. Hier de (2de) reclametrailer in high-definition kwaliteit, van bijna 3,5 minuten. ”In the future, a paraplegic war veteran is brought to the planet Pandora which is inhabited by the Navi. The Navi is a humanoid race with their own language and culture, but the people of Earth find themselves at odds with the Navi.”